ceniakenzo Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 witam kolegow moze ktos z was probowal wciasnac oponki 33x12,5r15 do terrano 1 bez podnoszenia budy na orginalnym zawieszeniu ?? mi sie przypomina ze ja chyba takie mialem z 7 lat temu, zastepcze na jakis czas ale nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi4all Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Na orginalnych nastawach zawieszenia podejrzewam ze mozesz miec małe problemy, moze lepiej podkręcić na drążkach i powinny wejsc, tylko nie jestem pewien jak to będzie w zakrętach, czy nie będzie darło o ranty błotnika...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 no ja wlasnie pamietam ze wstawilem jakies oponki i musialem podginac z przodu blotniki, ale niewiem jakie to byly oponki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 (edytowane) na pewno nie wejdzie, na stronie calmini kiedyś czytałem że do wd21 d21, 3" liftu na zawieszeniu dają założyć 32 Edytowane 19 Lipca 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 no ja mam standardowe 31x10,5r15 i wsumie jest tam jeszcze miejsca 2" jeszcze go podnosze na sprezynkach ironmena a przod ile sie da na standardowych drazkach. ale opony 2cale wiekrze to tylko 5cm przeciesz , czyli po 2,5cm z kazdej strony to nie wiele. a ty jak to widzisz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 widzę tak że nie uwzględniłeś 5cm na szerokości która musi się schować w błotniku przy skręcie i podniesieniu koła i to raczej szerokość wpływa na to że się nie zmieszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 wsumie racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 teoretycznie jest rozmiar 33x9,5, a ja raczej celuje w 235/85/16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz4x4 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Ja do mojego zamontowalem Khuma kl 71 31x10,5 i sie nie miescily musialem podnosic bude. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 dziwne ja mam od nowosci 31,10,5,15r i mam jeszcze w hu... miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz4x4 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 dziwne. bo jak zalozylem to na dziurach tarlem u nadkola. Moj kolega tez ma T1 i tez podnosil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 a ja wlasnie chcialem podniesc 2 cale i zalorzyc 33 oponki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 są rożne poszerzenia jedna do wewnątrz wystają bardziej inne mniej, jeszcze jak piszecie o oponach to proponuję dopisać jakie macie ET i szerokość felgi bo do tego też dużo zależy wychodzi inny profil niż człowiek by się spodziewał 2 " na 33 to maławo: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gstep Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 No wlasnie jak to jest z tym ET i jakie powinno byc by wsadzic opony np 33"x12,5"r15 ? Mam orginalne felgi Nissana i nawet nie wiem jakie mam ET Dodam ze to nie moje zdjęcia, zapożyczyłem z internetu bo takie felgi własnie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 (edytowane) typowo było w okolicach +12 przelicz o ile przesunąć płaszczyznę montażową felgi żeby wewnętrzny bark został w tym samym miejscu ... na skróty o połowę różnicy szerokości na zewnątrz czyli od swojego ET odejmujesz. jeżeli opona może siedzieć głębiej niż teraz to dodaj to do tego co ci wyszło wymiary są w mm jakby coś a jeszcze zapomniałem ... do tego wypadało by sobie jeszcze wyliczyć jakie jest potrzebne nowe przełożenie przekładni głównej albo prędzej o ile będzie oszukiwał prędkościomierz i o ile będzie miał mniej siły, znacznie trudniej wyznaczyć o ile skróci się czas życia łożysk i uk. kierowniczego i wzrośnie spalanie jak w końcu dorwę silnik to wtedy zmienię kapcie, mam przełożenie główne 4,85, a 27T maja 4,625 co już mi daje zapas, gdybym wziął 2,7 z kompem to już w ogole było by ok ale zastanawiam się czy może nie przejście na benzynę i wtedy przełożenia jeszcze fajniej