Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne objawy, czy to piasty?


Evo25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przewertowałem tematy dotyczące piast do naszych nissanów, ale nie znalazłem dokładnie pasującego tematu(jeśli przeoczyłem to z góry przepraszam). Otóz od pewnego czasu przy hamowaniu strasznie bije mi kierownicą, ponadto pojawiło się w lewym przednim kole bardzo głośne "zacieranie" się, przy prędkościach niskich od 0 - 60 km/h występuje, potem ustaje, alufelga raz się grzeje a czasem jest zimna, co dziwne. Na zakrętach czasem przestaje trzeć, potem znów to samo. Podejrzewam piasty, konkretnie łożyska, czy muszę wymieniać całe piasty czy naprawię to poprzez wymianę samych łożysk? Ciężko jest teraz dostać piasty do tegoż woza, dlatego miło by było gdyby tylko łożyska zdały egzamin. Czy istnieje coś takiego jak całkowite wybicie piasty, np. w miejscu gdzie jest łożysko? Z tego co patrzyłem to dają zestawy naprawcze do piast, ale same piasty ciężko dostać. Występuje to tylko w przednim prawym kole, lewe ciche, lecz też się grzeje, co to może być?

 

Zapomniałem dodać, że całe zawieszenie pochodzi z modelu P11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź dobrze czy samoregulatory w zaciskach hamulcy pływają czy czasem nie są przytarte, to częsty problem we wszystkich samochodach.

A poszczególne elementy jak łożysko, przegub, piasta są dostępne osobno, pytaj w dobrych sklepach tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam krzywa tarczę lub zacisk. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy tłoczek sie cofa, po wciśnięciu hamulca (czy jak naciśniemy hamulec przy podlewarowanym kole, to potem możemy obrócić ręką koło bez wysiłku), ewentualnie wyczyścić i nasmarować tłoczek pod uszczelką (jest smar do tego), wyjąć i wyczyścić zacisk, sprawdzić czy klocki można w miarę łatwo ręką wyjąć, ewentualnie mała, symboliczna ilość smaru (o ile pamietam miedziowy) na styku zacisk - klocek,

 

Miałem to samo, wystarczyło dokładne wyczyszczenie, tłoczka, zacisku, nasmarowanie. Nie ma już jakby metalicznego tarcia przy hamowaniu, przestała się grzać felga ... wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiem, że temat już dawno umarł, ale do wymiany okazały się łożyska w piastach i krzywe tarcze. Po wymianie wszystko wróciło do normy i hamuje jak należy bez żadnych niedogodnień (zaciski były jak najbardziej sprawne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...