Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Tryb awaryjny automatycznej skrzyni CVT po rozgrzaniu


Gość lacher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakis czas temu zaczęła mi szwankować skrzynia CVT w mojej primerze 2.0 140 KM. Mianowicie po przejechaniu około 20 km włącza się tryb awaryjny skrzyni. Kiedy silnik wyłącze, poczekam 3-4 minuty i skrzynia troche przestygnie, odpalam i jade jakby nigdy nic do czasu ponownego nagrzania skrzyni.

Metodą na spinacz odczytałem błędy i wyświetliły mi się błędy:

p1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód

i błąd sugerujący zbyt ubogą mieszankę

 

Z tytułu, że oba te błedy pojawiły się w tym samym czasie pomyślałem, że jest jakiś związek miedzy nimi i wymieniłem filtr powietrza, bo był zabrudzony. Niestety drugi błąd nie powrócił, ale pierwszy pozostał.

Poczytałem już troche tematów o błędzie P1777 i wszystkie konczyły się na wymianie silniczka krokowego w skrzyni CVT, jednakże intryguje mnie to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny dopiero po rozgrzaniu. Postanowiłem więc sprawdzić poprawność działania owego silniczka krokowego. W manualu jest napisane, że można to sprawdzić mierząc rezystancję na wtyczce łączącej silniczek i TCM.

Tu pojawia się moje pierwsze pytanie, gdzie znajduje się ta wtyczka?

Ma może ktoś jakiś pomysł co może powodować przełączanie się skrzyni w tryb awaryjny dopiero po rozgrzaniu, może wina oleju?

Wie ktoś może jak długo można jeździć ze skrzynią w trybie awaryjnym?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka niestety nie wiem.

 

Generalnie obstawiam, że się będzie stan pogarszał - w sensie już szybciej będzie przechodził w stan awaryjny i potem już za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak wychodzi na to, ze trzeba będzie wymienić ten silniczek?

Dzisiaj poszukam tej wtyczki i ja przedzwonie to będę miał pewność co do poprawności działania owego sprzętu.

 

Edit:

 

Sprawdziłem ten silniczek tak jak było napisane w manualu i pomiary wyszły mi tak:

 

piny 2-3 ma być 28 ohm jest 29,2 ohm

 

piny 4-5 ma być 28 ohm jest 30,1 ohm

 

pin 2 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm

 

pin 3 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm

 

pin 4 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 15,7 ohm

 

pin 5 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,7 ohm

 

Biorąc pod uwagę jakoś mojego miernika i błąd metody mieści się to w normie, czyli wnioskuje, że silniczek jest sprawny. W manualu piszą żeby sprawdzić jeszcze kable łączące wtyczkę i TCM, stąd jakby ktoś był na tyle łaskawy żeby mi powiedzieć gdzie to TCM się znajduje byłbym bardzo wdzięczny.

W każdym razie stwierdzając, że silniczek jest sprawny nie mam pojęcia co jest przyczyną problemu. Prosiłbym o wszelkie sugestie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie sprawdzałeś te piny? W którym miejscu? Bo silniniczek jest w środku skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek owszem jest w środku skrzyni ale podpięty jest przez wtyczkę na skrzyni, na której te piny sprawdzałem. Znalazłem rysunek w pliku at.pdf jej umiejscowienia jak i pinów, które sprawdziłem.

 

No i stało się. Silniczek padł wydaje mi się definitywnie. Dzisiaj od razu po odpaleniu prawie, że nie chciał jechać. Sprawdziłem błędy i oprócz P1777 pojawił się też P1778. Sprawdziłem rezystancję między pinami i miedzy 2-3 było 32 ohm, a między 4-5 w ogóle nie było przejścia.

Mam zamiar wymienić ten silniczek samodzielnie. Czy jest to jakiś skomplikowany proces? W jaki sposób się to robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...