andy1978 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Kupiłem niedawno Patha z palącą się kontrolką jak w temacie. U mechanika na kompie pokazał błąd Czujnika kąta skrętu kierownicy. Błąd sporadyczny. Skasowany. Po 2 dniach podczas normalnej jazdy znowu zapaliła się kontrolka na desce. Co dalej? Kasować to znowu się pojawi. Gdzie szukać przyczyny? Po dłuższym użytkowaniu auta zauważyłem że kontrolka zapala się raz na kilka dni po czym gaśnie też po kilku dniach jeżdżenia. Czy ktoś wie gdzie jest ulokowany czujnik kąta skrętu kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 kolego... sprawdź zbieżność i ustawienie kierownicy na początek; może komputer czyta, że auto nie rowno jeździ, kąt wyprzedzenia kół też możesz sprawdzić.... jeśli wszystko ok to czepiłbym się tego czujnika, przewody pomierzyć i dopiero czujnik ew. wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Skontroluj połączenia przy przednich kołach z wiązką. Są tam kostki które przy jeździe po deszczu lubią sobie zamoknąć. Ja miałem u siebie to samo. Nie wdając siw w szczegóły usunąłem je i polutowałem wszystko na "krótko" po czym dokładnie zaizolowałem. Problem więcej się nie pojawił. Często tez przyczyną dyskoteki na desce jest wiązka która idzie z tyłu przy tylnym lewym kole z tym że wtedy o ile pamiętam nie zgłasza błędu kąta skrętu kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej 69 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Miałem podobne objawy w swoim Pacie. Wykasowany błąd powracał po jakimś czasie. Z konieczności mysiałem wymienic tarcze i klocki i... problem zniknął. Może zasadne jest więc sprawdzenie wszystkich połączeń zewnętrznych z kołem jak pisze piotras78. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Podepne sie tez, mianowicie zaswiecily mi sie tak samo kiedyś te dwie lampki esp i kontrola , po wyl i ponownym odpaleniu silnika , zgasly. Dopiero teraz czyli po kilku miesiącach ( nie cały rok) zaswiecily sie znowu. W ciagu dnia zgasly i zapaliły sie znowu, pojechałem na kompa i wyszedł błąd C1142- obwód czujnika cisnienia hydrauliczego, z tego co wiem to czujnik na pompie jest nie wymienny. Chyba ze chodzi o coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) u mnie wywalało kontrolkę esp przy zbyt niskim poziomie płynu hamulcowego, co mocniej zahamowałem lub stanąłem z górki ;-) komp "widzi" potencjalny wyciek płynu i aby nie zapowietrzyć pompy abs'u czy spowodowania wadliwego działania - wyłącza ten system równoczesnie wyswietlając komunikat. Sprawdzcie jak u was z poziomem płynu, w zbiorniku jest czujnik. Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widurski Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Problem z czujnikiem przodu ABS. Nailepiej wymienić całą Piastem. Miałem to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 widurski- skoro jest problem z czujnikiem ABS'u to po co wymieniac całą piastę jesli nie wykazuje oznak luzu na łożysku? koszt czujnika to 80zł w sklepie, wymiana max 1h. czujnik tez pada jeśli wtyczka nie jest szczelna i dostanie się woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widurski Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Też nie miałem żadnego luzu a wina leżała w pierscieniu którego niestety nie widzisz cały koszt wyniósł mnie 35f komplet z czujnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 Odkopię temat. Wczoraj po depnięciu ostro na hamulec przed skrzyżowaniem (mam bicie na przedniej osi podczas hamowania i teraz już wiem że to wina klocków) załączył mi się ABS i niby wszystko OK. Po przejechaniu ok 2 km na następnym skrzyżowaniu hamulce pod nogą zrobiły zdziebko ostrzejsze. Po ruszeniu ze świateł po ok.500m zaświeciły się kontrolki ESP i samochodzik w poślizgu. Zgasły dopiero po zgaszeniu silnika. Potem znowu to samo - po za paleniu i przejechaniu kilku km świeciły się ponownie. Wyżej ktoś napisał że to wina zwiększonego ciśnienia w układzie. To samo się zredukuje? Macie jakieś pomysły? Poziom płynu w zbiorniku bez uwag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 (edytowane) może to byćobjaw padającego czujnik ABSu, bądz coś z wiązką w okolicach tylnej osi. Może to tylko zbieg okoliczności, a może i coś z sterownikiem lub pompą ABSu. Lub jak wyżej napisano piasta,czy zabrudzony wieniec zębaty w tylnych półosiach. Kontrolki świecą sie tez jak jest za mało płynu hamulcowego. Niestety ludzie nie rozumieją iz mając