Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z cewkami zaplonowymi


Aachener
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka moze byc przyczyna przepalania sie cewek zaplonowych w Primerze P12, silnik 1,8. Dwa miesiace temu strzelily dwie , dzis musialem wymieniac znow pozostale dwie.

 

Porosze o wasze zadanie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba sokół cos mieszał w temacie cewek i wielokrotnie czytałem jego posty ne ten temat pisz do niego na prv może ci coś podrzuci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochod uzywany jest glownie na krotkich dystansach i silnik czesto nie zdazy osiagnac wlasciwej temperatury - w instrukcji do Primery przeczytalem ze w takich przypadkach powinno sie stosowac tzw. gorace swiece o wyzszej wartosci cieplnej - w moim samochodzie sa zamontowane swiece standartowe, czy wiec waszym zdaniem przyczyna awarii cewki moze byc niewlasciwa wartosc cieplna swiec?

Edytowane przez Aachener
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to był jeden z kolejnych powodów dlaczego wybrałem kopciucha/smierdziucha

wartości cieplne swiec też maja jakieś znaczenie ilośc elektrod na świecy rodzaje kabli itd itp

ale nie mam pojecia bo juz nie chciałem sie tym interesować jaka swiea od jakiej wartości i użytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

awarie cewek zapłonowych w p12,18,są powszechnie znaną dolegliwością tego silnika.Jedyną radą na przedłużenie ich żywota jest zgodna z zaleceniami nissana wymiana świec zapłonowych,co 30kkm.Duża przerwa na elektrodach wypalonej świecy dodatkowo obciąza cewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz - przegladajac internet tez spotkalem sie z uwagami na temat duzej wrazliwosci cewek zaplonowych w silniku 1,8 NIssana. Sam nie wyminialem ich w interwalach czasowych zalecanych przez Nissana kierujac sie doswiadczeniami z innych samochodow gdzie swiece i cewki bez problemow wytrzymywaly pare ladnych lat. Wyglada jednak na to, ze w P12 1,8 trzeba rygorystycznie podchodzic do ich regularnej wymiany, tym bardziej ze ich koszt w porownaniu z kosztem nowych cewek zaplonowych jest relatywnie maly, a uszkodzone cewki moga doprowadzic do uszkodzenia innych elementow np. sondy lambda jak mialo to miejsce w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość korzenduffy

tez sie borkukam z tym problemem . czyszcze regularnie swiece co 5 tysi i sprawdzam, zmniejszam tez odleglosc elektrod bo gaz nie przekazuje tak dobrze iskry jak benzyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie borkukam z tym problemem . czyszcze regularnie swiece co 5 tysi i sprawdzam, zmniejszam tez odleglosc elektrod bo gaz nie przekazuje tak dobrze iskry jak benzyna...

Mieszanka gazowo powietrzna potrzebuje mocniejszej iskry (energii) żeby spalić się w komorze niż benzynowo - powietrzna. Co za tym idzie cewka jest mocniej obciążąna.

Mocniej obciążona szybciej skończy swój żywot :)

Ja wymieniam świece NGK co 30 tys., od nowości padły mi 2 cewki na świecach Denso.

Cewki kupuję używane dostępne na allegro od 20 PLN, koszt nowej (oryginał) ok 160 - 170 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...