~M Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Witam, wczoraj zarobiłem spotkanie z dzikiem a jako, że mam 14 dni na uzupełnienie drobiazgów na badanie techniczne to rozbity klosz od lampy stał się sprawą iście naglącą. Mam jednak problem, od dwóch godzin szukam informacji i nie mogę znaleźć rozróżnienia między lampami xenonowymi a reflektorami halogenowymi. Wiem, że jest różnica w budowie odbłyśników, jednak nie udało mi się znaleźć informacji jak rozróżnić same lampy? Silniczki samopoziomujące? Kolor soczewki? (Biały przy xenonach i fioletowy przy reflektorach?). Wydaje mi się, że to są xenony, jednak pewności nie mam. Tak czy siak, czy w przypadku gdy to są xenony a lampa jest sprawna i jedynie klosz jest pęknięty to jest możliwość przełożenia samego klosza (ewentualnie lamy bez bebechów) od: - reflektora halogenowego - angielskiej wersji halogena? I druga kwestia. Końcówa spryskiwacza reflektora oczywiście znikneła po tym wydarzeniu. Czy można dopasować ją od innego modelu? Bo widzę, że w necie są tylko oferty samych dysz za jakieś 200 zł. Nie bardzo rozumiem skąd ta cena. Jeżeli chodzi o drugą kwestię to lecę jeszcze grzebać na forum i allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuh1305 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 (edytowane) Rozumiem że chodzi o p11.144? Xenon ma inne wejście na żarnik. Inny kształt gniazda na żarówke. Edytowane 24 Czerwca 2012 przez zuh1305 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 angol absolutnie nie bo świeci w drugą stronę i ni hu hu tego nie przestawisz i nie przejdziesz badań technicznych Oryginalna soczewka to mleczna dla xenon i fioletowa dla halogen podróbki czarne Lampy się różnią gniazdami żarówek w halogenie masz na H1 a w xenonie D2S oczywiście na światłach mijania, długie są identyko czyli H1 W xenonie masz zamontowaną przetwornicę a w halogenie pustą dziurę w tym mniejscu Spryskiwaczy to nie dostaniesz to towar deficytowy Zamontuj podróbki z allegro po obu stronach żeby to wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 a ja słyszałem że lampy xenonowe mają przełącznik ruch lewostronny - ruch prawostronny. znajomy kupywał ksenony z angola, przestawiał ten przełączniki, montował i wszystko było ok, świeciły tak jak powinny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuh1305 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Drogowe światła są takie same w ruchu lewostronnym i prawostronnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 (edytowane) poszukaj kolego samo szkło, wymieniałem kiedyś w oplu vectra, 40min roboty. Edytowane 24 Czerwca 2012 przez jarlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Jak jest xenon to widać osłone przetwornicy w reflektorze (metalowa) i ostrzeżenie o wysokim napięciu, jak jest halogen to jej nie ma. Jak kupowałem zamienniki nowe reflektorów (halogenowe H7) i mają przełącznik w środku na ruch lewostronny lub prawostronny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Końcówa spryskiwacza reflektora oczywiście znikneła po tym wydarzeniu. Czy można dopasować ją od innego modelu? Bo widzę, że w necie są tylko oferty samych dysz za jakieś 200 zł. Nie bardzo rozumiem skąd ta cena. Kup coś takiego http://allegro.pl/spryskiwacz-reflektora-xenon-uniwersalny-i2416536132.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
~M Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Dzięki wielkie za odpowiedzi. Właściwie nic dodać, nic ująć, bo odpowiedzieliście na moje wszystkie wątpliwości Zuh1305, tak P11.144; szukałem jakichś łatwych do rozróżnienia rzeczy, szczególnie w budowie zewnętrznej, bo myślę o kupnie po prostu zwykłej lampy od reflektorów i podmianie tylko "szkła". and_pec, angola sobie odpuściłem, jeżeli mam wydać praktycznie takie same pieniądze na anglika i eu, żeby później "szkło" wymontować to trochę lipa. Poza tym czy jest różnica w budowie między reflektorem a halogenem pomijając kwestie przetwornicy (którą można przełożyć) i samego reflektora xenonowe, którego też przecież bym przekładał? jarlew, no ze szkłem ciężko będzie, szczególnie, że muszę to zrobić na teraz, też o tym myślałem, tylko miałem wątpliwości, czy nie ma problemu z