yanik3 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Witam, W koncu kupilem 3 juz primerke P12, tyle ze tym razem w dieslu 1,9dci. Wg ksiazki serwisowej powinienem wymienic rozrzad i olej, i tu moje pytanie, gdzie polecacie mi sie udac w Bydgoszczy? ile taka imprezka moze mnie kosztowac ? No i jaki olej polecacie, jak czytalem 5W30 ? bedzie ok ? Prosze o podpowiedzi , gdyz nigdy nie mialem diesla ... A tak przy okazji , czy w Bydgoszczy gdzies regeneruja turbiny ? i jaki to moze byc koszt ? Niby wszystko jest ok, ma moc, nie dymi i nie halasuje , ale ma juz najechane 245tys i jak sadze moze mnie to spotkac w kazdej chwili .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaled Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Ja na twoim miejscu zmieniłbym już olej i wlał 10W40. Troszkę kilometrów nabite jest, więc półsyntetyk chyba powinien wejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 co do oleju to czytalem ze wlasnie 5W30 , ze niby lepszy dla turbiny... i taki wlasnie jest w tej chwili zalany przez ASO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaled Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Oczywiście że jest lepszy, ale zwróć uwagę na to że samochód nie jest już nówka. Nie dasz przecież sobie głowy uciąć że samochód był poprawnie eksploatowany. Jak zostawisz syntetyk to jedyną wadą może być to że pociągnie ci olej. Ale możesz to sprawdzić bo może się okazać że nadal będzie cacy. Ile zrobiłeś nim już kilometrów, że wiesz ze oleju ci nie ciągnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 a co ile trzeba wymieniać rozrząd w P12 1.9 dci ? ja mam 7 lat auto i orygianlny przebieg 125 tyś i jeszcze jeźdze na oryginalnym rozrządzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 wg serwisu co 120tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malik12345 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 ja bym Ci polecił po same klamoty podjechac na Nakielską 22 do sklepu Auto Real.Wiem że mieli jakąs promocje i do 1.9DCI do renaulta rozrząd kosztował 250zł oryginał i razem z pompa wody! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Za 250-300 kupisz zamienik . Aby kupić oryginał to trzeba dać 500 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Witam, W koncu kupilem 3 juz primerke P12, tyle ze tym razem w dieslu 1,9dci. Wg ksiazki serwisowej powinienem wymienic rozrzad i olej, i tu moje pytanie, gdzie polecacie mi sie udac w Bydgoszczy? ile taka imprezka moze mnie kosztowac ? No i jaki olej polecacie, jak czytalem 5W30 ? bedzie ok ? Prosze o podpowiedzi , gdyz nigdy nie mialem diesla ... A tak przy okazji , czy w Bydgoszczy gdzies regeneruja turbiny ? i jaki to moze byc koszt ? Niby wszystko jest ok, ma moc, nie dymi i nie halasuje , ale ma juz najechane 245tys i jak sadze moze mnie to spotkac w kazdej chwili .... oleum wymieniaj co 10000-15oookm rozrząd rób już co100000 5/30 lub 5/40 diesel ja wymieniam co 15tyshelixa od nowości pasek klinowy od renówki jest węższy o jeden rowek nie przeszkadza ale wymienie go po 100 nie po 120 co druga wymiana filtrów wymień filtr paliwa - filtr kabinowy raczej na lato zmieniaj co roku bo syfi sie a klima nie jest potwornie wydajna w korku i przy bardzo wysokich temperaturach były chyba prestona posty dotyczące oleum i sa zdjecia jak dobrze smaruje syntetyk i jak brudzi pół syntetyk więc skoro masz syntetyk to pozostań przy nim bardzo ważne w dieslu po skończonej jeździe nie wyłączaj od razu silnika tylko odczekaj 30-60 sek i dopiero zgaś trzeba schłodzić turbinę zwłaszcza na trasie na aledrogo jest ktosiek co kompletuje zestaw rozrządu wg życzenia pasek CONTITECH rolka SKF pompa GAETZ sprawdź zawieszenie często stuki to tylko łączniki stabilizatora 30pln kpl nie martw się o turbine jesli ma kopa to jeździj po co się bedziesz stresował 1500pln ważne by sprzęgło nie szarpało powodzenia i zadowolenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 dzieki , kupilem juz na motoneo, za kpl rozrzad z pompa wody, filtr oleju, powietrza i 2 kabinowe zaplacilem z dostawa 536pln kupilem juz taki sam olej jak mialem , 5W30 mobil super x cos tam zawieszenie jest brzytwa, chyba ja troche podszykowali w salonie przed sprzedaza sprawdzalem turbine, nie kopci, ma kopa i nie halasuje , wiec poki co spie spokojnie, oczywiscie o gaszeniu juz zdazylem poczytac sprzeglo pracuje idealnie.. Jedno co mnie wczoraj zmartwilo, po szybkiej i dlugiej jezdzie , wczoraj zapalila mi sie czerwona klontrolka silnika, po jakims czasie zgasla, potem jeszcze raz sie na chwile zapalila i zgasla... Dzis sie juz nie zapalila... co to moze byc ? acha i jeszcze jedno, czy powinna byc jakas kontrolka od nagrzania swiec ?? kumpel ma cos takiego , tyle ze sprzed liftu, u mnie sie nic nie zapala... to moj pierwszy w zyciu diesel.