aquariusmax Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 (edytowane) Czy ktoś spotkał się z objawem chwilowego "szorowania" czegoś podczas ruszania (początkowej fazy przyspieszania na drugim biegu) przeważnie po postoju? Pojawia się coś takiego jak "szuuuu-szuuu-szuu-szu-sz". Nie jest to ponocna rdza na tarczach. Podejrzewam, że jest to tarcie szczęk na tarczo-obębnach i występuje każdorazowo po zaciągnięciu ręcznego (często zaciągam). Czy to może być co podejrzewam i czy to jest zjawisko normalne, że szczęki same nie wracają, a dopiero podczas jazdy (tylne tarcze są raczej letnie, podczas gdy przednie mocno ciepłe po krótkiej jeździe)? Edytowane 30 Czerwca 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Czy ktoś spotkał się z objawem chwilowego "szorowania" czegoś podczas ruszania (początkowej fazy przyspieszania na drugim biegu) przeważnie po postoju? Pojawia się coś takiego jak "szuuuu-szuuu-szuu-szu-sz". Nie jest to ponocna rdza na tarczach. Podejrzewam, że jest to tarcie szczęk na tarczo-obębnach i występuje każdorazowo po zaciągnięciu ręcznego (często zaciągam). Czy to może być co podejrzewam i czy to jest zjawisko normalne, że szczęki same nie wracają, a dopiero podczas jazdy (tylne tarcze są raczej letnie, podczas gdy przednie mocno ciepłe po krótkiej jeździe)? Typowe objawy.Wystarczy kilkakrotnie nacisnąć hamulec i po sprawie. Byś może linka ręcznego juz lekko zapieczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 dokładnie tarcze lekko "szurają" o zaciski i tyle ... u mnie dodatkowo czasem osłona zdobi "dzyń" .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) Typowe objawy.Wystarczy kilkakrotnie nacisnąć hamulec i po sprawie. Byś może linka ręcznego juz lekko zapieczona. Jakie powiązanie może mieć - hidrauliczny układ hamulcowy z układem hamulca postojowego? To jest błąd. Pozdr... Edytowane 2 Lipca 2012 przez wegit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 dokładnie tarcze lekko "szurają" o zaciski i tyle ... u mnie dodatkowo czasem osłona zdobi "dzyń" .... Kolego błagam napisz, która to osłona robi "dzyń" bo od nowości mnie to nurtuje. Jak manewruję pod domem to mam wrażenie, że Święty Mikołaj przyjechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) Heh właśnie nie wiem, nie moge zlokalizować..., myślałem że to może kamyk wpadł między osłonę a tarczę, ale sprawdziłem i nie, próbowałem też trochę odgiąc te osłony, ale w sumie to olałem jak to się mówi może "tak ma być" ... ponieważ czeka niedługo mnie duży przegląd a może i wymiana tarcz to przy okazji przegadam to z serwisem ... Edytowane 3 Lipca 2012 przez buba1996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 przyhamuj kilkakrotnie ostrzej generalnie dużo jeździsz czy samochód sporo stoi? który to rok? miałeś robione tarcze/klocki w nim? pewnie trzeba by przesmarować elementy hamulców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) przyhamuj kilkakrotnie ostrzej generalnie dużo jeździsz czy samochód sporo stoi? który to rok? miałeś robione tarcze/klocki w nim? pewnie trzeba by przesmarować elementy hamulców Samochód jest nowy. Krótkie szorowanie po zaciągnięciu ręcznego występuje zawsze. Przyhamowanie ostrzej tarczami chyba nie ma znaczenia dla ręcznego. Trochę się boje zaciągać ręczny w czasie jazdy, bo niektóre ręczne są jedynie tzw. postojowe, a coś tam chyba delikatnie przeskakuje lub brzęknie, gdy hamuję jadąc. Szczęki wg mnie powinny same wracać, a nie czekać na to, aż tarcze się rozkręcą, powinna być tam przecież sprężynka. Ale jak niektórzy piszą, że ten typ tak ma, to może nie warto się przejmować, jak tylne tarczo-bębny się nie grzeją. PS.: Czy da się samemu podejrzeć, czy linka czasem się nie wypięła od ręcznego, bo także hamuje dopiero na 5 ząbku? Edytowane 3 Lipca 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 ...też to "szorowanie" miałem ale na pierwszym przeglądzie zgłaszałem a serwis skutecznie hamulce wyciszył. Nie wiem co zrobiono bo nie byłem tam obecny a tylko kluczyki odebrałem . Kierownik skomentował ,że hamulce zrobili mi w gratisie ...przez to nie dyskutowałem czy ta usterka nie wchodzi w zakres prac gwarancyjnych i co konkretnie wykonano? . Teraz już hamulec mnie nie denerwuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) PS.: Czy da się samemu podejrzeć, czy linka czasem się nie wypięła od ręcznego, bo także hamuje dopiero na 5 ząbku? Gdyby sie wypięła to nie zahamował byś ręcznym i na 25 ząbku. Zdejmij pokrywę tunetu (miejsce na kubki) i podciagnij linkę. Temat: Hamulec ręczny Post 16 http://forum.nissank...hamulec-reczny/ Edytowane 4 Lipca 2012 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Gdyby sie wypięła to nie zahamował byś ręcznym i na 25 ząbku. Zdejmij pokrywę tunetu (miejsce na kubki) i podciagnij linkę. Dodam, tam 2 niezależne między sobą linka, możliwe że jeden wypięł z własnego „gniazda” i będzie poluzowany, dla tego działa jedna strona hamulca, a nie dwie(t.e. druga strona hamulca) Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Dodam, tam 2 niezależne między sobą linka, możliwe że jeden wypięł z własnego „gniazda” i będzie poluzowany, dla tego działa jedna strona hamulca, a nie dwie(t.e. druga strona hamulca) Pozdr... Prawda jest ze dochodza do tunelu dwie niezależne linki ale potem poprzez łącznik regulowane sa jedna srubą. Nie widze mozliwosci wypiecia sie jednej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Prawda jest ze dochodza do tunelu dwie niezależne linki ale potem poprzez łącznik regulowane sa jedna srubą. Nie widze mozliwosci wypiecia sie jednej. ........zdarza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pi.otr Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 U mnie po tygodniu od zakupu podczas ruszania zaczął trzeszczeć. Na trzecim biegu już nie było słychać. Gdy oddałem do serwisu powiedziano mi że źle była spasowana belka skrętna. Teraz nie trzeszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 U mnie po tygodniu od zakupu podczas ruszania zaczął trzeszczeć. Na trzecim biegu już nie było słychać. Gdy oddałem do serwisu powiedziano mi że źle była spasowana belka skrętna. Teraz nie trzeszczy. Ale QQ nie ma belki skrętnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 No właśnie... W QQ z tyłu jest chyba zawieszenie wielowahaczowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 ........zdarza się. Np. u mnie Powodem była właśnie zbyt luźna linka. Ręczny hamował tylko na jedno koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.