przełożeniem, bo homologacja dotyczy kompletu. kn, ostrzeżenie chyba nie zawsze występuje (nawet jak przeglądam zdjęcia w sklepach i na allegro) PrzeRuSco, dzięki za linka. Mam nadzieję, że się sprawdzą, bo nawet wizualnie pasują (poza kolorem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Sa inne gniazda i inna końcówka do żarówki na światłach mijania względem xenonu a H1 żarowki H7 nie występują w Nissanach Takie idą do OPLA Co do przestawiania lamp na ruch lewy i prawy to chyba tylko w chińskiej podróbie U mnie w Valeo nic takiego nie było a lampy miały wyrażne oznaczenia do ruchu prawostronnego (brak strzałki) i miały homologację z Niemiec (E1) skąd też pochodził mój traktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Coś się chyba Tobie pomieszało... Do P11.144 reflektory halogenowe mają H7, długie to H1. Nawet w katalogu intercarsa tak widnieje - VALEO reflektor L NISSAN PRIMERA 05/99- H7/H1 (elek) Ale i owszem chińczycy wymyślili dźwignię do przestawiania świateł na ruch lewostronny i prawostronny. Muszę zrobić sekcję zwłok moich poprzednich oryginalnych reflektorów Valeo i sprawdzić czy przypadkiem tam jej też nie ma. W zamiennikach dźwignia jest ona głęboko wewnątrz reflektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 instrukcja P11,144 na stronie 7-27 mówi wyrażnie tylko o H1 i opcji xenonu ale faktycznie Valeo ma H1 i H7 i to nie tylko w intercarsie, a tak ogólnie to w instrukcji jest błąd bo pisza o tym H1 a już na następnej stronie jest rysunek gdzie widać że są dwa rodzaje. Zresztą temat był poruszany na forum http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74712-p11144-zarowka-h7-czy-h4/ Ja miałem Xenon i H1 w P11 były tylko H1 w almie też mam H1 stąd myślałem że i P11.144 ma też tylko H1 co jeszcze błędnie potwierdza instrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Na 100% mam pod maską H1 i H7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_kjk Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Co do oryginalnych reflektorów VALEO do P11.144 to spotykałem się z takimi z dźwignią do przestawiania z ruchu lewostronnego na prawostronny, ale bywały też bez dźwigienek. Spotykając różne oryginalne reflektory VALEO do P11.144 odnoszę wrażenie, że te zwykłe pochodzące z Anglii mają dźwignie do zmiany, a xenony z rynku angielskiego już takich nie mają, ale może się mylę ... ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Co do oryginalnych reflektorów VALEO do P11.144 to spotykałem się z takimi z dźwignią do przestawiania z ruchu lewostronnego na prawostronny, ale bywały też bez dźwigienek. Spotykając różne oryginalne reflektory VALEO do P11.144 odnoszę wrażenie, że te zwykłe pochodzące z Anglii mają dźwignie do zmiany, a xenony z rynku angielskiego już takich nie mają, ale może się mylę ... ??? Potwierdzam - w moim angliku są oryginały Valeo i jest dźwignia, no i są to xenony. Przestawienie to 2 sekundy roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
~M Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Kolejne podobne pytanie...Niedawno przestała świecić jedna lampa. po wyciągnięciu żarnika okazało się, że spalone jest całe gniazdo. Gniazdo niewymienialne, więc w grę wchodzi jedynie kupienie używanej przetwornicy za 300 zł. Żeby było weselej, okazuje się, że drugie gniazdo jest też na granicy kompletnego spalenia.Wmontowane były tanie żarniki, jednak po spojrzeniu na obudowę poprzedniego HIDa OSRAM okazuje się, że on również nosi ślady spalenizny. Wygląda to tak, jakby metalowy pierścień był zbyt wąski i przez to w momencie włączania światła palił się plastik na obudowie. Oczywiście równocześnie pali się gniazdo.Teraz pytanie, czy można przerobić xenony na zwyczajne halogeny? Wiem, że różnica jest w soczewkach, ale z drugiej strony jeżeli by się udało wyrzucić przetwornice, podłączyć zwyczajne gniazdo H7 (czy H1?) i włożyć zamiast xenonów to by było super, szczególnie jeżeli zostanie samopoziomowanie przy takim rozwiązaniu.Jakoś nie specjalnie widzę sens płacenia 600 zł + 150 zł żarniki, skoro wszystko wskazuje na to, że efekt będzie identyczny.Ewentualnie sprzedam primerę za 8 tys. ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.