Gość baggiouk Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Witam, od jakiegos czasu mam pewien problem z moja Almerka, mianowicie co jakis czas zapala sie kontrolka silnika i wyskakuje błąd P0221 ("Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - sygnał poza zakresem/wydajność") w efekcie czego obroty silnika spadaja do okolo 1200-1250 a padał gazu tak jakby w ogóle nie reagował. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu silnika problem znika, ale po jakims czasie pojawia sie ponownie. Dzisiaj dodatkowo zauważylem, że na biegu jałowym troszke zaczeły falowac obroty, miedzy 900 a 1150, niby nic, ale jest to jednak odczuwalne. Może ktoś wie na czym tak naprawde polega ten problem, co tak naprawde jest jego przyczyną i jaką część trzeba wymienić aby pozbyć sie problemu. Z góry dziekuję za odpowiedz i pomoc. Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg0911 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Miałem podobną sytuację tyle że w poprzednim aucie(Renault Clio) przyczyną był czujnik położenia wału, obroty falowały silnik potrafił zgasnąć podczas pracy. Wymiana czujnika pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baggiouk Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 dzieki za odpowiedz, ale wedlug kodu bledu to albo przepustnica albo pedal gazu, wiec nie sadze aby to byl czujnik polozenia walu. U mnie sa troche inne objawy, a falowanie obrotow to tak na marginesie. Mimo wszystko dziekuje za chec pomocy, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Miałem tylko raz coś takiego i u mnie problemem była nie do końca stykająca wtyczka przy przepustnicy. Samochód miał dzwona, miał możliwe, ze po prostu wyrwali wtyczke, zamiast normalnie ją wyjąć z klipsem i lekki luz ma. Trytytkiem spięli i nigdy się nie powtórzyło takie coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baggiouk Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 dzieki tomzyl za podpowiedz, a orientujesz sie gdzie mniej wiecej znajduje sie ta wtyczka? bylbym wdzieczny za informacje:) pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Połączenie gumowego dolotu z kolektorem dolotowym przy silniku. Tam z tyłu powinna być zielona wtyczka. Ew pomyślałbym jeszcze nad dokładnym wyczyszczeniem dolotu: rur jak i samego przepływomierza i przepustnicy - czyli na dobrą sprawę samej tej "klapki" która nam reguluje dopływ powietrza. Są środki, bodajże Wurtha do tego. Tylko trzeba pamiętać później o adaptacji przepływomierza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baggiouk Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 znalazlem ta wtyczke tak jak mowiles, nic specjalnego z nia nie robilem, poprostu poruszalem nia troszke, docisnalem... i od ponad tygodnia nic sie nie dzieje:) moze faktycznie cos nie stykalo. Dzieki za podpowiedz, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 ew dla świętego spokoju możesz ją przeczyścić jakimiś środkami do styków, i spiąć całość trytytkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baggiouk Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 tak chyba zrobie;) jeszcze raz dzieki za rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.