Gość Werewolf Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Witam, jak w temacie, przy odpalaniu zimnego silnika przez 2/3 sekundy słychać stuki pod maską. Myślałem, że to wajcha podtrzymująca klapę stuka o korek chłodnicy, ale to nie to. Czytałem gdzieś w internecie, że tak stuka napinacz. Moje pytanie czy to normalne?? Czy trzeba coś wymienić? Olej zmieniam co do km co 10 kkm Motul 10w40. Przebieg autentyczny 163 kkm. Troche mnie to martwi, poza tym silnik chodzi jak marzenie. Ale te stuki są głośne jak w dieslu. 2/3 sek. i cisza. I tak za każdym razem na zimnym piecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 (edytowane) popychacze zaworów klepią zanim ciśnienie oleju się pojawi ... Edytowane 16 Lipca 2012 przez gwaltek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koks Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Dokładnie jak kolega wyzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Werewolf Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 A czy to coś złego?? Czy to ma wpływ na zużycie tych popychaczy, czy się nie przejmować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 jak mocno nie stuka to raczej nie a olej mozesz po 15km wymieniac, widac ze dbasz o silnik i zalewasz nie byle jakim pytanie czy zawsze byl motul? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Werewolf Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Nie jest to głośne. I faktycznie cichnie po 2 sekundach, tak jak by olej tam docierał. Poprzedni właściciel zmieniał co 15 kkm na mobila. Zmieniam co 10 bo faktycznie lubie mieć świadomość, że silnik ma dobre warunki do pracy. No i rozrząd oczywiście. Myślę nad zmiana motula na valvoline max life, ale sam nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Zacznijmy od tego jaki masz silnik jeśli GA14 to w nich zawory regulowane sa płytkami i tam nie ma prawa nic klepać. Kolego stuka Ci łańcuch, jeśli stuka 2-3sek to nie masz sie co przejmować. Jesli chcesz wyeliminować stukanie poeksperymentuj z filtrami oleju bo tu leży problem a dokładniej w BY-PASS VALVE którego nie powinno w filtrze byc bo opóźnia otwarcie zaworu. Jesli chcesz sie długo cieszyć silniczkiem polecam Valvoline max live 10w40 i wymiany co 7,5kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 jak bedzie wymienial co 7,5 tysiaca a nie co 15 tys. koszt wymiany jest ok 150zł wzaleznosci od filtra to juz po 10 wymianach bedzie mial na remoncik silnika wg mnie wystarczy dobry olej co 15 tys. i pilnowac stanu oleju ja wymieniam 2 razy do roku i jakos nie widzi mi sie co 3 miesiace zmiana oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Co 7,5tys. to niektórzy zmieniają w mocno wysilonych, sportowych autach - ale nie w przypadku N15 Wystarczy wymiana co 15tys. km, jak ktoś ma sporo zbędnej gotówki to może sobie robić wymianę co 10tys. km. Gdybym ja miał zmieniać co 7,5tys. to bym musiał robić wymiany co 1,5 miesiąca Wymieniam co 15tys. N15 z silnikami 1.4 i 1.6 nie są jakoś szczególnie wymagającymi silnikami co do oleju. Nie ma tam żadnych zaawansowanych wodotrysków, nawet hydraulicznych popychaczy, dobry 10W40 mu wystarczy, aczkolwiek ja starał bym się lać tam 5W30 lub 5W40, syntetyk, ze względu na zimę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Oj widze słowa krytyki ale czy ja coś złego napisałem? Mam nadzieje ze nikt nie ucierpiał Swą wiedze na temat wymiany oleju czerpię z instrukcji obsługi pojazdu oraz z własnego doswiadczenia. We wcześniejszym poście wyraźnie napisałem "Jeśli chcesz sie długo cieszyć silniczkiem polecam Valvoline max live 10w40 i wymiany co 7,5kkm" innymi słowy im częściej tym lepiej i tu sie chyba ze mna większość zgodzi. Jak kogoś stac moze wymieniac nawet co 3kkm mnie stac na to by wymieniac co 7-8kkm lecz jesli kogoś stac na remont silnika moze wogóle nie wymieniać. Mam jedna zasade której sie trzymam do swojego samochodu jestem skłonny przyoszczędzić na częściach zawieszenia itp zakladajac zamienniki lub używane części, oczywiście w granicach rozsądku, jednak na porządnej oliwie jak i na jej wymianie nigdy. Świerzy olej to podstawa No to by było na tyle i mam nadzieje ze nikogo nie uraziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 to nie sa slowa krytyki tylko alternatywa co do wymian oleju a producent w instrukcji zaleca wymiane co 15kkm benzyna 20kkm dizel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.