bastik Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Witam Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was wie może jaki jest rozmiar gwintu drążka zmiany biegó w almerze ? Oryginalna gałka już praktycznie cała mi się rozpada, a jak zacznę ją rozkręcać to już w ogóle nic z niej nie zostanie, a wolał bym kupić nową za nim odkręce tą obecną. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Uniwersalne gały nie sa wkrecane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_n16 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 W n16 przed liftem gałka jest z gumopodobnego plastiku i zużyta daje się dośc łatwo wyciągnąć w górę. Trzeba ją dobrze chwycić i ciągnąć w górę powoli, ale mocno. W środku ma kształt negatywu wysokiej na jakieś 5cm ciężkiej nakrętki i wysunięcie gałki polega tylko na pokonaniu tą nakrętką zmiany profilu na okrągły w wewnętrznym odlewie gałki. Pomocne jest zniekształcanie owalu dolnej części gałki podczas ściągania. Później należy mieć dobry klucz np nastawny i odkręcać tą wielką nakrętkę, byle z czuciem, bo trzymają ją na dole tylko drązki do skrzyni. Jak odkręci się tą nakrętkę to widać gwint. Jest to prawy gwint, a wytoczony w górnej części tego pręta - dźwigni zmiany biegów i bez rozbierania także można to zmierzyć zsuwając trochę chromowaną nasadkę mieszka skóropodobnego. Dokręcając nakrętkę z powrotem na swoje miejsce należy przyjrzeć się jak układa się wewnętrzny odlew negatywu tej nakrętki wewnątrz gałki i tak dokręcić / ustawić nakrętkę by gałka była prosto (rónolegle do osi pojazdu). Zużytą gałkę można też obszyć skórą. Nie wiem jak wygląda sytuacja w n16 po lifcie, ale przypuszczam, że identycznie. Mam nadzieję, że pomogłem. Jeśli nie to mogę też rozebrać to u mnie jeszcze raz i pomierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrt07 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Chciałbym w jakiś sposób odnowić plastikową zaślepkę w gałce drążka zmiany biegów, bo zeszła mi farba i niezbyt dobrze to wygląda. Znalazłem całkiem przypadkowo, że można oddzielić ten element od samej gałki. Czy ktoś wie w jaki sposób ściągnąć tylko ten plastik bez rozkręcania samej gałki i drążka. To jest tylko przylepione czy jest jakaś śruba? Zdjęcia, które znalazłem na rosyjskiej stronie: https://www.drive2.ru/l/288230376152562539/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.