jacek22 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 dlatego polecam paste np. http://transaxle.istore.pl/pl,product,1981544,pasta,do,cylinderkow,i,tloczkow,hamulcowych,ate.html i troche precyzuj odpowiedzi bo jak ktos sie nie zna przeczyta i posmaruje zwyklym smarem, albo jak ubrudzi klocki smarem to wejda w reakcje z tym klockiem i juz nie bedzie dobrze hamowal dziwi mnie to ze co rok zagladasz do hamulcow, moze nie posmarowales tłoczka albo tyle jezdzisz ze zastygaja gdybym nie robil tego to bym nie pisal, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 buladag.jestem mechanikiem i zawsze odtłuszczam tarcze nowe,a i jak coś robię przy hamulcach i zatłuszczę przez przypadek to też odtłuszczam.A w każdym samochodzie, które miałem jak i w Alerce po wymianie klocków nie zaglądam i chodzi jak trzeba,a po to producenci aut ustalają przeglądy co ileś kilometrów,żeby właśnie rozebrać sprawdzić,oczyścić i nasmarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franz998 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 buladag.jestem mechanikiem i zawsze odtłuszczam tarcze nowe,a i jak coś robię przy hamulcach i zatłuszczę przez przypadek to też odtłuszczam.A w każdym samochodzie, które miałem jak i w Alerce po wymianie klocków nie zaglądam i chodzi jak trzeba,a po to producenci aut ustalają przeglądy co ileś kilometrów,żeby właśnie rozebrać sprawdzić,oczyścić i nasmarować. Witam koledzy, widzę,że temat zszedł z drogi odnośnie mojego problemu:) Rozebrać jeszcze raz wszystko,wyczyścić i założyć nowe klocki i przetoczyć tarcze? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 raczej powinno się przeszlifować,ja to kiedyś przerabiałem z toczeniem,tyle,że w Escorcie XR3 i temat powracał jak u Ciebie.Po jakimś czasie ktoś powiedział,że powinienem właśnie przeszlifować,a nie toczyć,nie wiem jak by to było, bo auto sprzedałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Ja bym się nie zastanawiał, tylko od razu montował nowe tarcze. Nawet gdybyś je przetoczył /nie słyszałem o szlifowaniu/ to będą cieńsze, prócz tego i tak częściowo materiał tarcz stracił już swoje właściwości, więc na długo ten zabieg Ci nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 fakt.najpierw toczenie po jakimś czasie wibracja,nowe tarcze i klocki,po jakimś czasie wibracja,zwlaszcza przy hamowaniu z dużej prędkości, i chyba tylne hamulce za słabo brały,ale autko sprzedane i nie wiem co dalej,na przeglądzie okresowym było OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franz998 Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Witam ponownie, wymieniłem klocki(110 zł japoński zamiennik) i te już luźno pracują w zacisku,wyczyściłem tarcze i piastę - wibracje nie ustały. Kupiłem tarcze,bodajże ABE wymienię i podzielę się informacją czy wibracje skasowane są na 100%.Jak to nie pomoże to nie wiem,chyba sprzedam furę i kupię żonie coś innego.Ale mam nadzieję,ze wymiana tarcz pomoże.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 A tyl skontrolowales? w jednym aucie tak mialem ze walilo.jak z przodu a okazali sie ze to tylne dawaly takie wibracje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Telek Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 (edytowane) Witam miałem ten sam problem z drganiem kierownicy przy hamowaniu wymieniłem przednie tarcze(Mikoda) i przestało bić na jakiś czas 4 miesięcy, zreklamowałem je i uznali reklamacje. Pojechałem do innego mechanika i stwierdził że zwichrowane są przednie i tylnie więc wimienił mi na TRW tylnie i przednie i wszystko było ok. Ale niedawno zaczeło sie to samo juz nie wiem czy to wina tarczy czy nie na TRW przejechałem 14 miesięcy. Jestem już umówiony z mechanikiem który sprawdzi jeszcze piaste i w ramach paragonu założą nowe. Edytowane 14 Września 2012 przez Telek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 A,może tył za słabo hamuje,i dlatego przednie tarcze za mocno się grzeją, i potem odkształcają się(krzywią). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Telek Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 A jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Na stacji diagnostycznej są rolki, które po wciśnięciu hamulca pokazują siłę hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Telek Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Pod tym względem wszystko jest ok na rolka, mechanik stwierdził ze to łącznik stabilizatora. Dzisaj odbiore auto przed zapłaceniem przejade się bo wydaje mi sie że to nie to a nie będe płacił za naprawe metodą a może jeszcze to!