Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

szyberdach almera


Gość milo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam pytanie czy szeberdach z almery 3 drzwiowej (heczbek :wink: ) będzie pasował do almerki 4 drzwiowej sedan ??? niby dachy powinny byc takie same wiem ze bedzie trzeba wyciąc kawałek beki wzmacniającej ale to standard

 

Pzdr

milo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak dla Ciebie wycięcie kawałka samochodu dającego sztywność + trochę bezpieczeństwa przy wypadku to "standard" - to ja nie chce pytać co jeszcze w nim wyciąłeś?! :shock:

 

W manualu elektronicznym jest schemat karoseri ze wszystkimi szczegółami - wieczorkiem sprawdze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak dla Ciebie wycięcie kawałka samochodu dającego sztywność + trochę bezpieczeństwa przy wypadku to "standard" - to ja nie chce pytać co jeszcze w nim wyciąłeś?! :shock:

 

W manualu elektronicznym jest schemat karoseri ze wszystkimi szczegółami - wieczorkiem sprawdze....

 

stndard oznacza ze wycięcie tego kawałka zostało zrobione w kazdej almerce która ma szyberdach nawet w tych monotowany fabrycznie - pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym tez nic nie cial. zgadzam sie z tym ze oslabi to sztywnosc karoserii, ponadto mozna sie narazic na korozje. a trzecia rzecz to taka ze masa samochodu wzrosnie i przeniesiesz srodek ciezkosci najbardziej niekorzystnie czyt. w goore. ja bym odpooscil 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym tez nic nie cial. zgadzam sie z tym ze oslabi to sztywnosc karoserii, ponadto mozna sie narazic na korozje. a trzecia rzecz to taka ze masa samochodu wzrosnie i przeniesiesz srodek ciezkosci najbardziej niekorzystnie czyt. w goore. ja bym odpooscil 8)

:shock: masa co gdzie kiedy .......???

 

 

 

a fabryczny szyberdach to co ?

 

korozja ok jak partacko zamontowany jedyne co jest ważne to porządna uszczelka 8) . Sztywnosci sie nie traci po to jedna z wielu wzmocnieć dachu a nie jedyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki. ale mnie nie przekonasz to sa tylko prawa fizyki. poza tym obnizy ci to sufit nad glowa troche a jak jestes wysoki to moze przeszkadzac. ja bym wolal juz sobie klime zalozyc a nie bawic sie w jakies wywietrzniki ;) ale zrobisz jak zechcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to sie rozumie samo przez sie. jakbyscie sie scigali na cwiartke to byscie karoserie ponawiercali i powycinali dla obnizenia masy(tylko ciiiii chlopaki bo jak coocio uslyszy to bedziemy mieli 1 w historii ser japonski :lol: heheh). w wyniku tego sztywnosc karoserii by raptownie zmalala.ja nie moowie ze tak jak ten zabieg instalowanie szyberdachu jest zle, tyle tylko ze nie pozostaje to bez wplywu na sztywnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wink: nie no ciekawośc poprostu

 

sztywnosc napewno mniejsza ale mysle ze akurat w tym miejscu bude mozna spokojnie delikatnie naciąc - jednak dopoki nie zobacz szyberdachu znaczy sie uzywki z dobra uszczelka to nic nie kupuje

 

