Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera - dziwne objawy


The_Vego
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna posiadam primere p11 z 1998 roku w gazie. 99KM

 

więć pki co nie wiem co jest normalne dla tego auta, ale problem zwracający moją uwage ma następujące objawy.

 

-Zaraz Po zakupie auto mialo strasznego muła, tak jakby pod maską miało 45KM

-Problem z obrotami na zasadzie, gdy podczas jazdy, wlaczałem enutralny bieg, obroty na chwile spadalu na ok 400-500.. i po chwili dopiero wchodzily na ok 850 (oczywiscie zawsze lekka drżą)

-Podczas normalnej jazdy na tarsie, auto nagle samo tarciło moc jakby odciac mu paliwo (nie zdejmowalem noge z gazu) a nastepnie po chwili wracl do normy.

-po przejechaniu paru tars raz szybciej raz wolniej (o ile szybciej dalos ie osiagnac) autko nabralo troche dynamiki, ruszanie z miejsca przypomina realny samochod, no i daje rade przekroczyć 120km/h... ale reszta objawow dalej pozostaje... nie widać tych 100KM

- dodam ze od czasu do czasu silnik zaczyna "klekotac"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że auto traci i zaraz ma moc to miałem tak kiedyś w swoim gazowniku to były do wymiany świece i kable .

Sprawdź filtry, kable świece i może przepływkę i napięcie na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poki co wymienilem kopułke bo byla juz wypalona, co do kabli i smiec to jedyne co moge to sparwdzic wieczorem czy ma przebicia. a przeplywka w tym aucie nawet nei wiem gdzie jeste.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym td jak jest obudowa filtr powietrza to jest kostka podłączona . I są dwie firmy poszukaj to sie dowiesz jak sprawdzić napiecie.

Na pewno ktoś pomoże ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem teraz czy iskra po kablach biega, i ku mojemu sutkowi.. czysto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Yeryfriko

Dokładnie zobaczyć jakie jest napięcie na przepływke , ja bym tez zobaczył sonde lambde napiecie i ogólnie system dolotowy , przepustnice itp czy nie jest nagar jakis , chodź ja Ci powiem miałem podobne problemy co Ty i świece miałem popalone.. zobacz tez je czy nie maja pęknięć na tej ceramicznej powłoce . Cisnienie oleju okej ? Ja pamiętam w starej furze mazda 626 nie szedł mi zupełnie , a okazało sie ze pompa paliwa jest trasnieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po koleji...

Świece ok sprawdze czy nie mają pęknieć bo chyba nic innego nie moge sprawdzić..

 

przepływke sprawdze jak wykminie jakie ma meic napięcie i gdzie jest.

W jakim sensie sprawdzic system dolotowy ?

Przepustnice spradze z nagarem

Cisnienia oleju nie sprawdzalem.

Mysle ze pompa nie ma nic wspolnego bo dokladnie et same objawy sa na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Yeryfriko

"System" sorki za moje głupie sformułowania na układ dolotowy :P Po prostu zobaczyć przepływke , przepustnice itp ja powiem Ci ze tez miałem teraz podobne problemy , i wyregulowałem przepustnice i trochę lepiej ale nie do konca.. potem posiłowałem sie przeczyściłem silniczek krokowy i obroty stabilne jak talala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a masz może klimę?? Może po prostu jeździsz na klimie....

Edytowane przez SlawekS25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze mam klime, to byl glowny powod kupienia auta xD

 

a co ma do tego klima?

 

na klimie bardzo czesto jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z obrotami na zasadzie, gdy podczas jazdy, wlaczałem enutralny bieg, obroty na chwile spadalu na ok 400-500.. i po chwili dopiero wchodzily na ok 850

Jak u siebie włączę klimę to też jest mułowaty.... :shifty: i dokładnie tak mam z tymi obrotami na włączonej klimie.

 

Jak się zachowuje auto bez klimy?

Edytowane przez SlawekS25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja zżera, pochłania, napiszę po chłopsku kradnie :devil: nawet do 13KM silnika jak jest obciążona, normalnie zżera ok 3-7KM, i to silnik musi odczuć, nie wierzysz wyłącz klimę, postaw na wolnych obrotach, i jednocześnie włącz światła i klimę i patrz na obrotomierz :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bez przesady z tą klimą, na wolnych obrotach to faktyczne jest problem bo obciążenie silnika tymi ok. 5kW, kiedy przy 900 obr. silnik generuje z 10-15kW i to normalne. Ale już powyżej tych 2tyś. to nie powinno być odczuwalne. Jesli tak jest to może jakaś awaria sprężarki.

Daj znać jak jest bez klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima nie robi mi praktyczniej żadnej roznicy.

 

Dzis testowałem na trasie i na miescie. a auto ma niby 99KM, a zachowuje sie jakby mialo może z 50KM, do tegpo dławi się, sam traci nagle moc itp. klima jak juz powiedzialem nie robi roznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bez przesady z tą klimą, na wolnych obrotach to faktyczne jest problem bo obciążenie silnika tymi ok. 5kW, kiedy przy 900 obr. silnik generuje z 10-15kW i to normalne. Ale już powyżej tych 2tyś. to nie powinno być odczuwalne. Jesli tak jest to może jakaś awaria sprężarki.

Daj znać jak jest bez klimy.

 

Przy 2.0L może i tego nie odczuwasz ale u mnie w 1.6 jest to dość odczuwalne.Iść idzie ale trochę mułowato..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o to ze ogolem brak mocy tylko ze on ma momenty w ktroych sie dlawi, albo daje objaw jakby nagle odciac mu doplyw paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o to ze ogolem brak mocy tylko ze on ma momenty w ktroych sie dlawi, albo daje objaw jakby nagle odciac mu doplyw paliwa

 

Te objawy są na benzynie i lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może filtry powietrza i paliwa.

No a na gazie też są filterki dwa jeśli sekwencja. I są może do wymiany bo co 10-15kkm powinno się je wymieniać.

Sprawdź czy nie są wężyki pozaginane od wtrysków i nie daje gazu tak jak powinno.

I do gazownika dobrego podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo odłącz wydech i sprawdź co będzie. koledze kiedyś katalizator zablokował wydech i robił wszystko, a dopiero po odłączeniu wydechu auto odzyskało wigor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są takie same na PB i LPG, jeden znajomy zasugerował za***any katalizator..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on jest slaby na poczatku, w srodku i na koncu. w sumie to czasem ma jakies przeblyski mocy, ale potem sie dlawi i tak, kata nie udalo mis ie sciagnac (za dlugo tam byl) ale slychac w nim mase "piachu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po uderzeniu ręką w katalizator słychać byle co(bo ma nie być nic słychać) szeleszcze coś, jak obijające się kamyki itd. to rozdupcyłeś katalizator na dziurze, krawężniku, itd.

Wykręć cały katalizator, weź drut ok 10-12mm średnicy i stukaj w pozostałości w środku przez otwór rury aby rozbić reszte, na takie kawałki, aby wyleciały otworem, jak wsio wyleci, masz głośnieszy samochód o 5 decybeli i mocniejszy o 5KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tego kata to juz tylko mozna szlifierka wyciac, bo śrubki staly sie jednoscia z resztą.

 

Jego stan to nie moja zasluga, auto mam dopiero 3 tydzień

 

może po prostu wstawie strumiennice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...