Evo25 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Witam, przewertowałem tematy dotyczące piast do naszych nissanów, ale nie znalazłem dokładnie pasującego tematu(jeśli przeoczyłem to z góry przepraszam). Otóz od pewnego czasu przy hamowaniu strasznie bije mi kierownicą, ponadto pojawiło się w lewym przednim kole bardzo głośne "zacieranie" się, przy prędkościach niskich od 0 - 60 km/h występuje, potem ustaje, alufelga raz się grzeje a czasem jest zimna, co dziwne. Na zakrętach czasem przestaje trzeć, potem znów to samo. Podejrzewam piasty, konkretnie łożyska, czy muszę wymieniać całe piasty czy naprawię to poprzez wymianę samych łożysk? Ciężko jest teraz dostać piasty do tegoż woza, dlatego miło by było gdyby tylko łożyska zdały egzamin. Czy istnieje coś takiego jak całkowite wybicie piasty, np. w miejscu gdzie jest łożysko? Z tego co patrzyłem to dają zestawy naprawcze do piast, ale same piasty ciężko dostać. Występuje to tylko w przednim prawym kole, lewe ciche, lecz też się grzeje, co to może być? Zapomniałem dodać, że całe zawieszenie pochodzi z modelu P11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Na początek sprawdź dobrze czy samoregulatory w zaciskach hamulcy pływają czy czasem nie są przytarte, to częsty problem we wszystkich samochodach. A poszczególne elementy jak łożysko, przegub, piasta są dostępne osobno, pytaj w dobrych sklepach tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_kjk Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Obstawiam krzywa tarczę lub zacisk. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy tłoczek sie cofa, po wciśnięciu hamulca (czy jak naciśniemy hamulec przy podlewarowanym kole, to potem możemy obrócić ręką koło bez wysiłku), ewentualnie wyczyścić i nasmarować tłoczek pod uszczelką (jest smar do tego), wyjąć i wyczyścić zacisk, sprawdzić czy klocki można w miarę łatwo ręką wyjąć, ewentualnie mała, symboliczna ilość smaru (o ile pamietam miedziowy) na styku zacisk - klocek, Miałem to samo, wystarczyło dokładne wyczyszczenie, tłoczka, zacisku, nasmarowanie. Nie ma już jakby metalicznego tarcia przy hamowaniu, przestała się grzać felga ... wszystko wróciło do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evo25 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Ok, dzięki za podpowiedzi, w najbliższych dniach dam znać co było przyczyną awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 sworznie zacisku ale nie wiem jakie smar bo mi sie zapiekło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evo25 Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Wiem, że temat już dawno umarł, ale do wymiany okazały się łożyska w piastach i krzywe tarcze. Po wymianie wszystko wróciło do normy i hamuje jak należy bez żadnych niedogodnień (zaciski były jak najbardziej sprawne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.