Aachener Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Jaka moze byc przyczyna przepalania sie cewek zaplonowych w Primerze P12, silnik 1,8. Dwa miesiace temu strzelily dwie , dzis musialem wymieniac znow pozostale dwie. Porosze o wasze zadanie na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 przebicia jakieś, olej nie stoi w gniazdach? świece wymienione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 chyba sokół cos mieszał w temacie cewek i wielokrotnie czytałem jego posty ne ten temat pisz do niego na prv może ci coś podrzuci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aachener Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 (edytowane) samochod uzywany jest glownie na krotkich dystansach i silnik czesto nie zdazy osiagnac wlasciwej temperatury - w instrukcji do Primery przeczytalem ze w takich przypadkach powinno sie stosowac tzw. gorace swiece o wyzszej wartosci cieplnej - w moim samochodzie sa zamontowane swiece standartowe, czy wiec waszym zdaniem przyczyna awarii cewki moze byc niewlasciwa wartosc cieplna swiec? Edytowane 30 Sierpnia 2012 przez Aachener Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 to był jeden z kolejnych powodów dlaczego wybrałem kopciucha/smierdziucha wartości cieplne swiec też maja jakieś znaczenie ilośc elektrod na świecy rodzaje kabli itd itp ale nie mam pojecia bo juz nie chciałem sie tym interesować jaka swiea od jakiej wartości i użytkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aachener Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 widze ze musialem trafic na jakis pechowy egzemplarz skoro nikt poza mna nie uskarza sie na cewki zaplonowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek_S6 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 awarie cewek zapłonowych w p12,18,są powszechnie znaną dolegliwością tego silnika.Jedyną radą na przedłużenie ich żywota jest zgodna z zaleceniami nissana wymiana świec zapłonowych,co 30kkm.Duża przerwa na elektrodach wypalonej świecy dodatkowo obciąza cewkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aachener Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Dzieki za odpowiedz - przegladajac internet tez spotkalem sie z uwagami na temat duzej wrazliwosci cewek zaplonowych w silniku 1,8 NIssana. Sam nie wyminialem ich w interwalach czasowych zalecanych przez Nissana kierujac sie doswiadczeniami z innych samochodow gdzie swiece i cewki bez problemow wytrzymywaly pare ladnych lat. Wyglada jednak na to, ze w P12 1,8 trzeba rygorystycznie podchodzic do ich regularnej wymiany, tym bardziej ze ich koszt w porownaniu z kosztem nowych cewek zaplonowych jest relatywnie maly, a uszkodzone cewki moga doprowadzic do uszkodzenia innych elementow np. sondy lambda jak mialo to miejsce w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość korzenduffy Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 tez sie borkukam z tym problemem . czyszcze regularnie swiece co 5 tysi i sprawdzam, zmniejszam tez odleglosc elektrod bo gaz nie przekazuje tak dobrze iskry jak benzyna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 tez sie borkukam z tym problemem . czyszcze regularnie swiece co 5 tysi i sprawdzam, zmniejszam tez odleglosc elektrod bo gaz nie przekazuje tak dobrze iskry jak benzyna... Mieszanka gazowo powietrzna potrzebuje mocniejszej iskry (energii) żeby spalić się w komorze niż benzynowo - powietrzna. Co za tym idzie cewka jest mocniej obciążąna. Mocniej obciążona szybciej skończy swój żywot Ja wymieniam świece NGK co 30 tys., od nowości padły mi 2 cewki na świecach Denso. Cewki kupuję używane dostępne na allegro od 20 PLN, koszt nowej (oryginał) ok 160 - 170 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.