Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

brak mocy- pomocy


labs4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, ostatnio miałem problem ze swoim pathfinderem w postaci takiej że przechodził w tryb awaryjny. mogłem wtedy wycisnąć 60km/h i 2 tys obrotów. po zgaszeniu szedł jak burza . mechanik wymienił filtr paliwa i przeczyścił zawór na listwie wysokiego ciśnienia. teraz nie wchodzi w tryb awaryjny ale za to brak mu mocy i zwiększyło się spalanie. byłem już na 3 komputerach i nic nie stwierdzono. komputer nie wychwytuje żadnych błędówm, prosze o porady , może ktoś miał podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj na forum navary, prawdopodobnie zawor na listwie (czyszczenie nie pomaga a wymiana jedynie, mam na zbyciu za 300pln) u mnie przyczyna byl nie zawor na listwie a w pompie wtryskowej koszt ok800.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

auto stało w serwisie dwa dni i spasowali. stwierdzili że pozostały wtryskiwacze albo turbin a bo komp tego niepokaże , zamierzam wymontować wtryskiwacze i dać do sprawdzenia, wymontowywał ktoś może sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu zanim wykrecisz - to sprawdzilbym kazdy wtryskiwacz mierzac jego rezystancje miernikiem lub na pracujacym silniku osluchujac kazdy z osobna - wydaja charakterystyczny glos/ sam tak sprawdzalem , tyle ze w benzynowym silniku/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na twoin miejscu naprawdę bym poczytał moje posty w dziale navara bo twuj przypadek jest właśnie taki zawór w pompie wysokiego ciśnienia do wymiany a tumany z aso wymienili by ci wszystko bo komp im nic nie pokazuje oczywiście za twoje pieniądze

Niesprawne wtryski czy turbina zawsze zostaną wykryte przez komputer a jeśli nie zawsze wykryjesz to patrząc w lusterko wsteczne widząc dym d rury

 

A jeszcze bym zapomniał jak wyjmiesz wtryskiwacze nie zapomnij o ponumerowaniu ich bo gdy pomylisz ich kolejność zapomnij o równej pracy silnika w skrajnych przypadkach o odpaleniu silnika to samo się tyczy montażu nowych trzeba je wprogramować w komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski wyjąłem i dałem do sprawdzenie w diesel system w wa-wie. stwierdzili że kompletny złom. wyczytałem że jakieś firmy regenerują ale odbywa się to tak że czyszczą tylko w ultradżwiękach i cała regeneracja a żeby spełnić warunki gwarancji to trzeba poczynić szereg zaleceń. na dzień dzisiejszy zakupiłem używane wtryski. prawdopodobnie jeszcze je sprawdze żeby mieć 100% pewnośći czy dobre. zastanawiam się czy trzeba je wgrać czy komputer sam się dostosuje jak gdzieś wyczytałem . dodam że nowe to koszt 2200 szt. jeden (Denso)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nowe trzeba wprogramować każdy wtryskiwacz ma zapisaną w kodzie swą wydajność jeśli się tego nie zrobi komputer nie będzie wstanie właściwie dobrać parametrów czasu ciśnienia wtrysku przez co silnik nie będzie pracował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam ponownie. narazie nic się nie zmieniło. zauważyłem tylko że na mrozie po odpalenie dostaje jakieś 1500 obrotów. po paru minutach wszystko wraca do normy tzn automatycznie spada do 700. i jak narazie ciągle brak mocy. narazie stawiam na SCV

 

temat jeszcze nie zakończony. przepływka podmieniana, egr sprawny . turbo pompuje, katalizator nie zapchany. wyciąga 140 i to wszystko, kopci i zużycie paliwa większe, przy przyśpieszaniu brak koników, jeśli chodzi o zawór scv to silnik nie faluje, obroty ok. wtryskiwacze wymienione i zaadoptowane. komputer nic nie pokazuje (żadnych błędów) parametry wszystkie ok. ZAŁAMKA!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu nie wymienisz SCV?? Jeśli wtryski byłyby na ostatniej prostej to komputer zaraz by wyświetlił błąd. Wymieniłeś tyle elementów a wszyscy podpowiadają Ci że należy zacząć od SCV.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

po póltora rocznej walce z brakiem mocy auto wreszcie sprawne. Przyczyną był ZAWOREK (nie mylić z czujnikiem) na listwie wysokiego ciśnienia. po czyszczeniu układu z powodu syfu w paliwie przez jednego ze szpecy od układów wtryskowych auto straciło moc ponieważ podczas wykręcania zaworka nadmiar części został na ziemi. listwa utrzymywała ciśnienie około 500atm  a powinno być ponad 2000. wreszcie trafiłem na odpowiedniego majstra co wyjął listwe i zmierzył ciśnienie jakie utrzymuje. Auto teraz śmiga jak nowe. niestety nie była to przepływka , ani turbo ani egr ani zawór sterujący podciśnieniem ani wtryski ani zapchany katalizator, ani intercooler ani zawór scv a tym bardziej pompa.

Niech moc będzie z WAMI

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jaki tam jest jeszcze zawór oprócz SCV odpowiedzialny za ciśnienie paliwa ? Bo najbliższy to chyba tylko wentyl w kole też zawór lub zwrotny w ręcznej pompce paliwa, innego odpowiedzialnego za to tam nie ma .Temat wałkowany tyle razy pisałem o tym wielokrotnie dlaczego tak się dzieje wystarczy poczytać w dziale Navary to te same silniki i nie jest to przyczyna syfu w paliwie bo ja mam dwa filtry paliwa i wymieniałem już 3 razy ten zawór raczej to wady materjałowe pompy powodują zacieranie się tłoczka w zaworze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po póltora rocznej walce z brakiem mocy auto wreszcie sprawne. Przyczyną był ZAWOREK (nie mylić z czujnikiem) na listwie wysokiego ciśnienia. po czyszczeniu układu z powodu syfu w paliwie przez jednego ze szpecy od układów wtryskowych auto straciło moc ponieważ podczas wykręcania zaworka nadmiar części został na ziemi. listwa utrzymywała ciśnienie około 500atm  a powinno być ponad 2000. wreszcie trafiłem na odpowiedniego majstra co wyjął listwe i zmierzył ciśnienie jakie utrzymuje. Auto teraz śmiga jak nowe. niestety nie była to przepływka , ani turbo ani egr ani zawór sterujący podciśnieniem ani wtryski ani zapchany katalizator, ani intercooler ani zawór scv a tym bardziej pompa.

Niech moc będzie z WAMI

pozdrawiam

 

Nie ma zaworu na listwie. Konstrukcyjnie nie ma to sensu. Paliwo trafia z pompy na listwę Common Rail, której ciśnienie jest kontrolowane przez czujnik. Dalej do wtryskiwacza i na przelot z powrotem do filtra mijając po drodze tzw. chłodziarkę. Ciśnienie na listwie powinno wynosić 25-35MPa na wolnych obrotach i 40-50MPa przy 2000rpm.

 

Zresztą z tego co piszesz wynika że komputer powinien wywalić błąd P0192 a napisałeś że diagnostyka nic nie wykazała. Ponad to syf z paliwa zostaje w filtrze no chyba że kupuje się badziew. Największą bolączką Diesli jest jak napisał alkaspaw, pompa paliwa, która złuszczając wnętrze zabija wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...