Gość bartek_s Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Witam,jestem tytaj nowy i potrzebuje pilnie waszej pomocy.Chcę kupić almere N16 z silnikiem 1,5 tylko nie wiem na co mam zwracać uwagę przy zakupie.Mogli byście mi wypisać jakie mogą być wady tego modelu i czy wogolę opłaca sie zakupić powyższy samochód.Z góry dziekuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kfiatekk1 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Dlaczego zdecydowałeś się na 1.5? Ich posiadacze często narzekają na brak mocy i kiepskie przyspieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek_s Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Wybrałem jaki motor ponieważ chce ekonomiczny silnik,myslałem o założeniu do niego gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Najlepszym rozwiązaniem bedzie motor 1.8 poniewaz jest czym jechac a 1.5 bedzie ci sie dławił i bedzie złopał paliwo. Spalanie bedzie podobne do 1.5. Ja osobiscie polecam 1.8 mam taki motor i jestem bardzo zadowolony tez patrzyłem silniki 1.5 przed kupnem ale zdecydowałem sie na 1.8 i tego wyboru nie żałuje. Zastanów sie . Dodam ze mam załozoną instalacje gazową bardzo dobrze sie sprawuje nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malcolm_x86 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 (edytowane) mam Almere N16 z silnikiem 1.8+gaz, rocznik 2003 i powiem Ci, że spalanie jest całkiem niezłe. Generalnie po mieście wychodzi kolo 10-11 (max 13 ale tu dużo jezdziłem w korkach), na trasie czasem schodze do 8.5l/100. Tak jak poprzednicy uważam, że dla tego autka 1.8 jest bardzo dobrym wyborem. Słabszy silnik niekoniecznie bedzie bardziej ekonomiczny (szczegolnie na trasie) poza tym czasem trzeba mieć czym przyśpieszyć. Dodam jeszcze, że mój tata ma nissana primere z silnikiem 1.5 i to jest po prostu tragedia. Silnik jest zupełnie nieadekwatny do masy auta. Pozdrawiam Edytowane 13 Sierpnia 2012 przez malcolm_x86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 nissana primere z silnikiem 1.5 Były 1.5 w Primerach? A teraz ogólnie - jeśli chcesz 1.5 + potem założyć mu podtlenek LPG, to nie lepiej 2.2 diesla? Mocy więcej, lepiej jedzie, a koszt przejechania 100km będziesz miał prawie taki sam, jak 1.5 z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 (edytowane) To teraz moja kolej:) Polece 1.5 w benzynie, sam miałem dylemat 1.5 czy 1.8. Wybrałem 1.5. Nie jest taki muł jak niektórzy piszą,ale oczywiście rakietą to też nie będzie, do spokojnej jazdy wystarczy, wyprzedzić wyprzedzisz. Właczysz klimę to niestety poczujesz:) Planujesz zakupić, zapros kogoś kto się zna, pooglądaj, pomierz, potem znowu pooglądaj, zobacz czy wszytko działa (nawiew, klima, szybki itd) jedź na kanał, zobaczcie z dołu w jakim stanie jest. Almery lubią się purchlować z tyłu na klapie. Okazji na serwisach jest dużo, dlatego musisz chłodną głową do tego podejść. Edytowane 13 Sierpnia 2012 przez skawin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Ogólnie ta jednostka napędowa. Jest jedną z najlepszych pod względem nie zawodności, jaką Nissan wypuscił na rynek. Nie można jednoznacznie stwierdzić jakie ma bolączki. Acz kolwiek od 2002r. do wersji lift rękę przyłożyla firma Renaut. Nie wiem jak z N16 ale już P12 to ogólne mówiąc słowami mojego kolegi z serwisu. Era dobrego Nissan-a się już skończyła! W każdym bądź razie. Warto go sprawdzić w serwisie, tym bardziej jeżeli import! Koszt ok.2,5do3,5pln. Nie kupujesz wozu na chwilę. Tak jak wcześniej powiedziane. Nie ma polotu. Więc jeżeli lubisz czasami konkretnie depnąć w pedał. A tym bardziej jeżeli chcesz za gazować. To weź pod uwagę mocniejsza jednostkę. Będziesz miał różnice może 2l/100km. Unikaj jednostki 1.5dci i starszej 2.2dti(przerobiłem ten temat). Porażka w kosztach po 150tys.przebiegu. Jeżeli jest naprawę ok, znasz jego historie(krajowy?) .