Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcek engine


Gość kuba452
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jadac nagle zadlawilo mi sie auto stracilo troche na mocy i zapalil sie check engine , pojechalem na diagno i znalazlo mi blad przeplwyo mierza kupilem zamontowalem pojechalem znow i wykrylo mi blad na przewodach temperatury (ajk dobrze pamietam) pojechalem do znajomego mechanika ktroy naprawial lagune przelozylismy z niej Czujnik doładowania turbiny ,Czujnik turbiny i wszystko jest ok turbo wrocilo ale blad jest nadal poejchal na komputer i usunieto mi blad z przeplywomierza lecz nadal mam blad na czujniku doladowaniu turbiny czym to idzie? Check engine po wymianie mrugal 1 raz 10 sek potem 3x krotko chyba , na rozgrzanym silniku pali sie ciiagle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 1.9 dci i zapala sie czerwona lampka dzis jadac po trasie nie zapalila sie wogole (30km) a wracajac w druga strone swiecila ciagle i silnik byl delkitanie rozzgrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy jechałeś pierwszy raz ten odcinek to jechałeś mniej więcej z góry a jak wracałeś z powrotem do domu to jechałeś pod górę. Tak ?

 

Drogi użytkowniku nissana masz wodę w filtrze paliwa . Lepiej kup sobie nowy filtr bo zrobisz sobie tylko kłopot z wtryskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr był odwadniany wiec watpie ze to jest to mowie przekladalem mapsensor z laguny 2 to z ciagle palacego sie zrobil sie miegajacy jak jechalem to trasa byla w 90% równa

Edytowane przez kuba452
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi po swojemu , filtr to się wymienia a spuszcza się wodę tylko w nagłych przypadkach w drodze , czerwony check sygnalizuje jak kolega wyżej wspomniał zawodniony filtr lub przepaloną świecę żarową o czym nie wszyscy użytkownicy p 12 wiedzą , wystarczy wziąć miernik i sprawdzić ale to nie ma wpływu na przerywanie pracy silnika a filtr tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmień od kogoś czujnik ten na kolektorze ssącym za przepustnicą ( dla sprawdzenia ) jak nie pomoże przeczyść zawór EGR, Turbo jest zawsze bo jest mechanicznie napędzane spalinami i jak ktoś mówi że nie ma turba to idzie się uśmiać, posprawdzaj przewody od turba do przepustnicy przez interculer, jak przy dodawaniu gazu zaczyna syczeć to jest nieszczelność na przewodach i wtedy nie ma doładowania bo tłoczone powietrze przez turbinę ucieka nieszczelnością a jak jest wszystko szczelne to turbo jest ok chyba że sama turbina się rozsypie a to inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomogl czujnik cisnienia utrbiny (uzywka z innej p12) jak bedziecie kupowac nie sugerujcie sie ze od laguny bd pasowac bo na lagunie macie gumowy wąż a na p12 metalowy . Jak bedziecie sprwadzac to sprwadzajcie Czujnik cisnienia turbiny , nastepnie elektro zawór i na koncu przpływomierz masowy powietrza .

Pozdrawiam

@zapomnialem dodac ze rozpoznac mozna to potym ze waz od turba jest miekki nie kopci na niebiesko /w duzej ilosci na czarno oraz nie ubywa oleju)

Edytowane przez kuba452
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość Adrian_12345

Mój problem jest nieco podobny do opisanego. Posiadam Nissana Primera P12 1.9dCi, rocznik grudzien 2003. Zapaliła mi się trzykrotnie (w ciągu ostatniego miesiąca) kontrolka check engine na czerwono. Pierwszy raz chwilowo na kilka sekund, po chwili zgasła. Drugi raz zapaliła się na dłuższy moment. Zatrzymałem się nie było wpływu. Wyłączyłem silnik i po chwili włączyłem ponownie, kontrolka już się nie włączyła. Za trzecim razem kontrolka włączyła się również na dłuższy moment. Zatrzymałem się wyłączyłem silnik, po chwili włączyłem, kontrolka dalej świeciła. Ponowiłem czyność (wyłącz/włącz silnik) pomogło za drugim razem, nie włączyła się do końca trasy. Za pierwszym razem kontrolka właczyła się po około 200km, za drugim po około 100km, za trzecim razem po około 80km na trasie (raczej ekspresowo-autostradowej więc jazda z mniej więcej stałą prędkością km/h, a ty samym obrotową). Dbam o auto wymieniam regularnie filtry, tankuje dobre paliwo. Proszę o sugestie co może być powodem i co sugerujecie. Postaram się jak najszybciej wymienić filtr paliwa i odwodnić, niestety czuję że to nie to jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź świece żaroweewentualnie wymień (BERU).

