Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Drgania na kierownicy przy hamowaniu


kabi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dlatego polecam paste np. http://transaxle.istore.pl/pl,product,1981544,pasta,do,cylinderkow,i,tloczkow,hamulcowych,ate.html

i troche precyzuj odpowiedzi bo jak ktos sie nie zna przeczyta i posmaruje zwyklym smarem, albo jak ubrudzi klocki smarem to wejda w reakcje z tym klockiem i juz nie bedzie dobrze hamowal

dziwi mnie to ze co rok zagladasz do hamulcow, moze nie posmarowales tłoczka albo tyle jezdzisz ze zastygaja

gdybym nie robil tego to bym nie pisal,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buladag.jestem mechanikiem i zawsze odtłuszczam tarcze nowe,a i jak coś robię przy hamulcach i zatłuszczę przez przypadek to też odtłuszczam.A w każdym samochodzie, które miałem jak i w Alerce po wymianie klocków nie zaglądam i chodzi jak trzeba,a po to producenci aut ustalają przeglądy co ileś kilometrów,żeby właśnie rozebrać sprawdzić,oczyścić i nasmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buladag.jestem mechanikiem i zawsze odtłuszczam tarcze nowe,a i jak coś robię przy hamulcach i zatłuszczę przez przypadek to też odtłuszczam.A w każdym samochodzie, które miałem jak i w Alerce po wymianie klocków nie zaglądam i chodzi jak trzeba,a po to producenci aut ustalają przeglądy co ileś kilometrów,żeby właśnie rozebrać sprawdzić,oczyścić i nasmarować.

 

 

Witam koledzy,

 

widzę,że temat zszedł z drogi odnośnie mojego problemu:)

Rozebrać jeszcze raz wszystko,wyczyścić i założyć nowe klocki i przetoczyć tarcze?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej powinno się przeszlifować,ja to kiedyś przerabiałem z toczeniem,tyle,że w Escorcie XR3 i temat powracał jak u Ciebie.Po jakimś czasie ktoś powiedział,że powinienem właśnie przeszlifować,a nie toczyć,nie wiem jak by to było, bo auto sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie zastanawiał, tylko od razu montował nowe tarcze. Nawet gdybyś je przetoczył /nie słyszałem o szlifowaniu/ to będą cieńsze, prócz tego i tak częściowo materiał tarcz stracił już swoje właściwości, więc na długo ten zabieg Ci nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

fakt.najpierw toczenie po jakimś czasie wibracja,nowe tarcze i klocki,po jakimś czasie wibracja,zwlaszcza przy hamowaniu z dużej prędkości, i chyba tylne hamulce za słabo brały,ale autko sprzedane i nie wiem co dalej,na przeglądzie okresowym było OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

wymieniłem klocki(110 zł japoński zamiennik) i te już luźno pracują w zacisku,wyczyściłem tarcze i piastę - wibracje nie ustały.

Kupiłem tarcze,bodajże ABE wymienię i podzielę się informacją czy wibracje skasowane są na 100%.Jak to nie pomoże to nie wiem,chyba sprzedam furę i kupię żonie coś innego.Ale mam nadzieję,ze wymiana tarcz pomoże....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tyl skontrolowales? w jednym aucie tak mialem ze walilo.jak z przodu a okazali sie ze to tylne dawaly takie wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem ten sam problem z drganiem kierownicy przy hamowaniu wymieniłem przednie tarcze(Mikoda) i przestało bić na jakiś czas 4 miesięcy, zreklamowałem je i uznali reklamacje. Pojechałem do innego mechanika i stwierdził że zwichrowane są przednie i tylnie więc wimienił mi na TRW tylnie i przednie i wszystko było ok. Ale niedawno zaczeło sie to samo juz nie wiem czy to wina tarczy czy nie na TRW przejechałem 14 miesięcy. Jestem już umówiony z mechanikiem który sprawdzi jeszcze piaste i w ramach paragonu założą nowe.

Edytowane przez Telek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tym względem wszystko jest ok na rolka, mechanik stwierdził ze to łącznik stabilizatora. Dzisaj odbiore auto przed zapłaceniem przejade się bo wydaje mi sie że to nie to a nie będe płacił za naprawe metodą a może jeszcze to!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Co do mojego tematu,tarcze wymieniłem na ABE,koszt tarcz 190 zł.Stare odesłałem z reklamacją i zobaczymy...

 

Tył mi dobrze hamuje,niedawno przegląd robiłem i bez zastrzeżeń,nawet amortyzatory mają skuteczność w 75 %.

