Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wspomaganie kierownicy - wyciek


Gość Frania

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, posiadam nissana almere 1998 rok silniczek 1,6. mam niewielki wyciek na wspomaganiu kierownicy. niby nic wielkiego ale średnio co 3 miesiące muszę dolewać płynu bo kapie. słyszałam o płynach z uszczelniaczami i uszczelniaczach do układach wspomagania. moje pytanie, czy ktoś z was stosował? jakie i z jakim uszczelniaczami? pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dolewaj żadnych uszczelniaczy bo one pogarszają parametry tego płynu. Lepiej znajdź przyczynę. Skąd to kapie. Bo jeśli to zlekceważysz to może dojść nawet do uszkodzenia przekładni a to droga zabawa (nawet jej regeneracja). Czy kapie z okolic osłon przekładni (takie gumowe harmonijki) ? Przypuszczam, że tak, a jeśli mam rację to jedź czym prędzej na ich wymianę. Kosz tych gum to ok 20 zł/ szt. Droższa jest ich wymiana ale i tak się to opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można zdemontować przewód,rozciąć tą blaszaną "zakówkę" założyć nową i zacisnąć na nowo, o ile masz gościa co ma przyrząd do zaciskania.

 

chodzi mi o tą część co łączy przewód metalowy z gumowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy przewód kosztuje ok 600 zł w związku z czym szukam innego rozwiązania mechanik mi mówił o uszczelniaczach stąd i moje pytanie.

 

A pokaż który to wąż dokładnie.

http://nissan4u.com/parts/almera/el_n15/1997_3/type_14/axle_suspension_and_steering/power_steering_pump_power_steering_pump_mounting_and_power_steering_piping/illustration_1/

 

Dziwny mechanik - radzi aby zaleczyć problem, a nie go usunąć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze interpretuje rysunek ale chyba jest to przewód "a". mechanik zalecił to po mojej decyzji, iż narazie to zostawiam ze względu na brak finansów. oczywiście zalecił usunięcie, ale jak już mówiłam obecnie nie stać mnie na to. ogólnie wężyk jest gumowy i na wierzchu ma cośco wygląda jak plecionka taka jakby obudowę. dolałam uszczelniacza, no cóżmoje ryzyko zobaczymy jak wyjdzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Chciałem podłączyć się do tematu, otóż mam almere n16 2.2 Di, ostatnio ubywa mi płynu do wspmagania. Ostatnie dni spędziłem nad szukaniem przyczyny ubywania płynu wspomagania. Wyjąłem zbiorniczek i wężyki oraz aluminiowa rurkę co idzie do przodu auta, wyczyściłem, sprawdziłem szczeność rurki oraz sprawdziłem węże gumowe. Nie zauważyłem żadnego pęknięcia , więc złożyłem wszystko założyłem nowe opaski inalalem płynu. Odpaliłem silnik wspomaganie działa nic nie hałasuje przy skrętach, pompa cicho chodzi. Więc zostawiłem samochód na 24 godz. Następnego dnia podchodze a w zbiorniczku pusto cały płyn uciekł gdzies... przewody przy rozrzadzie, pompa maglownica , zawor są suche jak piepsz. Od spodu nie widac żadnego wycieku. Jedynie co zauważyłem to podniósł mi się poziom oleju w silniku. Możliwe że olej od wspomagania przedostał sie do oleju silnikowego? Wspomnę że moja pompa jest napędzana z łancucha rozrządu. Co robic w tej sytuacji? Jak odkrecic pompe od wspomagania , trzeba zdejmowac pokrywe od rozrzadu? Pomożecie jakos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...