Gość PrzemoBTC Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Witam, jest to mój pierwszy post na forum. Posiadam Nissana Primerę P11 99r. Jakiś czas po zakupie pojawił się pewien problem. Otóż przy rozpędzaniu, na 3 biegu po przekroczeniu 2 tys. obrotów auto zaczyna szarpać. Szarpanie występuje w zakresie 2 - 3 tys. obrotów, potem ustaje. Auto było 4 razy u mechanika, który nie potrafił rozwiązać problemu. Dziś wróciło po raz kolejny od mechanika, były wymienione szpilki na kolektorze wydechowym i uszczelka. Zrobiłem jazdę próbną, było ok. Wróciłem do domu (jakieś 5km). Gdy ponownie wyjechałem z domu problem powrócił. Na tym forum jest wielu ekspertów, mam nadzieję, że coś mi doradzicie, bo powoli kończy mi się cierpliwość do tego samochodu. EDIT. Zapomniałem dodać. Silnik 2.0 KAT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Pewnie szarpie nie tylko na 3 biegu tylko na kazdym przy danej predkosci obrotowej silnika. Jak dla mnie wyglada to na przeplywke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PrzemoBTC Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Witam, dopiero co dorwałem komputer. Przepływkę sprawdziłem w najprostszy sposób (wymieniłem na sprawną). Problem niestety nie ustąpił. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koyo Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Witam, czy Twój silnik to 2.0 turbo diesel? Ja miałem coś podobnego, szarpanie pojawiało się pomiędzy 1700 a 2000 obrotów, przy średnim gazie. Po wciśnięciu "do dechy" lub wejściu na wyższe obroty - ustawało. Męczyłem się z tym parę miesięcy, ktoś mi doradził przeczyszczenie wtrysków, bo w dieslach kanaliki te są cienkie jak włos. Na stacji benzynowej kupiłem preparat do czyszczenia wtrysku, dodałem do oleju napędowego. Po kilkunastu kilometrach - problem z głowy. Po trzech latach szarpanie pojawiło się znowu - dolałem preparat i też OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Jak 2.0 benz. to standardowo do sprawdzenia: zapłon (świece, kopułka, palec, kable) i można jak kolega powyżej radzi dolać specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy, na pewno nie zaszkodzi, a może odmulić auto i zmniejszyć spalanie. Można jeszcze sprawdzić szczelność dolotu. Jak nic z tych rzeczy nie spasuje to w nast. kolejności ustawienie zapłonu, czujnik stuku do sprawdzenia. Check engine się nie świeci? Błędów kompa nie ma? Z ciekawości, co mechanik robił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PrzemoBTC Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Witam, czy Twój silnik to 2.0 turbo diesel? Ja miałem coś podobnego, szarpanie pojawiało się pomiędzy 1700 a 2000 obrotów, przy średnim gazie. Po wciśnięciu "do dechy" lub wejściu na wyższe obroty - ustawało. Męczyłem się z tym parę miesięcy, ktoś mi doradził przeczyszczenie wtrysków, bo w dieslach kanaliki te są cienkie jak włos. Na stacji benzynowej kupiłem preparat do czyszczenia wtrysku, dodałem do oleju napędowego. Po kilkunastu kilometrach - problem z głowy. Po trzech latach szarpanie pojawiło się znowu - dolałem preparat i też OK. Benzynka, benzynka. Jak 2.0 benz. to standardowo do sprawdzenia: zapłon (świece, kopułka, palec, kable) i można jak kolega powyżej radzi dolać specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy, na pewno nie zaszkodzi, a może odmulić auto i zmniejszyć spalanie. Można jeszcze sprawdzić szczelność dolotu. Jak nic z tych rzeczy nie spasuje to w nast. kolejności ustawienie zapłonu, czujnik stuku do sprawdzenia. Check engine się nie świeci? Błędów kompa nie ma? Z ciekawości, co mechanik robił? Mechanik w kilku wizytach męczył uszczelkę przy kolektorze wydechowym (dwa razy wydmuchało), zrobił nowe szpilki i teraz ładnie się trzyma. Szczelność dolotu była sprawdzana. Check nie świeci, błędów brak. Spróbuję jeszcze z tym preparatem do czyszczenia wtrysków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.