dinokajman Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 (edytowane) Czy w Notesie 1.4 88km benzyna biegi należy zmieniać na wysokich obrotach? Nie mogę się przyzwyczaić bo silnik tak cicho pracuje a wcześniej miałem diesla :-) Czy może ktoś rozpisać biegi i obroty (w przybliżeniu) np. bieg 1 przy 2500 obr/min bieg 2....w którym momencie dla tego auta będzie najlepiej. Zaznaczam auto jest nowe i ma najechane 200km Edytowane 22 Czerwca 2012 przez dinokajman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Czy w Notesie 1.4 88km benzyna biegi należy zmieniać na wysokich obrotach? Nie mogę się przyzwyczaić bo silnik tak cicho pracuje a wcześniej miałem diesla :-) Czy może ktoś rozpisać biegi i obroty (w przybliżeniu) np. bieg 1 przy 2500 obr/min bieg 2....w którym momencie dla tego auta będzie najlepiej. Zaznaczam auto jest nowe i ma najechane 200km Wszystkie biegi zmieniamy w granicach 2500 obrotów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Tak jak pisał Czesław4, dla silnika 1.4 w Note optymalnym poziomem obrotów do zmiany biegów jest 2500 obr/min. Jeżeli ktoś chce być eko, można zmieniać biegi przy ok. 2000 obr/min. Motor w Note jest bardzo elastyczny i bez problemu da się jeździć ekologicznie. Przy jeździe bardziej dynamicznej, można na poszczególnych biegach pociągnąć nieco wyżej - 3000-3500 obr/min. Te wartości są chyba w odczuciu wielu kolegów najbardziej optymalne. Pojeździsz trochę Note, wyczujesz silnik i nie będziesz musiał zerkać na obrotomierz. Ręka i noga zadziałają same w odpowiednim momencie . Zapewne wtedy też się zdziwisz, że zawsze będziesz to robił właśnie w zakresie 2500 obr/min. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Przy zmianie w zakresie 2500 obr,silnik pracuje optymalnie ekonomicznie.Po podciąganiu do 3000-3200,spalanie wzrasta,no ale cóż dynamika tego wymaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Tak jak koledzy powyżej pisali - 2500 obr/min. jest wystarczające na zmianę biegu, dodatkowo po zmianie samochód ciągnie dalej nie ma "efektu turbo dziury" Dla pierwszego biegu nie wiem jak jest prędkość przy podanych powyżej obrotach, bo bieg zmieniam wcześniej, ale dla 2 to ok. 40 km/h, 3 to jakieś 55 km/h, 4 to 70 km/h, a 5 bieg to pod 90 km/h podchodzi - w sam raz na ekonomiczną i w miarę sprawną jazdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Tak jak koledzy powyżej pisali - 2500 obr/min. jest wystarczające na zmianę biegu, dodatkowo po zmianie samochód ciągnie dalej nie ma "efektu turbo dziury" Dla pierwszego biegu nie wiem jak jest prędkość przy podanych powyżej obrotach, bo bieg zmieniam wcześniej, ale dla 2 to ok. 40 km/h, 3 to jakieś 55 km/h, 4 to 70 km/h, a 5 bieg to pod 90 km/h podchodzi - w sam raz na ekonomiczną i w miarę sprawną jazdę. W Twoim przypadku widzę, że zmieniasz biegi przy obrotach 3000 a nawet więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 W Twoim przypadku widzę, że zmieniasz biegi przy obrotach 3000 a nawet więcej. Absolutnie, może napiszę to raz jeszcze: 1 bieg 2 500 obr/min - prędkość to 20 km/h --> zmiana na 2 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 2 bieg 2 500 obr/min - prędkość to ~ 40 km/h --> zmiana na 3 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 3 bieg 2 500 obr/min - prędkość to 55 km/h --> zmiana na 4 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 4 bieg 2 500 obr/min - prędkość to 70 km/h --> zmiana na 5 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 5 bieg 2 500 obr/min - prędkość to ~ 90 km/h Prościej się już chyba nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Witam Dla silnika 1.4 maksymalny moment jest przy 3200 obr/min. i to jest chyba ostateczny moment na zmianę biegu jeśli chcemy jeździć w miarę dynamicznie, a jednocześnie ekonomicznie. Osobiście jak większość na forum zmieniam biegi przy 2500-3000, w zależności czy jadę po płaskim, z górki czy pod górkę. Ten wcześniejszy diesel musiał być bardzo głośny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Absolutnie, może napiszę to raz jeszcze: 1 bieg 2 500 obr/min - prędkość to 20 km/h --> zmiana na 2 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 2 bieg 2 500 obr/min - prędkość to ~ 40 km/h --> zmiana na 3 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 3 bieg 2 500 obr/min - prędkość to 55 km/h --> zmiana na 4 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 4 bieg 2 500 obr/min - prędkość to 70 km/h --> zmiana na 5 prędkość obrotowa 2 000 obr / min. 5 bieg 2 500 obr/min - prędkość to ~ 90 km/h Prościej się już chyba nie da Dokładnie tak, ale z poprzedniego postu wynikało inaczej. Poprostu napisałeś trochę niejasno. Sorry, jest ok Witam Dla silnika 1.4 maksymalny moment jest przy 3200 obr/min. i to jest chyba ostateczny moment na zmianę biegu jeśli chcemy jeździć w miarę dynamicznie, a jednocześnie ekonomicznie. Osobiście jak większość na forum zmieniam biegi przy 2500-3000, w zależności czy jadę po płaskim, z górki czy pod górkę. Ten wcześniejszy diesel musiał być bardzo głośny. Pozdrawiam To prawda, dotychczas podawałem {2500} wartości zmiany biegów są dla terenu płaskiego. Natomiast inne będą pod górę a inne przy zjeżdżaniu ze wzniesienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezar138 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Halo, jestem tu nowy, po raz pierwszy. od kilku dni mam Note 1.6 benzyna, 6 letni. Poprosze o wykaz zmiany biegów dla mego pojazdu. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Cezar138 - tak samo jak w 1.4. Silnik 1.6 ma większy moment obrotowy, tak więc jak chcesz być bardziej eko to możesz zmieniać biegi przy minimalnie mniejszych obrotach jakie proponują koledzy przy 1.4. Jak chcesz być bardziej sportowy, ciągniesz wyżej wg. własnego uznania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Identycznie jak dla 1.4, z tym, że na płaskim płaskim możesz nawet przy 2100 - 2200 zmienić, jeżeli rozpędzasz się spokojnie i nie zamierzasz mocno przyspieszać. Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.