MARCO V Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Witam mam problem z swoją almerą w sumie już od dawna ponieważ turbosprężarka słabo pompuje na rozgrzanym silniku można bez większego problemu wciśnąć wąż gumowy którym turbo daje cisnienie przy dodaniu gazu do np 4tys. obr. Ogólnie były właściciel widocznie robił krótkie trasy bo ,,dystans za egr,, był zawalony czarną mazią. Jedno co wiem że wirnik ma delikatny luz i uszczelniacz puszcza delikatnie oliwe z silnika ale tyle co nic bo niema ubytków. Auto tak do 2-3 biegu jakoś się zbiera 4-5 to już kiepsko jak na 110 kucy. Więc tak .. jak był zatkany kiedys ten dolot za egr to jak się zagrzał to kopcił strasznie na czarno a na 5 biegu nie szło jechać ale teraz to tylko ujrze jakis delikatny dymek ewentualnie przy redukcji podczas wyprzedzania. Mechanik mówi że to mogą być też wtryski... tylko co one mają wspólnego z cisnieniem na turbo? dodam że auto jak jest zimne to rozrusznik musi kilka razy obrócić zanim zapali. Silnik 2.2di 110KM Zastosowany olej: Valvoline 10w40 diesel filtr japanparts . filtr powierza ok. jak sądzicie co może być powodem że jest taki mułowaty? czekam na podpowiedzi i z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krawat Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Nic z tym się nie da zrobić, te almery juz takie są trzeba się do tego przyzwyczaić, ja w swojej miałem te same przemyślenia co ja nie robiłem nawet turbo regenerowałem ale to nic nie dało, ten typ tak ma nie są to demony prędkości a spod świateł nawet z tirem jest problem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO V Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Nic z tym się nie da zrobić, te almery juz takie są trzeba się do tego przyzwyczaić, ja w swojej miałem te same przemyślenia co ja nie robiłem nawet turbo regenerowałem ale to nic nie dało, ten typ tak ma nie są to demony prędkości a spod świateł nawet z tirem jest problem. Pozdrawiam. ** Ja bym z ledwością dał jej 60 koni, muszę kogos zgarnąc co ma taki sam silnik bo to jest nie do ujechania . Może kolega ma w dalszym czasie cos nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 a ja nie narzekam golfy 3 90km zostaja w tyle moze i maja tylko 90km ale sa o ok 300kg lzejsze z ww i audikami 110km to idzie miej wiecej tak samo ale wiadomo one maja turbine ze zmienna geometria to lepiej sie zbieraja z dołu. posprawdzaj kola czy sie ktores nie grzeje bardzie cisnienia w oponach, zatkaj egr spr kat przeplywke odepnij i zobacz roznice http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/16336-n16-zamulona-n16-22-tdi/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO V Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 pytanie co do egr to jak go zatkac ? zdemontowac zawór i zaslepic czyms tem otwór? odpiąć od wtyczki zawór i co z tymi wężykami z chłodzeniem? przepływkę odpiąłem ale różnicy żadnej tylko tyle ze kontrolka sie swieciła. jak ją się bada? właczony silnik, ma byc przypięta i miernikiem sprawdzić napięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 generalnie jak przeplywaka walnieta to po odpieciu jest duza roznica w przyspieszaniu do ok 2 tys/obr co do egr ja zaslepiłem przy zaraz przy kolektorze wydechowym tu trzeba dac grubsza blaszke tylko nie aluminium bo przepali, daje link co wczesnij robilem u siebie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80021-chlodniczka-egr/page__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO V Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 wczoraj zaslepiłem egr i niema różnicy, zdjąłem kolektor ten aluminiowy co turbo daje do niego cisnienie a tam kupa sadzy itp bo turbo lekko mi przepuszcza olej ale niema ubytków specjalnie a także ma już luz na wirniku . jeszcze raz odepne przepływkę zobacze różnicę... napiszę co i jak.. po odpięciu przepływki jeszcze większy muł więc sprawna jest... chociaż to:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 a czy kola sie nie grzeja albo czy czasem sprzegłem nie smierdzi zakladam ze filtry czyste ja jeszcze zrobilem sobie zimny dolot mianowicie usunalem tlumik szmerow i zostawlem ta krotsza rurke co idzie w kierunku zderzaka ale glosniejszy sie zrobil no i czy kat sprawdziles a najlepiej go usunac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO V Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 sprzęgło oki , nie ciągnie i nic przy nim nie hałasuje, jakis czas temu to własnie jedno koło mi trzymało bo się zapiekł tłoczek ale wszystko wyczysciłem i nasmarowałem także z kołami jest wszystko oki . jutro sprawdze cisnienie od turbo podłaczajac się pod ten mały wężyk . filtry powymieniane :paliwa i powietrza . kata nie ruszałem ale niedawno jej dałem ,,w du.. ,, to sie przepalił napewno . Po przeczyszczeniu tego kolektora i zaslepieniu egr to jest poprawa w dynamice ale mogłoby byc lepiej ale to chyba już tylko turbo może byc powodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 kat moze byc czesciowo pokruszone to zadne przepalenie nic nie da . co do kola jak jedn tloczek zapieklo to inne tez juz sa pewnie troche skorodowane i ile od 0- 100km wychodzi ci czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO V Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 tego nie testowałem jeszcze ile do setki... inne koła sa ok bo sprawdzałem . dzisiaj jak mi starczy czasu to sprawdze te cisnienie przy turbo , pozdro Dzisiaj co prawda po długim czasie ale sprawdziłem cisnienie przy turbinie podłączając się wężykiem pod wyjscie na zawór ,,nadcisnieniowy'' . Wyszło tak : na biegu jałowym przy prawie max obrotach wyszło 0,8bara a podczas jazdy przeciągając na wysokich obrotach to pokazało 1bar max na biegu II i III. nie miałem zbytnio opcji przetestować na wyższych biegach bo nie mam takiego długiego odcinka w pobliżu... chyba pozostaje mi wymiana turbo przy okazji jak bede wymieniał olej. A jakie Wasze turbinki podają ciśnienia i przy jakich obrotach? Pozdro dodam ze kata nie usuwałem ze wzgledu na to zeby na stacji diagnostycznej sie nie sadzili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 to bardzo ladnie ci pompuje na biegu jalowym za malo paliwaka podaje zeby je bardziej rozpedzic bo na jalowym tez mi osiaga 0,8bara na biegach turbo swoje max osiaga juz przy 2500tys wtedy pokazuje te 0,8 bara a przy 3500 rosnie do 1bara tak wiec nie ruszaj turbiny bo w koszty niepotrzebne sie wpedzisz wiele razy bylo o tym pisane co trzeba zrobic aby auto znow jezdzilo zaslep egr duzo mniej czasu zajmie i wczysc dolot (zdejmij rure przy samum kolektorze dolotowy i zajrzyj jak to wyglada) usun kata bo po takim przebiegu i tak pewnie tylko jest bo jest ale usun przez jego wykruszenie a puszke pozostaw na miejscu potrzebny ci kanal bedzie zdejmniesz oslone odkrecisz 5 srób przecinakiem wybijesz i poskrecasz a na diagnostyce i tak sie nie polapia ja nie pamietam zeby mi kiedys cos wkladali do tlumika mozesz dac jeszcze przewod przezroczysty paliwowy za filtrem a przed pompa sprawdzisz czy pecherzykow powietrza nie ma czasem a na koncu zaiteresował bym sie przeplywka (na allegro najtanszy kosztuje 100zł) przy turbo to sama regeneracja wynosi ok 700zł przy wymianie wirnika 1200zł powiem ze ostatnio mi turbina olej rzucała a i tak swoje wartosci cisnien pompowala wiem powtarzam sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO V Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 egr mam zaslepiony blachą z kwasiaka bo akurat miedzianej nie miałem a wiem zeby była lepsza bo jest miękciejsza i by lepiej uszczelniła ale to już latem zrobiłem. Turbo mi puszcza olej od kiedy go tylko mam a to jest 1,5 roku... najwidoczniej czas już zmienic na jakiegos pięknego saabika 1.9tid 2007- Co do dolotu to wyczyściłem cały ten dolot z tego aluminiowego,,rozdzielacza'' co idzie do głowicy z tyłu. jak tak mówisz to wezme wywale kata i zobaczymy efekt. Kanał i cały sprzęt mam także z tym nie bedzie problemu. A wiesz może jak się mierzy przepływkę i czy miernik zwykły wystarczy i jak to sie robi krok po kroku? Turbo nie bede regenerował , co najwyżej bym kupił dobra używkę z allegro albo coś. z ta przepływka to moze sie wstrzymie jak narazie co do kupna. kiedys miałem podłaczony wezyk przezroczysty zeby sprawdzic czy nie podaje powietrza i niby nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 to moze zbyt duze masz oczekiwania co do almery moze i ma 110km ale wage prawie 1400kg a duzo oleju dolewasz w ciagu tych 15tys. km co do przeplywki to powinienes znalesc na forum jak po tym wszystkim dalej malo mocy pozostał czip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO V Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Patrzyłem stan oleju po przejechaniu 8tys km i ubyło na kontrolce z 3mm także nie jest źle... jak będe miał troche czasu to spróbuje znależć co na temat tej przepływki. Jeszcze muszę wejsc kiedys do kanału i zobaczyć czy czasami nie mam zerwanej poduszki od skrzyni bo kiedys jak mu troche ,,dałem na molkrym asfaldzie to cos waliło jak ch... a zawieszenie jest sztywne bo mi patrzeli na przeglądach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.