djmassive Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Witam, Mam 2 problemy z moją primerką P12 Hetchback silnik 1.9 dci. Problem 1: Od około miesiąca zacząłem słyszeć prawdopodobnie pompkę od wspomagania przy mocniejszym skręcie na postoju. Najmocniej jest ona słyszalna po dłuższym postoju, jednak nie jest to specjalna reguła. Sprawdziłem ilość "oleju" o ile to jest olej, wygląda na to, że jest idealnie. Fakt, trochę śmierdzi - jednak kolorystycznie jest jeszcze w miarę przezroczysty. Moje pytanie - co to może być, dodam, że ostatnio coraz częściej słychać tą pompę i co najgorsze mam wrażenie, że coraz głośniej się tak dzieje. Problem 2: Klimatyzacja. Byłem u "klimatyzatologa" :-P Napełnił klimę, coś naprawił bo twierdził, że mam złe ciśnienie (za wysokie) - ustawił tak, że było 2 bary i bodajże 16 barów (tak wyczytałem na forum, że by się to zgadzało). Klima zaczeła chodzić, jednak przez ostatnie 2 tygodnie nie miałem potrzeby jej używania, głupio bo nie sprawdziłem czy dalej działa. Jednak człowiek omylny jest :-) I teraz, zauważyłem, że po raz kolejny słyszeć syczenie po włączeniu klimy, i co najciekawsze - jeszcze czuć, że delikatnie chłodzi, ale jest to coraz gorzej. Tutaj pojawia się moje kolejne pytanie: Czy ktoś miał wyciek, i czy nie ma czasem jakiegoś słabego punktu w primerce gdzie chłodziwo mogło by uchodzić, lub czy jakaś część się czasem dość notorycznie nie psuje ? Dodam, że magik naprawiał jakiś "zawór" - z uwagii, że moja wiedza ogranicza się do tego co usłuszę i wyczytam :-P Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki, rady, porady. Ps. Jestem z Jędrzejowa (woj. Świętokrzyskie) jak ktoś ma jakiegoś sprawdzonego pewnego fachowca od klimy z rejonu, który w razie czego mógłby sobie szybko, niedrogo i fachowo z tym poradzić, to też proszę o jakieś dane kontaktowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Jak słychać pompę przy skręcie to się ona zapowietrza lub siada. Sprawdż czy nie masz gdzieś wycieku z okolic maglownicy ( trzeba wejść pod spód żeby pooglądać - najlepiej na podnośniku ) , jak nie ma wycieków to można dla pewności wymenić płyn wspaomagania ( Dextron III ) a jak to nie pomoże to osłuchaj pompę stetoskopem lekarskim a potem szukaj pompy. Klimatyzatolog wymienił Ci zawór rozprężny bo był zaśniedziały i powodował za duże ciśnienie , po wymianie powinno ono wynosić tyle ile podałeś ( nic nie ustawiał bo nie musiał ), jeżeli klima syczy i coraz słabiej chłodzi to do klimaztyzatolog powinien to sprawdzić przez wpuszczenie w układ czynnika UV, który się świeci po oświetleniu lampą UV i wtedy widać gdzie jest nieszczelnośc. Problemów Ci nie zabraknie i witamy w klubie poradnikowym.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Ok. W takim razie wjade na kanał i sprawdzę. Dziękuję za radę. Znajomy jeszcze podpowiedział ze moze pasek klinowy jest za luźny. Fakt mam do wymiany napinacz tego paska, czy to moze powodowac tez problem z silownikiem od wspomagania i być może jeżeli chłodziwo nie wycieka to tu może być przyczyna ? Nie mam pojęcia czy w tym aucie ten pasek napędza te dwie rzeczy... Jakiej firmy polecacie taki napinacz ? Dodam, że rozrząd mam jakiś na s - kanadyjska firma bodajże. Jak by ktoś nazwe znał i przypomniał :-) to może tej samej kupiłbym napinacz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 pompa wspomagania jest to element nie do zajechania chyba że pracuje bez oleju , jak masz pompę aluminiową to do wymiany tylko łożysko i śmiga dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.