wyglądają na 33 było by jak na nominale Edytowane 19 Sierpnia 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 ja niedlugo bede robil operacje, oponki 31/10,5r15 zakladam na felgi 10" et-50, zobaczymy co z tego wyjdzie jak je wrzuce to dodam fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo_k2 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 ja niedlugo bede robil operacje, oponki 31/10,5r15 zakladam na felgi 10" et-50, zobaczymy co z tego wyjdzie jak je wrzuce to dodam fotki ja mam et-30 felga 8x15 opony 31x10,5x15 mam budę podniesioną o 5cm na drążkach obecnie auto trochę siedzi bo wyciągarka z przodu swoje robi, musze przestawić drążki na wieloklinie. Wracając do Opon i et felg to 33 spokojnie wejdą przy podniesienu budy i podkręceniu na drążkach ale nie zapominajcie o tym że samochód skęca i trzeba dobrze wymieżyć żeby opona przy skręcie nie obcierała o błotnik na dole przy progu i z przodu. No i jeszcze ważne jakie masz pszerzenia nadkoli. A i jeszcze jedno felga z dużym et i duża opona zweryfikuje ci całe zawieszenie z przodu, zaznaczam CAŁE szykuj się na remont zawiechy, czasami duże et w feldze i duża opona weryfikuje również łożyska kół, ale to chyba wiedza elementarna, a poza tym to moim zdaniem warto poszeżyć terrano, znacznie lepiej się prowadzi w szczególności jak jest wyliftowany na zawiasie i budzie, jest bardziej stabilny. a i jeszcze jedno, optymalnym rozmirem opon w TI po lifcie budy 5cm to 12"x11,5"x15" albo odpowiednik metryczny polecam tę stronkę można sobie sprawdzić odpowiedniki opon calowych do metrycznych i odwrotnie. http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 na opone 10,5 to felgi 9" polecają jako maks, chyba miało być 32x11,5x15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 na opone 10,5 to felgi 9" polecają jako maks, chyba miało być 32x11,5x15 no tak ale mam felgi 10" i opony takie jakie mam wiec bede probowal tylko do polski wroce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 wiem każdy ma co ma ... ale w teren kiepskie bo felga za bardzo wystaje i taki już trochę niemiecki tuning wyjdzie. taka stronka przy okazji -jak wyglądają opony na rożnych felgach http://tyrestretch.com/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 (edytowane) no zobaczymy mysle ze za nie caly tydzien zrobie fotki to sie posmiejemy, albo po podziwiamy hehe w końcu sie udało założyłem 31x10,5r15 cooper Discoverer stt na felgi detz dakar 15x8 ET-30 nie obyło sie bez podcinania błotników. hehe a ciekawe jak ja chcialem wcisnac 33" hehe niebawem dodam jakies fotki Edytowane 26 Listopada 2012 przez ceniakenzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Nie wiem jak w TI ale w T II 33 cale nie ma szans. Mam 31 " et - 40 buda 45mm + drążki też dużo skręcone, błotniki przycięte na max i to potrafi w terenie przycierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 bo przesadziłeś z ET... ja mam 31 et -25, buda nie ruszana podkręcony na drążkach, nie ociera.... tył chowa się w nadkolach przy wykrzyżu... na styk ale się chowa, przód potrafi dobić na "policjancie" jak się na pełnej pycie przejedzie... ale w terenie bezproblemowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 bo przesadziłeś z ET... ja mam 31 et -25, buda nie ruszana podkręcony na drążkach, nie ociera.... tył chowa się w nadkolach przy wykrzyżu... na styk ale się chowa, przód potrafi dobić na "policjancie" jak się na pełnej pycie przejedzie... ale w terenie bezproblemowo... no może i trochę przesadzone a to dlatego że auto jest wywrotne i chciałem to poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 u mnie miało być et-25 ale dotz dakar nie mieli takiego ET. po podniesieniu 2cale autko przestało sie trzymać drogi, prawie każdy zakręt 90 stopni jak lekko popadało wchodziłem driftem, o rondach już nie wspomnę ale wkoncu to 3.0 v6 ma troche mocy. po wymianie wszystko wróciło do normy, po za błotnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.