Gość wojt_mk.. Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Kable sprawdzone, dalej strzela ale dziś przyjrzałem się parownikowi i odkręciłem śrubę regulacyjną "2" trzy obroty i o dziwo nie strzelał w wydech widocznie da radę ustawić, tylko na wolnych obrotach spadł na 650 obr. i z powrotem zrobiłem tak jak było chyba muszę poszukać dobrego gazownika. Czy samemu ustawiać może ktoś ma jakiś sposób? A druga sprawa to spalanie mi wzrosło do 13 lpg w mieście już jakiś czas tak jeżdżę, a to po ustawieniach gaziarzy, kiedyś maksymalnie spalała mi 11 l (zdjęcie poniżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 A nie jest tak, że bez kata są mniejsze "opory" na wydechu, co sprawia, że cylinder szybciej opróżnia się z gazów wydechowych? I samo spalenie sie mieszanki nastąpi nie w cylindrze a w wydechu? Wcześniej wyregulowana instalacja zakładała wolniejsze opróżnienie i działało. Na moje pomoże przyspieszenie zapłonu - cylinder szybciej się opróżnia, ale ponieważ zapłon mieszanki następuje wcześniej (juz po przyspieszeniu) to całkowite spalenie mieszanki nastąpi przed otwarciem zaworów wydechowych. Efektem będzie brak dopalania się paliwa w wydechu (=strzały). Ew konsekwencje to stety/niestety konieczność przejścia na PB98 do odpalania (przy sekwencji), żeby nie było stuku i poprawiona dynamika - wzrost momentu obrotowego. Niech mnie ktos poprawi jak źle rozumuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 chyba dobrze piszesz ale ja bym darował sobie pb 98 ... i przyspieszył bo to nie zbrodnia takie małe info śruba nr 1 to dodatkowy obieg gazu którego praktycznie się nie powinno ruszać z ustawienia fabrycznego śruba nr 2 to skład mieszanki i by ustawić taki jaki trzeba będziemy się kręcić w granicach 4 pełnych obrotów od ubogiej do bogatej mieszanki twoje 3 obroty to bardzo wiele zrób tak .. zacznij zakręcać tą śrubę i zobaczysz moment przygasania silnika to masz ubogo potem odkręcasz i kręcisz do momentu jak obroty zaczną spadać ,,, wyłapujesz ten zakres 3-4 pełne obroty i ustawiasz na połowie odkręcając wiecej 1/4 obrotu powiedzmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Hmm ja pisałem o tym przyspieszaniu, bo sam mam takie doświadczenie... Auto jeździło fajnie, ale seryjny wydech wypalony buczał. Więc do znajomego na wymianę, wleciał dużo luźniejszy środkowy i końcowy o wiekszej średnicy wejścia. I się zaczęły strzały w wydech, szczególnie przy hamowaniu silnikiem z okolic 4 tys. rpm. Przy okazji wymiany tłumików miałem ustawiany zapłon, czujnikiem zegarowym, bo wcześniej sam ustawiałem "z łapy". Ponieważ z wydechem nie mogłem nic sam zrobić, znowu przyspieszyłem zapłon tak "na oko" i strzały całkowicie ustąpiły. Tak w ogóle w przypadku SR20DE i LPG standardowe ustawienia zapłonu (okolice 15st) to jest totalna kaszana, niby jedzie ale... Ja obstawiam, że mam teraz okolice 18-19st i jest super, na wolnych łagodniej, bardziej miękko pracuje, elastyczność odczuwalnie się poprawiła (nie ma turbo ale w fotel potrafi wcisnąć i wcale 5 tys. obr/min do tego nie potrzeba). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 a ja podejrzewam że mi goście jak wsadzali silnik to nic nie ustawili wiec może też sobie podjadę ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 a ja podejrzewam że mi goście jak wsadzali silnik to nic nie ustawili wiec może też sobie podjadę ,,, Jak Ci będą ustawiać to niech odepną TPS-a, bo bez tego wyprzedzenie może się zmianiać i nie da się dobrze ustawić. Zresztą w serwisówce jest to napisane, ja już wiem, że mój lokalny mechanik jak mi ustawiał to TPSa nie odpiął i dlatego moje ustawienie "z łapy" dało lepszy efekt (on twierdził, że ustawił 17st, a ja po aparacie widziałem, że było nawet lekko cofnięte w stos. do standardowych 15st). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Dziś przestawiłem zapłon i silnik lepiej wkręca się na obroty przy jeździe czuć różnice, tylko obroty wzrosły na biegu jałowym (1000 obr.), zmniejszyłem na przepustnicy do 800, ustawiłem gaz jak mówiłeś Tofu zobaczymy jak będzie ze spalaniem, strzelanie w wydech trochę się zmniejszyło - słychać ale ciszej. Dzięki za podpowiedzi jak zrobię trochę km sprawdzę ile spala to napisze. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 no to spoko ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.