- mozesz brać!? Wiadomo- zależy kto co lubi i na co trafi. Będzie zadowolony albo nie. Nie masz co się tak sugerować zdaniami innych. Moja jednostka jest ogólnie postrzegana że lubi brać ojej, że siada łańcuch. Jak ktoś nie umie eksploatować i dbać, to tak jest. Ja kupiłem,(z gazem od 42tys.przebiegu) olej od wymiany do wymiany, a ma już 180tys. Dynamikę ma taką sobie, czasem brakuje koni. No ale czego można wymagać od 114km przy 1350kg. W Almera 1.8 czuć że śmiga bo lżejsza. Ale komfort jazdy po naszych drogach i parę innych atutów w stosunku do Pimery przegrywa po 100kroć. Są alternatywne marki z lepszymi osiągami i tym samym spalaniem. Ja wychodzę z założenia- japończyk to japończyk, drogo ale za to żadko awarie się zdażają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaniopl Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Silniki 1.8 piją olej (tak słyszałem). Almery z 1.5 nie polecam. Wszyscy objadą cię ze świateł. Spalanie benzyny z 7,5 litra a gazu z 10. ostanio zrobiłem trasę 1200km i średnie przy 140 wyszło mi około 10,5 gazu. Z drugiej strony to auto jest skonstruowane jak cep, wiec naprawy są proste i raczej nie kosztowne. Zamontowałem gaz Lovato Smart i jest całkiem ok. Jedyne problemy to padający czujnik ciśnienia gazu. W wersji 1.5 nie ma stabilizatora co powoduje, ze auto wykłada się na zakrętach. w wersji 1.8 już jest. Zwróć uwagę na korozję na progach w tylnej części oraz pod tylną szybą(klapa). Ceny: przednie wahacze SLR -120 Końcówki drążków Delphi 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limo Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Od kiedy to Almerę kupuje się, aby się ścigać spod świateł? To typowy dupowozik z miejsca A do B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 poscigac sie mozna ale 2.2dci 136km po samym czipie bedzie ponad 160km i wtedy jest przyjemnosc z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_conejo Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Witam Jestem szczesliwym uzytkownikem almerki 2003 r 1,5 benzynka w sedanie i powiem tak silnik do jazdy w mmiescie ok, pali 9 na trasie 7 wiec nie jest zle. Gazu nie mam bo paliwo u mnie wmiare tanie wiec obejdzie sie bez, a i do stacji z gazem mam 50 km. Zwroc uwage na czujnik polozenia walu to sie psuje i kosztuje, sprawdz swiatla bo po lifcie sie wypalaja i nie swieca tak jak powinny, a tak najlepiej podlacz do kompa i sprawdz bledy to tez ci duzo powie. pozdro A ha i niespodziewaj sie ferrari to dupowuz i nic wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Koledzy dzisiaj znowu byłem swoja almerka N16 lift w sedanie 1.8 16v w trasie bardzo ładnie mi spaliła i to po raz kolejny chciałem sie upewnic i wam to powiedziec. Jestem pewny na 1000% ze spaliła mi LPG 6,3 l na 120 kilometrów. Sprawdziłem to juz po raz kolejny oczywiscie jadac do 100km/h noi czasami wyprzedzając. Wiec almera 1,8 to jewst bardzo dobry wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 zapomnieliscie dodac ze silniki benzynowe przed liftem lubia olej brac nie wszystkie a jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_conejo Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 zapomnieliscie dodac ze silniki benzynowe przed liftem lubia olej brac nie wszystkie a jednak Po lifcie tez moja tez potrafi skonsumowac troszku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malcolm_x86 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Po lifcie tez moja tez potrafi skonsumowac troszku. moja niestety tez troszku lubi sobie łyknąć :/ ale nie jest jeszcze źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Tak z ciekawości - jakie to są ilości oleju? Bo już słyszałem od niektórych, że spalanie oleju w 1.8 dochodziło im nawet do 1l na 1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Unikaj jednostki 1.5dci i starszej 2.2dti(przerobiłem ten temat) o 1.5 sie nie wypowiem ale o 2.2di moge. mam 230tys na liczniku ale mysle ze jest tam pewnie 300tys i nie mam najmniejszych problemow z tym silnikiem. auto z 2000r, z czystym sumieniem moge polecic ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Tak z ciekawości - jakie to są ilości oleju? Bo już słyszałem od niektórych, że spalanie oleju w 1.8 dochodziło im nawet do 1l na 1000km. moj kochany złom brał ok 1l na 1kkm (1.5 98KM, czyli poliftowy), a w krytycznych momentach to i nawet 1l na 200-300km., remont silnika, gdzie wymieniono zawory, wyczyszczono wszystko idealnie, wymieniono pierścienie i dopiero teraz testuję i po 200km zero