vincenzo92 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Witam wszystkich obecnych od pewnego czasu dręczy mnie bład dotyczący kończenia się katalizatora jednak zastanowiło mnie to bo przecież przebiegu mam 170 tys i już katalizator ? tymbardziej ze to nie tania wyprawka ... pomijając z ciekawości sprawdziłem wykresy dla obu sond lamda pierwsza ma wykres góra dół widać że zmienia się na bierząco jednak wykres dla drugiej stoi w miejscu .... pytanie czy tak ma być almera 1.5 b sprawdzane programem scan master na postoju z zapalonym silnikiem(a jakżeby inaczej) napięcie 0,290v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 170 na blacie i w ksiazce serwisowej czy w rzeczywistosci? innymi słowy masz auto od nowości czy uzywka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 używka na blacie ale to nie istotne o pytanie dotyczyło poprawności wskazań 2 lambdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 170 kkm i padnięty kat to jak najbardziej możliwe , tam już niewiele go zostało druga sonda sprawdza poprawność pracy kata , jest za nim umiejscowiona , więc jeśli ten nie pracuje dobrze to sonda stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kfiatekk1 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 (edytowane) Błąd to P0420, tak? 170kkm to chyba dobry wiek na wymianę katalizatora. Też z tym walczyłem i generalnie są 4 opcje: Opcja 1: Po prostu wymieniasz katalizator (cena to ok. 2000 pln) Opcja 2: Wymieniasz wkład katalizatora na nieoryginalny (było to opisywane na forum, nie każdy spec od układów wydechowych będzie chciał się tego podjąć) Opcja 3: zamontowanie "tulejki" na drugą sondę, o takiej: http://moto.allegro....2497248923.html - druga sonda przestanie rzucać błędem Check Engine, aczkolwiek to tylko ukrycie (a nie rozwiązanie) problemu. Nie polecam tego, jeśli czujesz, spadek mocy i samochód jest "zamulony" przy przyspieszaniu. Opcja 4: "Deal with it!". Po prostu nic nie robisz i zaprzyjaźniasz się z żółtą kontrolką. Komputer zgłasza nieprawidłowość, aczkolwiek to nie jest awaria, która może spowodować zatrzymanie samochodu gdzieś na trasie 500km od domu. Edytowane 23 Lipca 2012 przez kfiatekk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 (edytowane) a samemu da rady wymienić ten wkład? no i interesuje mnie jeszcze jedno no bo przeciez sonda powinna wskazywać cokolwiek a nie stać w miejscu więc chiałbym poznać jakoś oglądowo jak działa poprawnie 2 sonda lambda i czym sie charakteryzuje uszkodzona Edytowane 22 Lipca 2012 przez vincenzo92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Może tak być jak jest zatkany katalizator , że stoi w miejscu i nie pokazuje żadnej innej wartości . Ja u siebie wymieniałem katalizator , a raczej wkładałem wkład . Samemu raczej tego nie zrobisz chyba że dysponujesz spawarką i umiesz dobrze spawać , ja tego akurat nie posiadam . Ja swój katalizator zdemontowałem , akurat miałem na tyle komfortową sytuacje że mogłem skorzystać z podnośnika , sam i wysłałem do Częstochowy . Wysłałem kurierem o 13 we wtorek , a w czwartek rano już go miałem zrobionego w Warszawie . Koszt całej operacji z przesyłkami wyszedł 670 zł . Demontaż katalizatora zajmuje jakieś pół godziny tylko lepiej dysponować dobrymi kluczami co by nakrętek i śrub nie poomykać . Telefon do nich 502 617 342 tak więc zadzwoń i zapytaj się na kiedy by ci to zrobili .bo to akurat sezon urlopowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kfiatekk1 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 (edytowane) a samemu da rady wymienić ten wkład? no i interesuje mnie jeszcze jedno no bo przeciez sonda powinna wskazywać cokolwiek a nie stać w miejscu więc chiałbym poznać jakoś oglądowo jak działa poprawnie 2 sonda lambda i czym sie charakteryzuje uszkodzona Samemu będzie ciężko. Dostęp do katalizatora jest dość trudny, poza tym, temperatury występujące w okolicach katalizatora są bardzo wysokie i zapewne wiele śrub będzie "zapieczonych" - nie ruszysz tego zwykłymi kluczami. W przypadku uszkodzonej sondy, komputer zgłaszałby odpowiednie błędy. Jeśli chodzi o drugą sondę są to - jeśli dobrze pamiętam - P0140 / P0141. Edytowane 23 Lipca 2012 przez kfiatekk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 (edytowane) no ale płaski wykres czy to nie wydaje sie podejrzane tymbardziej ze autko nie zamula jakoś wyjątkowo i jeśli ktokolwiek to robił sam i wie co i jak to niech sie odezwie bo mam wiele pytan a jak sie zdecyduje na robienie samemu to zrobie dokładny tutorial żeby każdy mógł troche kasy zaoszczędzić no i jeszcze pytanie czy 1 i 2 sonda się czymś różnią ? bo w intercarsie nie ma rozdzielenia pierwsza albo druga więc jaką wybrać Edytowane 24 Lipca 2012 przez vincenzo92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kfiatekk1 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Płaski wykres może występować na nierozgrzanym silniku. Jakie napięcie podaje Ci druga sonda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 napisałem w pierwszym poscie 0,290v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisner Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 napisałem w pierwszym poscie 0,290v Miałem to samo, wymień sondę a będzie grało. Ja kupiłem coś takiego: http://allegro.pl/sonda-lambda-nissan-almera-primera-peugeot-106-205-i2463893767.html Pozdrawiam,Alan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 (edytowane) Wrzucam tutaj wykresy obu sond lambda wydaje mi sie ze cos jest nie tak z pierwsza bo ma tak jakby za mały zakres napięcia zaś dwójka stoi mierzone przy nagrzanym silniku Ktokolwiek powie coś o tym wykresie pierwszej sondy bo już nawet to napawa mnie niepokojem I dalsza część opowieści w manualu wyczytałem w jakich warunkach robi się pomiary i wygląda to tak przez dwie minuty trzeba jechać z prędkością powyżej 70kmh przy obrotach nie przekraczających 3,6 tys. po czym należy zatrzymać samochód i pomiar robić przy 2 tys obrotów druga sonda ożyła pierwsza pracuje bynajmniej na moje oko w miarę dobrze coś koło wzoru zamieszczonego w manualu. Teraz kwestia katalizatora katalizator jest uszkodzony jeśli stosunek ilości przełączeń na drugiej sondzie do pierwszej wynosi więcej niż 0,75 u mnie przełączenie według wykresu występują mniej więcej jednocześnie co by potwierdzało teze uszkodzonego katalizatora poniżej umieszczam wykresy : Edytowane 29 Lipca 2012 przez vincenzo92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.