Sprawdź moduł świec żarowych i się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WITAM MAM PROBLEM Z CHCEK ENGINE ZAPALA MI SIE  ALE AUTO PRACOJE BEZ ZAZUTU PO SKASOWANIU BLEDU PO 2DNIACH DO TYG ZAPALA SIE SPOW ROTEM  WYSWIETLANE KODY TO 1) 0340         2)  0011        PROSZE O JAKAS WSKAZOWKE CO MOZE TO  POWODOWAC  MOZE ISTOTNE  PO KUPNIE KILKA  RAZY  W CZASIE JAZDY STRACILA OBROTY A WIEC SILNIK NIE WKRECAL SIE WYZEJ NIZ 2,5 TYS PO ZGASZENIU WRACA DO NORMY Z LEBSZYM SKUDKIEM  BO ZACHOWUJE SIE TAK JAK BY MIALA Z 100KM WIECEJ POCZYM ZA JAKIS CZAS SPOWROTEM TAK WARIUJE I TE CHCEK  MOJA PRZYGODA Z NISANEM DOPIERO SIE ZACZYNA  PO RAZ PIERWSZY W ZYCIU A TU TAKIE MINUSY A TO FAJNE AUTKO CZEKAM NA WSKAZOWKI POZDRAWIAM  DZIEKI                                                                                           dzs zaobserwowalem RANO JAK ODPALILEM I RUSZYLEM TO ALTO JAK DOCHODZI DO 2.5 DO 3.0 TYS .OBR. TO DLAWI  SIE I SZARPNIE JAK MINIE 3 TYS TO JEST OK  JAK ZLAPIE TEMPERATURY JEST OK WSZYSTKO W NORMIE  CZEKAM MNA RADY  DZIEKI

Edytowane przez RAFII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdiagnozowałeś to co wyżej koledzy napisali???

Uzupełnij profil bo nie wiemy jaki masz motor.

Który czek się świeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem to samo co ty do 2,5 / 3 tyś i kaplica , do tego na ciepłym długo pałil okazał sie jeden wtrysk i jedna świeca  (palił sie czerowny check )...Chociaż w ostatnim przypadku check sie zapalał ale auto miało moc, ale i tak miałem wine świecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM MAM PROBLEM Z CHCEK ENGINE ZAPALA MI SIE  ALE AUTO PRACOJE BEZ ZAZUTU PO SKASOWANIU BLEDU PO 2DNIACH DO TYG ZAPALA SIE SPOW ROTEM  WYSWIETLANE KODY TO 1) 0340         2)  0011        PROSZE O JAKAS WSKAZOWKE CO MOZE TO  POWODOWAC  MOZE ISTOTNE  PO KUPNIE KILKA  RAZY  W CZASIE JAZDY STRACILA OBROTY A WIEC SILNIK NIE WKRECAL SIE WYZEJ NIZ 2,5 TYS PO ZGASZENIU WRACA DO NORMY Z LEBSZYM SKUDKIEM  BO ZACHOWUJE SIE TAK JAK BY MIALA Z 100KM WIECEJ POCZYM ZA JAKIS CZAS SPOWROTEM TAK WARIUJE I TE CHCEK  MOJA PRZYGODA Z NISANEM DOPIERO SIE ZACZYNA  PO RAZ PIERWSZY W ZYCIU A TU TAKIE MINUSY A TO FAJNE AUTKO CZEKAM NA WSKAZOWKI POZDRAWIAM  DZIEKI                                                                                           dzs zaobserwowalem RANO JAK ODPALILEM I RUSZYLEM TO ALTO JAK DOCHODZI DO 2.5 DO 3.0 TYS .OBR. TO DLAWI  SIE I SZARPNIE JAK MINIE 3 TYS TO JEST OK  JAK ZLAPIE TEMPERATURY JEST OK WSZYSTKO W NORMIE  CZEKAM MNA RADY  DZIEKI

 

JA MAM 1.6 BEZYNA CZYLI CO WYMIENIC SWIECE  A TE KODY CO OZNACZAJA AUTO PALI OK JEZDZI OK NIEQWIEM SKAD TEN CZEK I JAK PISALEM CZASAMI W CZASIE JAZDY TAM JEJ ODWQALI I NIEWIEM OD CZEGO I TE CHECEK CZEKAM NA DALSZE INSTRUKCIE A MOZE KTOS WIE JAK SZYBKO WYKAS CHECK BEZ WIZYTY U MECHANIKA

 OK POZDR A CHECK ZOLTY ALE MAM SKRACHCIALA GUMKIE POD TYL NA KLAPA NA WYLONCZNIKU ODPISZCIE

Edytowane przez RAFII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...