RamboTZN Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Witam mam takie zapytanie leje olej 10W40 (pół syntetyk) do silnika wchodzi mi 3 litry (tak wychodzi po wymianie co 10 tysi) co 2 tysiące dolewam około 500 może 600 mililitrów oleju wychodzi że na 10 tysięcy dolewam około 2 litry oleju czy to nie jest oznaka że poszła uszczelka lub uszczelniacze zaworowe albo coś innego ???? dodam że nie zaopserwowałem fioletowegu lub też innego dymu z rury wydechowej nie mam też oznaki pienienia się na bagnecie oleju co ponoć jest oznaką uszkodzonej uszczelki pod głowią. Proszę o jakąś podpowiedz dodam że jest to Primera P11 2.0 140 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 uszczelniacze zaworów lub pierścienie do wymiany. Odpal i niech ze dwie minutki pochodzi na wolnych obrotach i dopiero przygazój, wtedy zobaczysz czy dymi na niebiesko czy nie. Zajrzyj jeszcze do płynu chłodniczego czy nie dostaje się tam olej, oraz oczywiście obejrzyj silnik od dołu czy olej nie ucieka na ziemię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 troszkę za dużo bierze ,,sprawdź wycieki i kolor spalin jak radzi kolega ktoś robił pomiary ile na samych uszczelniaczach może uciekać i z tego co kojarzę to przekraczasz normę tam było coś do 700 setek ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Wycieków pod samochodem nie mam sprawdze płyn chłodniczy tak jak radzicie ale podejżewam że jednak uszczelniacze poszły jaki może być koszt takiej naprawy ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Niech ktoś za Tobą jedzie. Rozpędź się np. na 3 biegu do 120km/h i puść gaz. Jak leci niebieski dymek podczas hamowania silnikiem to uszczelniacze zaworowe. Z kolei jak leci dymek podczas przyspieszania to pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zrobiłem jak wcześniej kolega proponował odpaliłem poczekałem chwilke i na luzie rura ile wlezie jedyne co wyleciało (kumpel stał za samochodem ) to siwy dymek i woda z rury żadnego niebeieskiego obfitego dymu nie ma moze wciąga w układ chłodzenia ?? a mam jeszcze jedno drobne pytanko miałem uszkodzoną rurke EGR dość długo z nią jeżdziłem tzn uszkodzoną 2 dni temu wreszcie wymianeiłem na działającą (już nie pierdzi) zaobserwowałem że auto lepiej reaguje na gaz i żwawiej przyśpiesza czy EGR mugł by być przyczyną brania oleju ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 a mi sie wydaje że powinno wchodzić wiecej jak 3 litry ? to raz druga sprawa zjada ci tylko 200 mml na 1000 km to malutko aa i nie ma czegoś takiego jak "nie bierze grama oleju" bo to bajka np norma skody 120 z lat 80 tych to było do 800 ml na 1000km potem favorit fela już nowsza technologia aż do 400 mn ... wiec japońskie 200 ml nie jest złe choć mi jak pamiętam max brał 1litr na 10 000 ,,,, ja bym nic nie kombinował narazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 jeszcze kwestia nogi może kolega daje w palnik od stertu do mety ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 ja tam miałem obcinkę do 7500 rpm ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Prawdę mówiąć staram się nie przekraczać 4000 obrotów podczas jazdy wiadomo czasem cza trochę dodkręcić no jeżeli jazda z prędkością 140-150 km/h to przesadna szypkość to nie wiem. Posłuchałem się też kolegi i nic nie robię z tym zdaje sobie sprawe że to auto ma 12 lat i ma prawo do brania oleju chodzilo o ilość czy nie jest przesadna( około 600 mil na 2000 km) a co do oleju i jego pojemności w silniku to po wymianie no na bagnecie było ok na maksa (kupiłem 4 litry 10W40) a został litr wynik 3 litry wlane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.