Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.5 (2005r)


Gość baggiouk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegos czasu mam pewien problem z moja Almerka, mianowicie co jakis czas zapala sie kontrolka silnika i wyskakuje błąd P0221 ("Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - sygnał poza zakresem/wydajność") w efekcie czego obroty silnika spadaja do okolo 1200-1250 a padał gazu tak jakby w ogóle nie reagował. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu silnika problem znika, ale po jakims czasie pojawia sie ponownie. Dzisiaj dodatkowo zauważylem, że na biegu jałowym troszke zaczeły falowac obroty, miedzy 900 a 1150, niby nic, ale jest to jednak odczuwalne. Może ktoś wie na czym tak naprawde polega ten problem, co tak naprawde jest jego przyczyną i jaką część trzeba wymienić aby pozbyć sie problemu. Z góry dziekuję za odpowiedz i pomoc. Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację tyle że w poprzednim aucie(Renault Clio) przyczyną był czujnik położenia wału, obroty falowały silnik potrafił zgasnąć podczas pracy. Wymiana czujnika pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz, ale wedlug kodu bledu to albo przepustnica albo pedal gazu, wiec nie sadze aby to byl czujnik polozenia walu. U mnie sa troche inne objawy, a falowanie obrotow to tak na marginesie. Mimo wszystko dziekuje za chec pomocy, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tylko raz coś takiego i u mnie problemem była nie do końca stykająca wtyczka przy przepustnicy. Samochód miał dzwona, miał możliwe, ze po prostu wyrwali wtyczke, zamiast normalnie ją wyjąć z klipsem i lekki luz ma. Trytytkiem spięli i nigdy się nie powtórzyło takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie gumowego dolotu z kolektorem dolotowym przy silniku. Tam z tyłu powinna być zielona wtyczka. Ew pomyślałbym jeszcze nad dokładnym wyczyszczeniem dolotu: rur jak i samego przepływomierza i przepustnicy - czyli na dobrą sprawę samej tej "klapki" która nam reguluje dopływ powietrza. Są środki, bodajże Wurtha do tego. Tylko trzeba pamiętać później o adaptacji przepływomierza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem ta wtyczke tak jak mowiles, nic specjalnego z nia nie robilem, poprostu poruszalem nia troszke, docisnalem... i od ponad tygodnia nic sie nie dzieje:) moze faktycznie cos nie stykalo. Dzieki za podpowiedz, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew dla świętego spokoju możesz ją przeczyścić jakimiś środkami do styków, i spiąć całość trytytkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...