Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11]Szarpie przy rozpędzaniu


Gość PrzemoBTC

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PrzemoBTC

Witam, jest to mój pierwszy post na forum.

Posiadam Nissana Primerę P11 99r. Jakiś czas po zakupie pojawił się pewien problem. Otóż przy rozpędzaniu, na 3 biegu po przekroczeniu 2 tys. obrotów auto zaczyna szarpać. Szarpanie występuje w zakresie 2 - 3 tys. obrotów, potem ustaje. Auto było 4 razy u mechanika, który nie potrafił rozwiązać problemu. Dziś wróciło po raz kolejny od mechanika, były wymienione szpilki na kolektorze wydechowym i uszczelka. Zrobiłem jazdę próbną, było ok. Wróciłem do domu (jakieś 5km). Gdy ponownie wyjechałem z domu problem powrócił.

Na tym forum jest wielu ekspertów, mam nadzieję, że coś mi doradzicie, bo powoli kończy mi się cierpliwość do tego samochodu.

 

EDIT.

Zapomniałem dodać. Silnik 2.0 KAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie szarpie nie tylko na 3 biegu tylko na kazdym przy danej predkosci obrotowej silnika. Jak dla mnie wyglada to na przeplywke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość PrzemoBTC

Witam,

dopiero co dorwałem komputer.

Przepływkę sprawdziłem w najprostszy sposób (wymieniłem na sprawną). Problem niestety nie ustąpił.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy Twój silnik to 2.0 turbo diesel?

Ja miałem coś podobnego, szarpanie pojawiało się pomiędzy 1700 a 2000 obrotów, przy średnim gazie. Po wciśnięciu "do dechy" lub wejściu na wyższe obroty - ustawało. Męczyłem się z tym parę miesięcy, ktoś mi doradził przeczyszczenie wtrysków, bo w dieslach kanaliki te są cienkie jak włos. Na stacji benzynowej kupiłem preparat do czyszczenia wtrysku, dodałem do oleju napędowego. Po kilkunastu kilometrach - problem z głowy. Po trzech latach szarpanie pojawiło się znowu - dolałem preparat i też OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Jak 2.0 benz. to standardowo do sprawdzenia: zapłon (świece, kopułka, palec, kable) i można jak kolega powyżej radzi dolać specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy, na pewno nie zaszkodzi, a może odmulić auto i zmniejszyć spalanie. Można jeszcze sprawdzić szczelność dolotu. Jak nic z tych rzeczy nie spasuje to w nast. kolejności ustawienie zapłonu, czujnik stuku do sprawdzenia. Check engine się nie świeci? Błędów kompa nie ma? Z ciekawości, co mechanik robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PrzemoBTC

Witam, czy Twój silnik to 2.0 turbo diesel?

Ja miałem coś podobnego, szarpanie pojawiało się pomiędzy 1700 a 2000 obrotów, przy średnim gazie. Po wciśnięciu "do dechy" lub wejściu na wyższe obroty - ustawało. Męczyłem się z tym parę miesięcy, ktoś mi doradził przeczyszczenie wtrysków, bo w dieslach kanaliki te są cienkie jak włos. Na stacji benzynowej kupiłem preparat do czyszczenia wtrysku, dodałem do oleju napędowego. Po kilkunastu kilometrach - problem z głowy. Po trzech latach szarpanie pojawiło się znowu - dolałem preparat i też OK.

 

Benzynka, benzynka.

Jak 2.0 benz. to standardowo do sprawdzenia: zapłon (świece, kopułka, palec, kable) i można jak kolega powyżej radzi dolać specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy, na pewno nie zaszkodzi, a może odmulić auto i zmniejszyć spalanie. Można jeszcze sprawdzić szczelność dolotu. Jak nic z tych rzeczy nie spasuje to w nast. kolejności ustawienie zapłonu, czujnik stuku do sprawdzenia. Check engine się nie świeci? Błędów kompa nie ma? Z ciekawości, co mechanik robił?

 

Mechanik w kilku wizytach męczył uszczelkę przy kolektorze wydechowym (dwa razy wydmuchało), zrobił nowe szpilki i teraz ładnie się trzyma. Szczelność dolotu była sprawdzana. Check nie świeci, błędów brak. Spróbuję jeszcze z tym preparatem do czyszczenia wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...