ubytku (w końcu...). Ale może to wina mojego całego auta, gdzie zwyczajnie został zajezdżony w każdym calu jako służbowy i wszystko pokolei się sypało (sprzęgło, łożysko skrzyni, maglownica, zawieszenie, teraz silnik). Ale w sumie już powino być ok więc zostaje i jeździmy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_conejo Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Moja nie wiem ile lyka ale po przejechaniu 7000 km na bagnecie sucho a wlewam 2,5 po wymianie. Powodzenia kris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malcolm_x86 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Tak z ciekawości - jakie to są ilości oleju? Bo już słyszałem od niektórych, że spalanie oleju w 1.8 dochodziło im nawet do 1l na 1000km. u mnie to jest ok 200-300 ml/1000km, Powoli zastanawiam się nad remontem, ale pewnie to dopiero nastąpi jak zacznie brać więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motyl22 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 (edytowane) ja również polece silnik 2.2di jak voseba, silnik dynamiczny malo pali i nic sie nie dzieje a tez pewnie mam wecej km niz pokazuje mi komp.Niezawodna jednostka Edytowane 16 Sierpnia 2012 przez Motyl22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość monik Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Silniki 1.8 piją olej (tak słyszałem). Almery z 1.5 nie polecam. Wszyscy objadą cię ze świateł. Spalanie benzyny z 7,5 litra a gazu z 10. ostanio zrobiłem trasę 1200km i średnie przy 140 wyszło mi około 10,5 gazu. Z drugiej strony to auto jest skonstruowane jak cep, wiec naprawy są proste i raczej nie kosztowne. Zamontowałem gaz Lovato Smart i jest całkiem ok. Jedyne problemy to padający czujnik ciśnienia gazu. W wersji 1.5 nie ma stabilizatora co powoduje, ze auto wykłada się na zakrętach. w wersji 1.8 już jest. Zwróć uwagę na korozję na progach w tylnej części oraz pod tylną szybą(klapa). Ceny: przednie wahacze SLR -120 Końcówki drążków Delphi 50 bez urazy, ale jak ktos ma problem z ruszaniem to i lancer evo tu nie pomoże... miałam almerę z 2001 z tym silnikiem. gaz od 2002, samochód bezawaryjny do czasu aż patałach wsadził łapy w silnik. pomijajac kwestie oczywiste przy kupnie używki to sprawdź sobie stan podwozia, progów oraz belki, na której "opiera" się chłodnica. lubi ona rdzewieć, ja miałam auto garażowane, zadbane, a z belki zostały resztki. koszt wymiany 700zł. samchód twardy, jeśli spodziewasz się komfortu jazdy to mozesz byc pewien, ze po kilku tygodniach nauczysz się wypatrywać najmniejsze nierównosci , za to trzyma się drogi jak przyklejona (mam porónanie do kilku samochodó z "wodotryskami" i almerka lepiej się trzymała) i zawieszenie jest nie do zajechania. nie wiem jak w almerach po przejeciu przez renówkę, ale tu jest tył na belce (skrętnej) więc koszty ewentualnej naprawy nie powinny powalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 (edytowane) Ja mam silnik 1.5, 90KM. Tak jak wspominali koledzy szału nie ma. Myślę, że nie chodzi tu tylko o moc, ale też o skrzynię biegów. Jedynka jest beznadziejna, tw. zdarza się, że spod świateł to i stare trupy Cię odstawią !Najlepszym biegiem jest 3, całkiem dynamiczna i przy tym elastyczna. Spalanie przyzwoite mi w jeździe mieszanej wychodzi średnio 8-9l LPG. Oczywiście nie piłuję silnika - jazda raczej do 3tys. obrotów.Przy zakupie koniecznie zwróć uwagę, czy nie falują obroty, ponieważ łańcuszek rozrządu lubi się wyciągnąć, a to już nie mały koszt wymiany. Należy też zwrócić uwagę na korozję. Edytowane 19 Sierpnia 2012 przez Bonhart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaniopl Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) bez urazy, ale jak ktos ma problem z ruszaniem to i lancer evo tu nie pomoże... Nie no tak.. Problem z ruszaniem, problem to ty możesz mieć, ale z czym innym. Zauważ, ze w 1.5 jak podrecisz na 1 do 5k i wrzucisz 2 to obroty lecą w dół do 2800-3000 a auto jedzie od 3500k. I od kiedy auto bez stabilizatorów prowadzi się jak przyklejone? Almera wykłada się w zakrętach jak głupia Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez ukaniopl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.