Piasty muszą być dobre,jakby były krzywe to poleciałyby łożyska,zaciski pracują dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja moze opowiem swoj problem. jak kupilem Almerke to miala tarcze Ferodo i delikatnie trzeslo kierownica(wlasciciel wmawial ze stala dlugo i zrobily sie wzery). przetoczylem, problem powrocil po 300km. Kupilem nowe TRW tarcze i klocki i klocki na tyl, a takze reperaturki zaciskow. Wsyztsko ok. zrobilem 400km zaczelo bic. Tarcze trw do reklamacji(uznali) i kupilem brembo bez wymiany klockow. zrobilem 2000km zaczelo bic;/ przetoczylem i zaczelo znowu bic. w miedzy czasie wymienione amortyzatory z przodu, sprezyny, sworzen, lozysko kolumn, laczniki;/ Teraz postanowilem byc madry i stwierdzilem ze wymienie piaste ze zwrotnica(w mondeo mielismy kiedys wibracje dopoki nie zmienilismy piasty). I tu chcialem przekazac zdziwienie moje. Zalozona nowa piasta, nowe tarcze ABE, klocki nowe(nie wiem jakiej firmy, w tym momencie to bez znaczenia), zacisk hamulcowy lewy tyl bo zaczal puszczac, nasmarowane wszystko i pierwsza przejazdzka i..... bije tak samo jak przed wymiana, identycznie!!! ku...wa!!! MEchanik(bardzo dobry znajomy, szuka wszystkich pier**l i po nocach nad nia siedzi) rozmawial z innym kumplem mechanikiem i powiedzial mu ze moze pierscieni nie ma na fekgach, bo raz mial taki przypadek z innym autkiem. Stwierdzilem ze bede madry i przywiozlem zimowe alufelgi z oponami(oczywiscie sprawdzane, wywazane, nowe opony!!), zalozylismy i jest to samo;/ normalnie szlag czlowieka moze trafic. Autko fajne, wszystko robione a tu zonk;/ juz nie mamy pomyslu, oczywiscie autko mu zostawilem, jutro ma badac(tylko juz nie wiadomo co??!!) krzywizne poloski, piasty, tarcze jak sie ukladaja na piascie, moze maglownice, on juz sam nie wie. Z ciekawosci i wkur....nia juz szuka i duma nad nim;/ moze ktos pomoze?? dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, reczny, nozny. Dodam tez ze wystepuja wibracje podczas jednostajnej jazdy od okolo 120km/h na obu kompletach felg;/ juz 4 komplety tarcz przerobione, niedlugo zabraknie producentow;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po szybkiej jezdzie kola sa cieple? Wyczysciles drucianka powierzchnie piasty, tarcz z obu stron (tam gdzie sa szpilki) i felgi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tez ze wystepuja wibracje podczas jednostajnej jazdy od okolo 120km/h na obu kompletach felg;/ juz 4 komplety tarcz przerobione, niedlugo zabraknie producentow;/

A przeguby ok? U mojego ojca był identyczny przypadek i okazało się, że przegub był dupnej jakości i po roku złapał taki luz, że na nowych tarczach i klockach trzęsło kierownicą, że prawie nie dało się jej utrzymać przy 80km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba sworznie a nie przeguby?? wymieniony jeden, drugi bez luzu. wszystko wyczyszczone. tlumiki drgan nie wiem. po sprawdzeniu krzywizny piast i tarcz zalozonych na aucie okazalo sie ze lewa strona pracuje idealnie, a prawa strona ma widoczna krzywizne. przyszla kolej na wymiane prawej piasty;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

to ja moze opowiem swoj problem. jak kupilem Almerke to miala tarcze Ferodo i delikatnie trzeslo kierownica(wlasciciel wmawial ze stala dlugo i zrobily sie wzery). przetoczylem, problem powrocil po 300km. Kupilem nowe TRW tarcze i klocki i klocki na tyl, a takze reperaturki zaciskow. Wsyztsko ok. zrobilem 400km zaczelo bic. Tarcze trw do reklamacji(uznali) i kupilem brembo bez wymiany klockow. zrobilem 2000km zaczelo bic;/ przetoczylem i zaczelo znowu bic. w miedzy czasie wymienione amortyzatory z przodu, sprezyny, sworzen, lozysko kolumn, laczniki;/ Teraz postanowilem byc madry i stwierdzilem ze wymienie piaste ze zwrotnica(w mondeo mielismy kiedys wibracje dopoki nie zmienilismy piasty). I tu chcialem przekazac zdziwienie moje. Zalozona nowa piasta, nowe tarcze ABE, klocki nowe(nie wiem jakiej firmy, w tym momencie to bez znaczenia), zacisk hamulcowy lewy tyl bo zaczal puszczac, nasmarowane wszystko i pierwsza przejazdzka i..... bije tak samo jak przed wymiana, identycznie!!! ku...wa!!! MEchanik(bardzo dobry znajomy, szuka wszystkich pier**l i po nocach nad nia siedzi) rozmawial z innym kumplem mechanikiem i powiedzial mu ze moze pierscieni nie ma na fekgach, bo raz mial taki przypadek z innym autkiem. Stwierdzilem ze bede madry i przywiozlem zimowe alufelgi z oponami(oczywiscie sprawdzane, wywazane, nowe opony!!), zalozylismy i jest to samo;/ normalnie szlag czlowieka moze trafic. Autko fajne, wszystko robione a tu zonk;/ juz nie mamy pomyslu, oczywiscie autko mu zostawilem, jutro ma badac(tylko juz nie wiadomo co??!!) krzywizne poloski, piasty, tarcze jak sie ukladaja na piascie, moze maglownice, on juz sam nie wie. Z ciekawosci i wkur....nia juz szuka i duma nad nim;/ moze ktos pomoze?? dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, reczny, nozny. Dodam tez ze wystepuja wibracje podczas jednostajnej jazdy od okolo 120km/h na obu kompletach felg;/ juz 4 komplety tarcz przerobione, niedlugo zabraknie producentow;/

To raczej nie tarcze,skoro masz wibrację podczas jazdy,a nie podczas hamowania.Można spróbować wyważenia kół na samochodzie,mają takie maszyny,często pomaga(warunek taki,że felgi są proste)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...