Gość lacher Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Witam Jakis czas temu zaczęła mi szwankować skrzynia CVT w mojej primerze 2.0 140 KM. Mianowicie po przejechaniu około 20 km włącza się tryb awaryjny skrzyni. Kiedy silnik wyłącze, poczekam 3-4 minuty i skrzynia troche przestygnie, odpalam i jade jakby nigdy nic do czasu ponownego nagrzania skrzyni. Metodą na spinacz odczytałem błędy i wyświetliły mi się błędy: p1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód i błąd sugerujący zbyt ubogą mieszankę Z tytułu, że oba te błedy pojawiły się w tym samym czasie pomyślałem, że jest jakiś związek miedzy nimi i wymieniłem filtr powietrza, bo był zabrudzony. Niestety drugi błąd nie powrócił, ale pierwszy pozostał. Poczytałem już troche tematów o błędzie P1777 i wszystkie konczyły się na wymianie silniczka krokowego w skrzyni CVT, jednakże intryguje mnie to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny dopiero po rozgrzaniu. Postanowiłem więc sprawdzić poprawność działania owego silniczka krokowego. W manualu jest napisane, że można to sprawdzić mierząc rezystancję na wtyczce łączącej silniczek i TCM. Tu pojawia się moje pierwsze pytanie, gdzie znajduje się ta wtyczka? Ma może ktoś jakiś pomysł co może powodować przełączanie się skrzyni w tryb awaryjny dopiero po rozgrzaniu, może wina oleju? Wie ktoś może jak długo można jeździć ze skrzynią w trybie awaryjnym? Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Wtyczka niestety nie wiem. Generalnie obstawiam, że się będzie stan pogarszał - w sensie już szybciej będzie przechodził w stan awaryjny i potem już za każdym razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lacher Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Czyli jednak wychodzi na to, ze trzeba będzie wymienić ten silniczek? Dzisiaj poszukam tej wtyczki i ja przedzwonie to będę miał pewność co do poprawności działania owego sprzętu. Edit: Sprawdziłem ten silniczek tak jak było napisane w manualu i pomiary wyszły mi tak: piny 2-3 ma być 28 ohm jest 29,2 ohm piny 4-5 ma być 28 ohm jest 30,1 ohm pin 2 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm pin 3 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm pin 4 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 15,7 ohm pin 5 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,7 ohm Biorąc pod uwagę jakoś mojego miernika i błąd metody mieści się to w normie, czyli wnioskuje, że silniczek jest sprawny. W manualu piszą żeby sprawdzić jeszcze kable łączące wtyczkę i TCM, stąd jakby ktoś był na tyle łaskawy żeby mi powiedzieć gdzie to TCM się znajduje byłbym bardzo wdzięczny. W każdym razie stwierdzając, że silniczek jest sprawny nie mam pojęcia co jest przyczyną problemu. Prosiłbym o wszelkie sugestie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 A gdzie sprawdzałeś te piny? W którym miejscu? Bo silniniczek jest w środku skrzyni biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lacher Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Silniczek owszem jest w środku skrzyni ale podpięty jest przez wtyczkę na skrzyni, na której te piny sprawdzałem. Znalazłem rysunek w pliku at.pdf jej umiejscowienia jak i pinów, które sprawdziłem. No i stało się. Silniczek padł wydaje mi się definitywnie. Dzisiaj od razu po odpaleniu prawie, że nie chciał jechać. Sprawdziłem błędy i oprócz P1777 pojawił się też P1778. Sprawdziłem rezystancję między pinami i miedzy 2-3 było 32 ohm, a między 4-5 w ogóle nie było przejścia. Mam zamiar wymienić ten silniczek samodzielnie. Czy jest to jakiś skomplikowany proces? W jaki sposób się to robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.