Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwnie wysokie spalanie


JerzyR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio miałem okazję pojeździć NOTE'm mojej żony wersja podstawowa benzyna 1.4.

Przejechałem w ciągu tygodnia 495 km większość po autostradzie A4 Wrocław-Kąty Wrocławskie.

Jeździłem super ekonomicznie w 2 osoby z włączoną klimą prędkość max 85-95 km/h na 5 biegu.

Z tego po mieście max. 40 km bez korków - wakacje.

Zatankowałem do pełna (do odbicia) na Lotosie) i po przejechaniu tych 495 km miałem już rezerwę od ok. 20 km, zatankowałem znowu do pełna. Spalanie wyszło na poziomie 7.2 l/100km (prawie 36 litrów)!!

Wydaje się, że przy takiej jeździe spalanie powinno raczej być 5.5-6?

Co tu można sprawdzić? Auto nowe (1 rok) mały przebieg - poniżej 10 tys.km. Po pierwszym przeglądzie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą klima przy wysokich temperaturach to spalanie o około 0.5 l/100 większe.

Paliwo z Lotosu też cieszy się złą sławą. Wiele osób twierdzi, że samochody spalają więcej paliwa ze stacji tego koncernu. Proponuję powtórzyć eksperyment, tyle tylko, że na porządnym paliwie. Jeżeli nic to nie da, trzeba będzie autko podłączyć pod kompa i sprawdzić sondy lambda, które mogą powodować zwiększone spalanie przy wadliwej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Lotos= kiepskie paliwo.Zatankuj Shella lub Orlen na dobrej stacji poczujesz różnicę.Co do wysokości spalania,sprawdź ciśnienie w kołach,przód zazwyczaj 2.3 jak masz niżej to Note bardzo to czuje.Tył z reguły 2.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma raczej :) Nie przejmuj się. Ja nigdy nie spaliłem poniżej 6,5- normalnie to 7 potrzebuje czy miasto czy trasa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne,że jedne Noty potrzebują mniej paliwa od drugich.Miasta podobne,trasy też,a różnica jest.Ja teraz mam 6.6(wg.kompa oczywiście) i wcale nie jest to jazda bardzo delikatna.A trasa z Austrii,zawsze w ok120,a średnia 98,wyszło 6.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy tu też ważną informację, że auto jechało na włączonej klimie. Nie wiemy ile lat ma samochód i czy maił robione przeglądy klimatyzacji. Może się zdarzyć, że nie serwisowana klima, przy dość znacznym ubytku czynnika "chodzi ciężko" - sprężarka stawia znaczny opór silnikowi a ten zużywa przy tym znacznie więcej paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź/wymień filtr powietrza

sprawdź jak hamulce (w stylu czy nie ma elementów zapieczonych, źle chodzących)

zatankuj na innej stacji

kontrola ciśnienia powietrza w oponach

sprawdzić sondę lambda

jaki olej jest zalany? najniższe zużycie dostaniesz przy 0w20 a5/b5, ale w przypadku Note rozsądnym jest 5w30 a5/b5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ranger napisałeś "Jeżeli masz opony 175/65/15 to przód 2.5 a tył 2.2" w takim razie jakie ciśnienie według Ciebie powinno być w notku 1.6? gdzie opony mają rozmiar 185/ 55 lub 65 / R16 (dokładnie nie pamietam) bo fabrycznie jest podane przód 2,3 a tył 2,1 a wydaje mi się że silnik 1.6 jest odrobine cieższy od 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan w pewnym momencie zmienił rozmiar opon zakładanych fabrycznie - bez względu na rodzaj silnika. Pierwotnie były to opony 185/65/15. Oczywiście były i są wyjątki, bo najbogatsze wersje miały opony 16``. Obecnie Nissan do Note daje opony 175/65/15. Auta wyposażone w "węższe" opony mają też podwyższone ciśnienie nominalne do wartości o których wspomniałem. Jakie opony i jakie ciśnienie nominalne jest dedykowane do Twojego samochodu, masz na tabliczce na słupku drzwi kierowcy.

Dla opon które podałeś - a tak jak napisałem, takie też były montowane w bogatszych wersjach lub jako opcja, ciśnienia były dokładnie takie jak napisałeś. Czyli wszystko ok :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to sprawdze jakie mam cisnienie obecnie i gdyby odbiegało od wartości które podałeś dopompuje, w przyszłym tygodniu wybieram sie nad morze i niechciałbym jechać notesem przez cała polske z niewłaściwym cisnienim w kołach :thumbsdown: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to sprawdze jakie mam cisnienie obecnie i gdyby odbiegało od wartości które podałeś dopompuje, w przyszłym tygodniu wybieram sie nad morze i niechciałbym jechać notesem przez cała polske z niewłaściwym cisnienim w kołach :thumbsdown: .

na długą,szybką trasę po dobrych nawierzchniach, przy pełnym obciążeniu auta, na ogumieniu 185x65x15 można spokojnie napompować 2,3 atm we wszystkie koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dar1962, właśnie przeczytałem cały temat dotyczący ciśnienia ogumienia w notesach (był już taki poruszany na forum) i teraz wiem już na czym stoje, ponieważ autko będzie obciążone dwójką dorosłych i jednym dzieckiem 2,5 roku + bagaże to zwiększe tylko minimalnie ciśnienie w tylnych oponach chociaż po lekturze w/w tematu troche się zdziwilem że firma Nissan w zależności od rocznika podawała tak odmienne wartości ciśnienia w kołach, osobiście jestem zwolennikiem troszke większego cinienia tak o 0,2atm od fabrycznego.

Jeszcze raz dziękuje za pomoc :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Czy mogę prosić o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Mój ojczulek ma Nissana Note 1.4 rocznik 2007. I ostatnio bardzo narzeka że samochód od jakiegoś czasu zaczął o wiele więcej palić paliwa, a dokładnie to w mieście ponad 10 litrów benzyny na 100 km. Wydaje mi się , że to jest sporo pomimo pogody, tym bardziej że te spalanie zwiększyło się od jakiegoś miesiąca. Wszystko zaczęło się gdy pojawił się check i po podłączeniu komputera pokazuje błąd - uboga mieszanka. Rok temu były wymieniane obie sondy, zamontowane oryginały nie zamienniki. Checka jak skasujemy to po kilku dniach znowu się pojawia. Co może być przyczyną tego zwiększonego zużycia paliwa, albo co sprawdzić.

 

 

 

Temat połączony. Zanim założysz nowy temat sprawdź czy nie było już o tym pisane.

Edytowane przez Thunder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym znowu sprawdził sondy. A jeśli padła/ły, to szukał przyczyny a nie wymieniał na oślep, jak to zrobiłeś. Za błąd może odpowiadać uszkodzona sonda, lub sama grzałka, ale równie dobrze usterka silnika, a wtedy sterownik próbuje niwelować błąd zmieniając skład mieszanki i tak sam siebie oszukuje, a spalanie rośnie. Jednym słowem pomiary a nie wymiana na ślepo, bo błąd wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na razie nic jeszcze nie wymienialiśmy, Sondy były w zeszłym roku wymieniane, nie na ślepo, błąd wtedy był inny i wskazywał konkretnie na sondę, bo wtedy sonda podawała błędne parametry. Sprawdzaliśmy w ASO nissan.

Teraz pierwsza myśl też była, że to któraś sonda, ale nowa by padła po przejechaniu ok 8000 km?

I teraz już kilka razy byliśmy u mechanika i podłączał komputer, nic nie wskazuje że to sonda, parametry też podaje prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...