ABS, trzeba jezdzić tak aby te systemy się czasem załączały (trudno latem natomiast zimą to nie problem) np w seatach ktorych własciciel jezdzili emerycko aby broń Boże ABS się wlączył (bo to coś anormalnego i niebezpiecznego...) nagminnie padały pompy bądz zaczynały się jakieś problemy z nimi. Bezczynność zabija powoli..... Edytowane 24 Grudnia 2016 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Wymieniałem piastę przednią lewą ale to było 1,5roku temu. Była nowa z nowym czujnikiem. Pojeżdżę, zobaczę i dam znać czy się "naprawiło". Albo zbieg okoliczności albo coś z płynem, ciśnieniem. Jak się zrobi ciepło to go wymienię. Dziś już jestem bliżej problemu. Otóż wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk, naciskam na pedał hamulca a tu podświetlenie radia i panela z pokrętłami mi się zapala. Puszczam pedał gaśnie. Po załączeniu świateł mijania stop pali mi się cały czas. Ewidentnie jakieś zwarcie... teraz trzeba to zlokalizować.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 brak masy? przebicie? sprawdz miejsca masowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Masa jest, lampy z tyłu świecą ok. Nić nie przygasa i nie świeci nienaturalnie słabo. Gdzieś musiało się coś przetrzeć. Jak zapalam światła mijania to świeci mi sie cały czas stop. Tempomat też nie działa bo dostaje cały czas info, że samochód hamuje. Włącznik pod pedałem raczej działa poprawnie bo jak mam wyłączone światła mijania i nacisnę stop to zapalają mi się światła mijania i oświetlenie deski i radia Po świętach muszę się temu przyjrzeć bo na dłuższa metę to kicha :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 U Panie. Zwarcie gdzieś w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Będę wypinał kostki i szukał w wiązce. Wiązka do lamp jest na ramie czy kabinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 W kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 No i znalazł się winowajca :-) Żarówka dwuwłóknowa w tylnej lampie. Dostała zwarcia wewnątrz w bańce - dwa pręciki się zwarły drucikiem wolframowym. Jak żyje to nie widziałem czegoś takiego. Cyrk normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 Łożesz Ty. A jak żyję to jeszcze nie słyszałem o takiej akcji. Czyli BCM dostawał napięcie wsteczne po innej linii i wariował. Całe szczęście że nic się nie uszkodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 No wygląda na to że wszystko jest ok. Dziś przez cały dzień żaden z systemów nie sygnalizował problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fera65 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 U mnie zapalił się ESP i poślizg po wyjechaniu z myjki i od trzech miesięcy nie zgasł ,myślę że go dobrze zalałem tylko gdzie są wtyczki od tego cuda ,ktoś wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 po zalaniu wtyczki mogłeś uszkodzić czujnik ABSu, który bedziesz musiał wymienic na nowy. Mogłeś uszkodzić kable, bądz prozaicznie ciśnieniem rozłączyć wtyczkę.... Myłeś pod maską? wtyczki masz przy kołach przednich na wysokości górnego wahacza, w tyle przy belce za dyferencjałem. Dodatkowo za przednim prawym kołem, za nadkolem przy ramie masz jeszcze jedno łącze ktore nie lubi wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Dokładnie to złącze jest na ramie, jak dostanie wody to i ABS i skrzynia rozdzielcza zaczynają świrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fera65 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Dzięki, jak się troche ociepli to rozbiore to złącze na ramie za przednim prawym kołem ,tam miałem zerwaną osłone wiec może tu jest pies pogrzebany ,a pod maską nigdy nie myje mam złe doświadczenia z mojej pracy z myciem silników Panowie a czy tylna wycieraczka ma swój osobny bezpiecznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j_s Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Witam wszystkich to moj pierwszy post. Mam Patha ponad pol roku. Jedyny problem do wczoraj jaki mnie spotkal to przetwornica do bixenon z lewej strony...dzieki forum rozwiazalem ten problem, faktycznie syf tam byl niemiloserny... Ale do tematu od wczoraj wieczorem mam dyskotek, 4WD swieci sie na pomaranczowo, zniknela kontrolka na jakie kola jest zapiety naped, na pomaranczowo rowniez daja abs, esp, i ciagla sygnalizacja poslizgu... jakies pomysly...? Z tego co czytalem, oznaka konca klockow i tarcz ? Moze tak byc ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.