labs4 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam wszystkich, ostatnio miałem problem ze swoim pathfinderem w postaci takiej że przechodził w tryb awaryjny. mogłem wtedy wycisnąć 60km/h i 2 tys obrotów. po zgaszeniu szedł jak burza . mechanik wymienił filtr paliwa i przeczyścił zawór na listwie wysokiego ciśnienia. teraz nie wchodzi w tryb awaryjny ale za to brak mu mocy i zwiększyło się spalanie. byłem już na 3 komputerach i nic nie stwierdzono. komputer nie wychwytuje żadnych błędówm, prosze o porady , może ktoś miał podobny przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisowczyk Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 może jakaś sonda lambda???? ta co odpowiada za skład mieszanki paliwowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Poczytaj na forum navary, prawdopodobnie zawor na listwie (czyszczenie nie pomaga a wymiana jedynie, mam na zbyciu za 300pln) u mnie przyczyna byl nie zawor na listwie a w pompie wtryskowej koszt ok800. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
labs4 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 auto stało w serwisie dwa dni i spasowali. stwierdzili że pozostały wtryskiwacze albo turbin a bo komp tego niepokaże , zamierzam wymontować wtryskiwacze i dać do sprawdzenia, wymontowywał ktoś może sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Na Twoim miejscu zanim wykrecisz - to sprawdzilbym kazdy wtryskiwacz mierzac jego rezystancje miernikiem lub na pracujacym silniku osluchujac kazdy z osobna - wydaja charakterystyczny glos/ sam tak sprawdzalem , tyle ze w benzynowym silniku/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 A ja na twoin miejscu naprawdę bym poczytał moje posty w dziale navara bo twuj przypadek jest właśnie taki zawór w pompie wysokiego ciśnienia do wymiany a tumany z aso wymienili by ci wszystko bo komp im nic nie pokazuje oczywiście za twoje pieniądze Niesprawne wtryski czy turbina zawsze zostaną wykryte przez komputer a jeśli nie zawsze wykryjesz to patrząc w lusterko wsteczne widząc dym d rury A jeszcze bym zapomniał jak wyjmiesz wtryskiwacze nie zapomnij o ponumerowaniu ich bo gdy pomylisz ich kolejność zapomnij o równej pracy silnika w skrajnych przypadkach o odpaleniu silnika to samo się tyczy montażu nowych trzeba je wprogramować w komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
labs4 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 wtryski wyjąłem i dałem do sprawdzenie w diesel system w wa-wie. stwierdzili że kompletny złom. wyczytałem że jakieś firmy regenerują ale odbywa się to tak że czyszczą tylko w ultradżwiękach i cała regeneracja a żeby spełnić warunki gwarancji to trzeba poczynić szereg zaleceń. na dzień dzisiejszy zakupiłem używane wtryski. prawdopodobnie jeszcze je sprawdze żeby mieć 100% pewnośći czy dobre. zastanawiam się czy trzeba je wgrać czy komputer sam się dostosuje jak gdzieś wyczytałem . dodam że nowe to koszt 2200 szt. jeden (Denso) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nawet nowe trzeba wprogramować każdy wtryskiwacz ma zapisaną w kodzie swą wydajność jeśli się tego nie zrobi komputer nie będzie wstanie właściwie dobrać parametrów czasu ciśnienia wtrysku przez co silnik nie będzie pracował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
labs4 Opublikowano 6 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 witam ponownie. narazie nic się nie zmieniło. zauważyłem tylko że na mrozie po odpalenie dostaje jakieś 1500 obrotów. po paru minutach wszystko wraca do normy tzn automatycznie spada do 700. i jak narazie ciągle brak mocy. narazie stawiam na SCV temat jeszcze nie zakończony. przepływka podmieniana, egr sprawny . turbo pompuje, katalizator nie zapchany. wyciąga 140 i to wszystko, kopci i zużycie paliwa większe, przy przyśpieszaniu brak koników, jeśli chodzi o zawór scv to silnik nie faluje, obroty ok. wtryskiwacze wymienione i zaadoptowane. komputer nic nie pokazuje (żadnych błędów) parametry wszystkie ok. ZAŁAMKA!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 (edytowane) To czemu nie wymienisz SCV?? Jeśli wtryski byłyby na ostatniej prostej to komputer zaraz by wyświetlił błąd. Wymieniłeś tyle elementów a wszyscy podpowiadają Ci że należy zacząć od SCV. Edytowane 7 Września 2013 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
labs4 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 po póltora rocznej walce z brakiem mocy auto wreszcie sprawne. Przyczyną był ZAWOREK (nie mylić z czujnikiem) na listwie wysokiego ciśnienia. po czyszczeniu układu z powodu syfu w paliwie przez jednego ze szpecy od układów wtryskowych auto straciło moc ponieważ podczas wykręcania zaworka nadmiar części został na ziemi. listwa utrzymywała ciśnienie około 500atm a powinno być ponad 2000. wreszcie trafiłem na odpowiedniego majstra co wyjął listwe i zmierzył ciśnienie jakie utrzymuje. Auto teraz śmiga jak nowe. niestety nie była to przepływka , ani turbo ani egr ani zawór sterujący podciśnieniem ani wtryski ani zapchany katalizator, ani intercooler ani zawór scv a tym bardziej pompa. Niech moc będzie z WAMI pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Tak to jaki tam jest jeszcze zawór oprócz SCV odpowiedzialny za ciśnienie paliwa ? Bo najbliższy to chyba tylko wentyl w kole też zawór lub zwrotny w ręcznej pompce paliwa, innego odpowiedzialnego za to tam nie ma .Temat wałkowany tyle razy pisałem o tym wielokrotnie dlaczego tak się dzieje wystarczy poczytać w dziale Navary to te same silniki i nie jest to przyczyna syfu w paliwie bo ja mam dwa filtry paliwa i wymieniałem już 3 razy ten zawór raczej to wady materjałowe pompy powodują zacieranie się tłoczka w zaworze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 po póltora rocznej walce z brakiem mocy auto wreszcie sprawne. Przyczyną był ZAWOREK (nie mylić z czujnikiem) na listwie wysokiego ciśnienia. po czyszczeniu układu z powodu syfu w paliwie przez jednego ze szpecy od układów wtryskowych auto straciło moc ponieważ podczas wykręcania zaworka nadmiar części został na ziemi. listwa utrzymywała ciśnienie około 500atm a powinno być ponad 2000. wreszcie trafiłem na odpowiedniego majstra co wyjął listwe i zmierzył ciśnienie jakie utrzymuje. Auto teraz śmiga jak nowe. niestety nie była to przepływka , ani turbo ani egr ani zawór sterujący podciśnieniem ani wtryski ani zapchany katalizator, ani intercooler ani zawór scv a tym bardziej pompa. Niech moc będzie z WAMI pozdrawiam Nie ma zaworu na listwie. Konstrukcyjnie nie ma to sensu. Paliwo trafia z pompy na listwę Common Rail, której ciśnienie jest kontrolowane przez czujnik. Dalej do wtryskiwacza i na przelot z powrotem do filtra mijając po drodze tzw. chłodziarkę. Ciśnienie na listwie powinno wynosić 25-35MPa na wolnych obrotach i 40-50MPa przy 2000rpm. Zresztą z tego co piszesz wynika że komputer powinien wywalić błąd P0192 a napisałeś że diagnostyka nic nie wykazała. Ponad to syf z paliwa zostaje w filtrze no chyba że kupuje się badziew. Największą bolączką Diesli jest jak napisał alkaspaw, pompa paliwa, która złuszczając wnętrze zabija wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.