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Gdyby był to łącznik, to słyszał byś pukania na każdej małej dziurce i nierównościach. A o pukaniu nic nie wspominałeś. A co z tulejami wahacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franz998 Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Witam ponownie. Co do mojego tematu,tarcze wymieniłem na ABE,koszt tarcz 190 zł.Stare odesłałem z reklamacją i zobaczymy... Tył mi dobrze hamuje,niedawno przegląd robiłem i bez zastrzeżeń,nawet amortyzatory mają skuteczność w 75 %. Piasty muszą być dobre,jakby były krzywe to poleciałyby łożyska,zaciski pracują dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 to ja moze opowiem swoj problem. jak kupilem Almerke to miala tarcze Ferodo i delikatnie trzeslo kierownica(wlasciciel wmawial ze stala dlugo i zrobily sie wzery). przetoczylem, problem powrocil po 300km. Kupilem nowe TRW tarcze i klocki i klocki na tyl, a takze reperaturki zaciskow. Wsyztsko ok. zrobilem 400km zaczelo bic. Tarcze trw do reklamacji(uznali) i kupilem brembo bez wymiany klockow. zrobilem 2000km zaczelo bic;/ przetoczylem i zaczelo znowu bic. w miedzy czasie wymienione amortyzatory z przodu, sprezyny, sworzen, lozysko kolumn, laczniki;/ Teraz postanowilem byc madry i stwierdzilem ze wymienie piaste ze zwrotnica(w mondeo mielismy kiedys wibracje dopoki nie zmienilismy piasty). I tu chcialem przekazac zdziwienie moje. Zalozona nowa piasta, nowe tarcze ABE, klocki nowe(nie wiem jakiej firmy, w tym momencie to bez znaczenia), zacisk hamulcowy lewy tyl bo zaczal puszczac, nasmarowane wszystko i pierwsza przejazdzka i..... bije tak samo jak przed wymiana, identycznie!!! ku...wa!!! MEchanik(bardzo dobry znajomy, szuka wszystkich pier**l i po nocach nad nia siedzi) rozmawial z innym kumplem mechanikiem i powiedzial mu ze moze pierscieni nie ma na fekgach, bo raz mial taki przypadek z innym autkiem. Stwierdzilem ze bede madry i przywiozlem zimowe alufelgi z oponami(oczywiscie sprawdzane, wywazane, nowe opony!!), zalozylismy i jest to samo;/ normalnie szlag czlowieka moze trafic. Autko fajne, wszystko robione a tu zonk;/ juz nie mamy pomyslu, oczywiscie autko mu zostawilem, jutro ma badac(tylko juz nie wiadomo co??!!) krzywizne poloski, piasty, tarcze jak sie ukladaja na piascie, moze maglownice, on juz sam nie wie. Z ciekawosci i wkur....nia juz szuka i duma nad nim;/ moze ktos pomoze?? dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, reczny, nozny. Dodam tez ze wystepuja wibracje podczas jednostajnej jazdy od okolo 120km/h na obu kompletach felg;/ juz 4 komplety tarcz przerobione, niedlugo zabraknie producentow;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 po szybkiej jezdzie kola sa cieple? Wyczysciles drucianka powierzchnie piasty, tarcz z obu stron (tam gdzie sa szpilki) i felgi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Dodam tez ze wystepuja wibracje podczas jednostajnej jazdy od okolo 120km/h na obu kompletach felg;/ juz 4 komplety tarcz przerobione, niedlugo zabraknie producentow;/ A przeguby ok? U mojego ojca był identyczny przypadek i okazało się, że przegub był dupnej jakości i po roku złapał taki luz, że na nowych tarczach i klockach trzęsło kierownicą, że prawie nie dało się jej utrzymać przy 80km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 a wlasnie, jak tam tlumiki drgan na polosiach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 chyba sworznie a nie przeguby?? wymieniony jeden, drugi bez luzu. wszystko wyczyszczone. tlumiki drgan nie wiem. po sprawdzeniu krzywizny piast i tarcz zalozonych na aucie okazalo sie ze lewa strona pracuje idealnie, a prawa strona ma widoczna krzywizne. przyszla kolej na wymiane prawej piasty;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Nie sworznie a przeguby, szczególnie zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 to ja moze opowiem swoj problem. jak kupilem Almerke to miala tarcze Ferodo i delikatnie trzeslo kierownica(wlasciciel wmawial ze stala dlugo i zrobily sie wzery). przetoczylem, problem powrocil po 300km. Kupilem nowe TRW tarcze i klocki i klocki na tyl, a takze reperaturki zaciskow. Wsyztsko ok. zrobilem 400km zaczelo bic. Tarcze trw do reklamacji(uznali) i kupilem brembo bez wymiany klockow. zrobilem 2000km zaczelo bic;/ przetoczylem i zaczelo znowu bic. w miedzy czasie wymienione amortyzatory z przodu, sprezyny, sworzen, lozysko kolumn, laczniki;/ Teraz postanowilem byc madry i stwierdzilem ze wymienie piaste ze zwrotnica(w mondeo mielismy kiedys wibracje dopoki nie zmienilismy piasty). I tu chcialem przekazac zdziwienie moje. Zalozona nowa piasta, nowe tarcze ABE, klocki nowe(nie wiem jakiej firmy, w tym momencie to bez znaczenia), zacisk hamulcowy lewy tyl bo zaczal puszczac, nasmarowane wszystko i pierwsza przejazdzka i..... bije tak samo jak przed wymiana, identycznie!!! ku...wa!!! MEchanik(bardzo dobry znajomy, szuka wszystkich pier**l i po nocach nad nia siedzi) rozmawial z innym kumplem mechanikiem i powiedzial mu ze moze pierscieni nie ma na fekgach, bo raz mial taki przypadek z innym autkiem. Stwierdzilem ze bede madry i przywiozlem zimowe alufelgi z oponami(oczywiscie sprawdzane, wywazane, nowe opony!!), zalozylismy i jest to samo;/ normalnie szlag czlowieka moze trafic. Autko fajne, wszystko robione a tu zonk;/ juz nie mamy pomyslu, oczywiscie autko mu zostawilem, jutro ma badac(tylko juz nie wiadomo co??!!) krzywizne poloski, piasty, tarcze jak sie ukladaja na piascie, moze maglownice, on juz sam nie wie. Z ciekawosci i wkur....nia juz szuka i duma nad nim;/ moze ktos pomoze?? dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, reczny, nozny. Dodam tez ze wystepuja wibracje podczas jednostajnej jazdy od okolo 120km/h na obu kompletach felg;/ juz 4 komplety tarcz przerobione, niedlugo zabraknie producentow;/ To raczej nie tarcze,skoro masz wibrację podczas jazdy,a nie podczas hamowania.Można spróbować wyważenia kół na samochodzie,mają takie maszyny,często pomaga(warunek taki,że felgi są proste) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.