Pzdr all

milo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na forum ktoś dawał skany z rozmieszczenia belek w dachu Almery i wychodziło, że te z fabrycznym szyberkiem mają zupełnie inny sposób ich rozłożenia. Samodzielne montaże nie pozostaną bez wpływu na sztywność i bezpieczeństwo:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma szyber i uważam, że to świetna rzecz zwłaszcz z możliwością elektrycznego ustawiania w różnych pozycjach. Widziałem fachowy montaż w TVN Turbo. Z tego co zapamiętałem szberdach można zamontować prawie do wszystkich aut, a opinie o osłabieniu konstrukcji są nie prawdziwe. Powtarzam, to są info zasłyszne w TV. Jeśli zrobisz to u dobrego fachowca napewno nie będziesz żałował. Miło czasem poczuć trochę wiaterku nad głową, a ja uchylam jeszcz szyber, gdy Almerka stoi w słońcu -wnętrze się tak nie nagrzewa. Dodam jeszcze, że mój szyber jest fbryczny. Decyzja należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze na ten temat wystarczajaco duzo zostalo powiedziane. decyzje pozostawiam do rozwazenia. mnie spece z tvn turbo w tej dziedzinie raczej nie przekonaja. poza tym nie chodzi o to czy sie da czy nie. to proste ze w kazdym sie da tyle tylko ze to nie pozostanie bez echa - nie bede tego przedstawaial na rysunkach i pokazywal dzialania sil podczas np dachowania czy zderzenia 8) mozecie zrobic to sami, troche wyobrazni. no chyba ze sobie 2 dodatkowe belki usztywniajace wspawasz ;) hehe poza tym moowisz ze szyber masz fabryczny, Pawel99 juz pisal ze inaczej wyglada konstrukcja dachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to proste ze w kazdym sie da

 

Otóż nie w każdym się da :) Ja swego czasu jeździłem Mitsubishi Lancerem Wagon, w którym bardzo chciałem szyber, ale nikt mi go nie chciał założyć bo auto miały taki "garbaty dach"... Proponowali mi tylko taki nad drugim rzędem siedzeń, ale po co mi okno za plecami?

 

Ale to tylko taka dygresja ;)

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze nie widziałem lufcika montowanego nie fabrycznie który po 50 tys lub 3 latach by nie ciekł. To są dwa materiały o innych właściwościach mechanicznych. Podczas jazdy wszystko się wygina i niestety na styku dochodzi do nieszczelności. Koledzy mają rację, wszystkie autka które wyszły z fabryki z szyberdachem mają zupełnie inaczej rozmieszczone wręgi dachowe tak by dodatkowo wzmocnić okolice lufcika, by odprowadzić ewentualne przecieki wody są dreny. Klamerka ma taki fajny dach więc po licho dodawać jeszcze jedną falę. To, że powstanie zaraz za dziurą jest pwne. Pytanie tylko po jakim czasie. To miłe i przyjemne ale nie za taką cenę (zniszczenie autka) :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze nie widziałem lufcika montowanego nie fabrycznie który po 50 tys lub 3 latach by nie ciekł.:

tak Ja moją serene kupiłem z nie fabrycznym szyberdachem 3 lata temu i przejechałem 75tyś i nic niecieknie a niewiem ile przejezdził poprzednik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam oryginalny szyberdach i jest bajer, ale zabiera duzo miejsca pod sufitem jakies 7 cm od aut bez szyberdachu. W kabinie jest glosniej i troche gwizdze troche pomaga maskownica w wyciszeniu. A ja mam fabryczny 9 lat i nie cieknie :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Ano mam manuala w PDF-ie...

Jest wprawdzie rozdział o szyberdachu - ale jak montować/demontować...

 

A moglbym prosic o przeslanie mi tego pliku poczta lub wystawienie gdzies na stronie. jesli jest za duzy to chociaz ten rozdzial o montazu i demontazu szyberdachu

 

No chyba że to ta umieszczona jako przyklejona to nie było tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moglbym prosic o przeslanie mi tego pliku poczta lub wystawienie gdzies na stronie. jesli jest za duzy to chociaz ten rozdzial o montazu i demontazu szyberdachu

No bez jaj, przecież Kuleszka napisał, że jest o szyberdachu ale nie o jego montażu i demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj, przecież Kuleszka napisał, że jest o szyberdachu ale nie o jego montażu i demontażu.

 

tak?, hmm roznie mozna odczytac 3 kropki na koncu zdania. Nie wazne, juz znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...