bandito16 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Witam wszystkich mam problem z obrotami w almerce z 96r hb 3d 1.4 jak wiadomo 16 zaworow. 260tys przebiegu. gaz zalozony okolo 30tys temu. temat walkowany ale niestesy sugestie innych nie pomogly mi. Mianowicie samochod gasnie na zimnym i cieplym silniku, macha obrotami na jalowym biegu oscyluje od 300 do 600 obrotow a gdy wrzuce bieg ma normalnie 800. niekiedy faluje na postoju przy wrzuconym biegu (obojetnie jakim). sluchajac rad innych uzytkownikow prubowalem dojsc przyczyny tego dziwnego zachowania. po odlaczeniu czujnika temperatury plynu chlodniczeho wszystko sie normuje lecz na zegarach zapala sie check. kupilem nowy wymienilem i to samo... wymienilem wszystkie filtry gazowe i od benzyny. nowe swiece, regeneracja silnika krokowego, czyszczenie przepustnicy i przeplywomierza i nic Ma ktos jakis pomysl? w sobote jeszcze pojade na diagnoze i moze cos wy kryje. Pomozcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Sprawdz ładowanie na alternatorze i kabelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 ładowanie bez obciążenia 14,4 V. przy pełnym obciązeniu + wzmacniacz i skrzynka 12.4-12.8 V. w zależnosci od głości akumulator pada tylko gdy gra dosyc glosno ze dwie godziny bez odpalania silnika. Wszystkie kable wydają sie w porządku. nie po sniedziale ani nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 (edytowane) To sprawdz jeszcze za pomocą zworki czy komputer nie wyswietla zadnych błędów.Jak odłanczałes czujnik temp.płynu chłod. i wyskoczył ci check to go skasuj i zobacz czy nie pojawia sie jakis inny błąd.Nie wiem czy nie za mocno spada ci te napięcie po włączeniu wszystkich odbiorników prądu. Edytowane 28 Czerwca 2012 przez Białyyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 jutro sprawdze jakie napiecie jest bez wzmacniacza. powiedz mi jak sprawdzic i skasowadz bledy za pomoca zworki. bo niestety nie wiem i nie moge tego nigdzie znalesc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67296-tricki-i-sztuczki-primera-i-moze-nie-tylko/ masz tam punkt 13 i pózniej punkt 3.Zwróc uwage jak masz ustawioną kostke bo u mnie musze mostkowac dwa górne piny.Poczytaj sobie jeszcze cały ten wątek ze sztuczkami.Napisz jak bedzie jakis problem.Mi za pierwszym razem nie wyszło musiałem próbowac kilka razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 oki. ładowanie bez radia przy włączonych wszystkich odbiornikach wynosi 12.9 - 13 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 (edytowane) mało powinno byc ok 14,4v i nie powinno spasc obciazony ponizej ok 13,8v a sam akumulator powinien miec ok 12,8v mierzony po 2h od wyłaczenia silnika Edytowane 1 Lipca 2012 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Sprawdz te błedy i do elektryka zeby sprawdził alternator(regulator napięcia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 nie moge lub nie potrafie zrobic diagnozy zworką ani manipulacja pedałem gazu. Włączony zapłon robie wszystko tak jak piszą na forum w poradnikach z linku od Białego i nic kontrolka check cały czas swieci. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki z myśla ze od złącza może sie spalił. ale wszystkie przewodzą. sprawdziłem też przepływomierz, wartość przy normalnych obrotach 1.69-1.7 V a gdy obroty spadają to spada na 1.3 - 1.4 V no i po krótkim czasie gaśnie. Do elektryka podjadę któregoś dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Próbuj metody zworką bo napewno działa.Tylko sprawdz czy mostkujesz odpowiednie piny.Mozesz miec przestawioną kostke o 180 stopni względem tej z instrukcji i wtedy musisz mostkowac dwa skrajne górne piny po prawej stronie.Jak ci swieci cały czas kontrolka check to wsadzaj i wyjmuj drucik bez przekrecania juz zapłonu i powinno zaskoczyc.Mi na początku tez nie wychodziło a teraz juz za kazdym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 mostkowałem odpowiedni. Dziś już dokonałem tego Kod błędów to 12, 13, 43 czyli tak: 12 Masowy czujnik przepływu powietrza. 13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa 43 Obwód czujnika położenia przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) 13 wyskoczyła bo wyciągałes wtyczke od czujnika temp.43 to wina zacinającego sie pedału gazu(zacinał ci się?).12 to przepływomierz chyba ze od niego tez odłanczałes wtyczke.Teraz skasuj błędy za pomocą zworki pojezdzij troche i zobacz czy któres nie wyskoczyły ponownie.Ja mam diesela ale u ciebie obstawiałbym regulator napięcia w alternatorze.Falowanie i gasnięcie wystepuje i na gazie i na bęzie? Edytowane 3 Lipca 2012 przez Białyyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) Tak. Odłączałem i również od regulatora obrotów przepustnicy Falowanie występuje na obu paliwach. z tym że na benzynie pomimo spadku obrotów rzadko sie zdarza aby zgasl ale tez nim trzesie. Rozgrzangy silnik (bez różnicy czy b czy lpg) odpalam silnik, pare sekund obroty utrzymują sie na 800 obrotów. na i po paru sekundach falowanie i niekiedy kaput. muszę rozejrzeć za tym elektrykiem. po jezdze troche i będę sptrawdzał błędy. narazie tylko kod 55:) bład powtarzający sie ciągle to 43 przez dzisiejszy dzien po przejechani odległości dwóch km po zrestartowaniu błędów znów się włączył... Edytowane 3 Lipca 2012 przez bandito16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Pedał od gazu ci sie nie przycinał?Jesli nie to problem tkwi w czujniku położenia przepustnicy albo w samej przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Pedał gazu sie nie przycina. czyli co proponujecie?? czyyałem o ustawianiu tego czujnika bo jest regulowany. napiecie na nim powinno byc ponoć 0.3-0.4 V a u mnie jest 0.19-0.25 V. Tylko dosyć cieżko jest tam podłączyć miernik. regulować to samemu?? Edytowane 5 Lipca 2012 przez bandito16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Spróbuj.Poczytaj tez forum duzo było na podobne tematy.Ja mam diesela to juz tu ci nie pomoge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 przeczyściłem przepustnice i przestawiłem położenie czujnika. bez efektu. kod błędu nadal ten sam. wymienie jeszcze czujnik przepustnicy i opisze co się zmieni. Dzięki wielkie Za pomoc:) Pozdrawiam Witam wszystkich po raz kolejny. Almerka naprawiona niee pomoglo czyszczenie przepustnicy. ale wymiana czujnika położenia przepustnicy załatwiła sprawe;) stabilne obroty 800rph , nie gaśnie. Obyło się bez wizyty u elektryka, ładowanie 13,6-13.8 V przy pełnym obciazeniu jeszcze raz Dzięki wielkie wszystkim za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.