Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyciek czynnika chłodzącego + pompa od wspomagania


djmassive

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam 2 problemy z moją primerką P12 Hetchback silnik 1.9 dci.

 

Problem 1:

Od około miesiąca zacząłem słyszeć prawdopodobnie pompkę od wspomagania przy mocniejszym skręcie na postoju. Najmocniej jest ona słyszalna po dłuższym postoju, jednak nie jest to specjalna reguła. Sprawdziłem ilość "oleju" o ile to jest olej, wygląda na to, że jest idealnie. Fakt, trochę śmierdzi - jednak kolorystycznie jest jeszcze w miarę przezroczysty. Moje pytanie - co to może być, dodam, że ostatnio coraz częściej słychać tą pompę i co najgorsze mam wrażenie, że coraz głośniej się tak dzieje.

 

Problem 2:

Klimatyzacja. Byłem u "klimatyzatologa" :-P Napełnił klimę, coś naprawił bo twierdził, że mam złe ciśnienie (za wysokie) - ustawił tak, że było 2 bary i bodajże 16 barów (tak wyczytałem na forum, że by się to zgadzało). Klima zaczeła chodzić, jednak przez ostatnie 2 tygodnie nie miałem potrzeby jej używania, głupio bo nie sprawdziłem czy dalej działa. Jednak człowiek omylny jest :-) I teraz, zauważyłem, że po raz kolejny słyszeć syczenie po włączeniu klimy, i co najciekawsze - jeszcze czuć, że delikatnie chłodzi, ale jest to coraz gorzej. Tutaj pojawia się moje kolejne pytanie: Czy ktoś miał wyciek, i czy nie ma czasem jakiegoś słabego punktu w primerce gdzie chłodziwo mogło by uchodzić, lub czy jakaś część się czasem dość notorycznie nie psuje ?

 

Dodam, że magik naprawiał jakiś "zawór" - z uwagii, że moja wiedza ogranicza się do tego co usłuszę i wyczytam :-P

 

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki, rady, porady.

Ps. Jestem z Jędrzejowa (woj. Świętokrzyskie) jak ktoś ma jakiegoś sprawdzonego pewnego fachowca od klimy z rejonu, który w razie czego mógłby sobie szybko, niedrogo i fachowo z tym poradzić, to też proszę o jakieś dane kontaktowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słychać pompę przy skręcie to się ona zapowietrza lub siada. Sprawdż czy nie masz gdzieś wycieku z okolic maglownicy ( trzeba wejść pod spód żeby pooglądać - najlepiej na podnośniku ) , jak nie ma wycieków to można dla pewności wymenić płyn wspaomagania ( Dextron III ) a jak to nie pomoże to osłuchaj pompę stetoskopem lekarskim a potem szukaj pompy.

Klimatyzatolog wymienił Ci zawór rozprężny bo był zaśniedziały i powodował za duże ciśnienie , po wymianie powinno ono wynosić tyle ile podałeś ( nic nie ustawiał bo nie musiał ), jeżeli klima syczy i coraz słabiej chłodzi to do klimaztyzatolog powinien to sprawdzić przez wpuszczenie w układ czynnika UV, który się świeci po oświetleniu lampą UV i wtedy widać gdzie jest nieszczelnośc.

Problemów Ci nie zabraknie i witamy w klubie poradnikowym.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W takim razie wjade na kanał i sprawdzę. Dziękuję za radę.

 

Znajomy jeszcze podpowiedział ze moze pasek klinowy jest za luźny. Fakt mam do wymiany napinacz tego paska, czy to moze powodowac tez problem z silownikiem od wspomagania i być może jeżeli chłodziwo nie wycieka to tu może być przyczyna ? Nie mam pojęcia czy w tym aucie ten pasek napędza te dwie rzeczy...

 

Jakiej firmy polecacie taki napinacz ? Dodam, że rozrząd mam jakiś na s - kanadyjska firma bodajże. Jak by ktoś nazwe znał i przypomniał :-) to może tej samej kupiłbym napinacz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wspomagania jest to element nie do zajechania chyba że pracuje bez oleju , jak masz pompę aluminiową to do wymiany tylko łożysko i śmiga dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...