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 czerwona kontrolka moze swieca ci padla jak na zimnym bedzie sie palic a na cieplym gasnac po ponownym uruchomieniu to ktoras swieca do wymiany zmianiaj olej filtry jak pisze kolega jwa olej polecam motul pelen syntetyk x-cess mam ten sam silnik 1.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 wlasnie zapalała sie na rozgrzanym silniku, rano po wlaczeniu silnika nie pali sie, dzis wcale sie nie zapalila, za to wczoraj jak jechalem za miasto zapalila sie na 5 min i zgasla... Panowie ponawiam pytanie : czy powinna byc jakas kontrolka od nagrzania swiec ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malik12345 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 to napisze wam co ja kupiłem w Bydgoszczy do renault-Pasek f-my Dayco--taki jest w oryginale bo sprawdzałem w renault , napinacz tak samo f-ma SNR , a pompe wody daja Airtex-podobno produkuje na 1 montaż.Może to niekoniecznie prawda , ale pompy bardzo dobrej jakości.Za cały zestaw rozrządu zapłaciłem 259zł brutto.Filtr oleju do 1.9DCI oruginalny renault mieli wówczas tez jakąs promocje w kartonie renault 22zł , powietrza 19zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Panowie ponawiam pytanie : czy powinna byc jakas kontrolka od nagrzania swiec ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mactroj Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) oczywiście ze powinna ! żółta spiralka zapala się zawsze po włączeniu stacyjki i pali się w zależności od temperatury silnika.Zapalasz silnik jak zgaśnie! Edytowane 31 Lipca 2012 przez mactroj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 no musi być spiralka która pokazuje że świece grzeją się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 No wlasnie, tyle ze u mnie sie nie pali... tylko zarowka czy moze byc cos powazniejszego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 (edytowane) nie powinno być nic poważnego Edytowane 3 Sierpnia 2012 przez michaell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 ok, dzieki, jade do ASO wymienic zarowke od swiec na desce i wymienie przy okazji filtr paliwa. Dam sprawdzic tez czy swiece sa ok .. Wymieniony filtr paliwa, sprawdzone swiece i zarowka od swiec zarowych na desce. Zrobiona tez pełna diagnostyka silnika. Wszystko ok. Okazalao sie ze zarowka sie nie przepalila, tylko przy takich temperaturach sie nie zapala, gdy bedzie zimniej bedzie sie zapalac na chwile... razem, w ASO 265pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slom33k Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Witam!! Ja chciałem odkopac temat, bo od kilku dni jestem posiadaczem Primery właśnie z 1.9 dCi 120 km z 2004 roku i chciałbym wymienić rozrząd. Chciałem zapytać bo nie za bardzo się na tym znam czy taki zestaw http://allegro.pl/rozrzad-pompa-nissan-primera-p12-1-9-dci-120km-i3482078222.html to już kompletne cześci niezbędne do wymiany rozrządu czy jeszcze coś musiałbym dokupić?? Czy cena znośna czy raczej drogo?? Czy może coś troche tańszego?? http://allegro.pl/rozrzad-pompa-nissan-primera-p12-1-9-dci-jakosc-i3443782858.html Z góry dzięki za pomoc. A i pytanie do kolegów z bydgoszczy czy jakiś serwis/mechanik polecacie w Bydgoszczy żeby taką wymianę przeprowadził?? pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 pierwszy wystarczy, co do wymiany proponuje ASO w Osielsku. ( Yama) Ja na nieszczęście swojej tam nie zrobiłem, tylko u mechanika, później silnik skończył na złomie, a auto u żyda... Kolejną naprawiałem już w ASO i do dziś tam jeżdżę . Żadnych niespodzianek, silnik chodzi jak nówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slom33k Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 pierwszy wystarczy, co do wymiany proponuje ASO w Osielsku. ( Yama) Ja na nieszczęście swojej tam nie zrobiłem, tylko u mechanika, później silnik skończył na złomie, a auto u żyda... Kolejną naprawiałem już w ASO i do dziś tam jeżdżę . Żadnych niespodzianek, silnik chodzi jak nówka dzwonilem dzisiaj do aso i koszt wymiany (uslugi) to 280 zl wiec wydaje mi sie ze nie tak zle, natomiast ceny czesci to: pasek + napinacz 500 zl a do tego pompa za ponad 600zl ;/ pan od czesci powiedzial ze pompe jak sie nie dzieje z nia nic zlego sie wymienia przy drugiej wymianie rozrzadu ( czyli ponad 200 tys) a moj nissan ma 140 tys. Jak spytalem jakiego producenta sa te elementy to pan powiedzial: "no nissana". A chcialem dopytac czy orentujesz sie czy jak pojade ze swoimi czesciami to mi je wmontuja bez problemu i zaplace tylko za usluge ?? Pozdrawiam! A chciałem jeszcze zapytać czy ktoś wie jakie części są montowane przez nissana? INA, ruiville czy jeszcze coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.