masa Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Witam, chciałbym zasięgnąć porady forumowiczów na temat przypadłości z jaką boryka się silnik mojego QQ (1.6 benzyna, przebieg 14 000km) - otóż od nowości podczas pracy pod obciążeniem, czyli np. podczas przyśpieszania, jazdy pod górkę itp. wydaje z siebie denerwujący, terkoczący dźwięk przypominający klepanie zaworów (przy pracy na luzie go nie ma) - najlepiej jest on słyszalny w okolicach 3000 obr/min - przy wyższych i niższych obrotach niesłyszalny - oczywiście im więcej osób na pokładzie, tudzież włączona klima tym klepanie ostrzejsze - generalnie problem był zgłaszany w ASO i nie zauważyli problemu, podpięcie do komputera niczego nie wskazało - wiem też że nie jestem jedyną osobą która ma ten problem gdyż kolega aquariusmax ma to samo o czym zresztą pisał w jednym z postów (i co ważne w odpowiedzi odezwało się kilka głosów, że ich QQ z tym silnikiem chodzą jak w zegarku) - moje pytanie brzmi - co to może być? - jak to zdiagnozować? - czy jeżeli ASO robi mnie w konia czy mogę skorzystać z podpięcia do kompa poza ASO i czy nie stracę przez to gwarancji? z góry dziękuję za pomoc Cześć, kolego. Obym nie wpuścił Ciebie w tzw. maliny... Słyszane przez Ciebie odgłosy na pewno nie jestem w stanie odebrać w identyczny sposób. Dopisuję się do tematu, ponieważ przez trzy a może cztery miesiące bujałem się ze swoim egzemplarzem jeszcze na gwarancji. Objaw, jaki występował u mnie to nietypowe "brzęczenie" na zakresie 2700 do 3000 obrotów (przyspieszanie, jazda na zwiększonym obciążeniu). Na innych prędkościach silniczek kręcił normalnie. Serwis zabierał się za usprawnienie cztery, może pięć razy bez powodzenia! POMOGŁA wymiana linek zmiany biegów. Od tamtego czasu przejechałem ok 40k km, ZERO uwag. Sukcesów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yonex Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 u mnie terkotało i po wymianie paska napędowego przestało (gates - zamiennik), na chwilę, bo później zaczęło piszczeć przy 1,5 tys. obr. mechanik stwierdził że założy oryginalny z ASO (220PLN) i chyba to jest to - cisza w całym zakresie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BloodyBucket Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Cześć, kolego. Obym nie wpuścił Ciebie w tzw. maliny... Słyszane przez Ciebie odgłosy na pewno nie jestem w stanie odebrać w identyczny sposób. Dopisuję się do tematu, ponieważ przez trzy a może cztery miesiące bujałem się ze swoim egzemplarzem jeszcze na gwarancji. Objaw, jaki występował u mnie to nietypowe "brzęczenie" na zakresie 2700 do 3000 obrotów (przyspieszanie, jazda na zwiększonym obciążeniu). Na innych prędkościach silniczek kręcił normalnie. Serwis zabierał się za usprawnienie cztery, może pięć razy bez powodzenia! POMOGŁA wymiana linek zmiany biegów. Od tamtego czasu przejechałem ok 40k km, ZERO uwag. Sukcesów. u mnie terkotało i po wymianie paska napędowego przestało (gates - zamiennik), na chwilę, bo później zaczęło piszczeć przy 1,5 tys. obr. mechanik stwierdził że założy oryginalny z ASO (220PLN) i chyba to jest to - cisza w całym zakresie obrotów. Panowie czy mieliście to robione na gwarancji? Podobne odgłosy słyszę w Pulsarze a ASO mnie zbywa ( nie wiem czy jest sens jechać do innego) . jak przyjdzie mikrofon to postaram się nagrać to chrobotanie/grzechotanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.