PrzeRuSco Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Jak w temacie da się podnieść bez jakiegokolwoek oporu na jakieś 2 cm. Czy tak powinno być bo w sumie wcześniej nie zwracałem na to uwagi ale wydaje mi się że tak nie było. Jeżeli nie powinno to pewnie blokuje tylnie koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Spróbuj zdjąć tylnie koło i zobacz czy linka jest luzna na zacisku . Jak bedzie luzna to spróbuj cofnąć młotkiem w kierunku tyłu ten haczyk na zacisku co jest założona linka. Jak tak bedzie i sprawdzisz oba koła i rączka przy biegach bedzie mocno do góry opór stawiać to pewnie są zaciski do regenaracji Jest temat o regeneracji zacisku http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66556-p11-p11144-reanimacja-zacisku-tylnego-instrukcja-mocno-ilustrowana/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 a hamuje w ogolę ? przecież linkę się o ile mi wiadomo reguluje ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 (edytowane) może po prostu linka jest luźna, bez żadnych bonusów w postaci zepsutego zacisku :-) jak podniesiesz tył i koła będą się luźno kręcić, to znaczy że zacisk dobry. W takim przypadku wystarczy tylko wyjąć konsolę środkową i pod dźwignią ręcznego jest nakrętka, którą regulujesz naciąg linki. nie polecam wykręcania całej dźwigni ręcznego - ja ukręciłem obie śruby, były krzywo wkręcone fabrycznie :-/ a do regulacji nie ma takiej potrzeby. Edytowane 31 Sierpnia 2012 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Do regulacji też doszłem zwykła mała nasadką ale ta długa z kluczem tym dłuższym.Bez rozkrecania tunelu. http://moto.allegro.pl/zestaw-nasadek-1-4-yato-8-elementow-yt-1443-i2555086768.html taki klucz mam na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 (edytowane) Ale w większości przypadków gdy spuszcza się ręczny i słychać linkę to znaczy że dźwignia zacisku za ciężko chodzi i nie odbija do końca w zacisku, lub linka się zapiekła . Dopiero bo sprawdzeniu czy zacisk i linka jest ok , zabrać się za regulację . Edytowane 31 Sierpnia 2012 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Dzięki jutro z rana się za to wezmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Jeśli okaże się że to jednak zacisk ciężko chodzi, to możesz spróbować bez rozbierania. U mnie pomogło jak kupiłem zacisk używany który chodził bardzo ciężko, a nie chciałem go już rozbierać bo dzień wcześniej rozwaliłem swój zacisk - wbrew pozorom regeneracja samodzielna nie jest prosta. Tzn najgorzej ze złożeniem tego do kupy. więc czyszczenie bez rozbierania: cały zacisk wymontować, można dokładnie umyć wykręcić tłoczek, bo to niczym nie grozi - tylko ostrożnie żeby nie porwać jego uszczelki, wyczyścić z brudu odkręcić sprężynę od dźwigienki ręcznego i umyć benzyną dźwigienkę od ręcznego można teraz trochę wysunąć do góry, ale nie bardzo mocno żeby nie zniszczyć tej metalowej fasolki która ją w środku blokuje, i na tyle ile się da oczyścić (nawet delikatnie oskrobać nożykiem, tylko żeby nie porysować) a potem wpuścić pod uszczelkę preparat hybrydowy który oczyści i przesmaruje rozruszać dźwigienkę kilkadziesiąt razy u mnie to pomogło, na początku dźwigienkę ręcznego trzeba było obracać przy użyciu rury, a teraz po takim czyszczeniu pięknie odbija sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Nie jest takie ciężkie zregenerowanie zacisku tylko troszkę narzędzi i chęci i da się to zrobić .Samą regenerację zacisku zgodnie z opisem z forum zrobiłem w 2h na spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 To co opisujesz NRB zda się tylko na chwilę. Jak rozebrałem swoje, to w okolicy zimmeringu były pory od korozji a w środku rdzawy nalot, który stworzył taką zaschniętą maź z smarem i solą. Bez wyczyszczenia papierem ściernym po rozruszaniu zapewne za chwilę bym wracał do tematu. Przy delikatnym podejściu do sprawy, można całą czynność wykonać jak pisze nice-wawa w chwilę, i bez specjalistycznych narzędzi. Do zdjęcia i założenia segerów wystarczą dwa odpowiednie śrubokręty płaskie. Mi zeszło 2 dni, ale w to wliczone jeszcze malowanie zacisków. A farba schła dość długo. A ręczny trzeba sprawdzić w następującej kolejności: - Sprawdzić czy mechanizm ręcznego w bębnach/zaciskach pracuje lekko i w pełnym zakresie. - Sprawdzić linki przy kołach czy lekko chodzą w pancerzu - sprawdzić czy waga na lince pracuje Jeżeli to sprawdzisz i chodzi poprawnie to możesz przystąpić do regulacji, zgodnie z manualem: - samochód ma być nieobciążony - spuść dźwignię zluzuj linkę ręcznego nakrętką - na zapalonym silniku wciśnij hamulec przynajmniej 10 razy - chodzi o zniwelowanie luzu między tarczą i klockiem - Luźna dźwignia powinna się podnosić na 203mm. Wyreguluj tak żeby hamulec był zaciągnięty na 6-8 ząbku. - Siła dociągnięcia dźwigni do 6-8 ząbka to 20kg - Lampka ręczne powinna się zaświecić na pierwszym ząbku, i zgasnąć poniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Nie no, nie ma wątpliwości że lepszy efekt da regeneracja zacisku i wyczyszczenie wszystkiego w środku. Mnie po prostu nie wyszło :-) przy wciskaniu sprężyny tym patentem opisanym w instrukcji pogiął się ten koszyczek metalowy i seger i nie byłem w stanie tego już tak wyprostować żeby się ładnie trzymało. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 2 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 No i okazało się że ręczny trzyma jedno koło (nie dało się go ruszyć własnymi siłami) narazie rozruszałem zacisk i jak tylko kupie potrzebne rzeczy to biorę się za regeneracje, no i oczywiście na razie będe unikał używania ręcznego. Dzięki z rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 No i lipa bo z tego co zobaczyłem to mój zacisk jest nie rozbieralny, tak przynajmniej jest w manualu, próbował ktoś go regenerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 No i lipa bo z tego co zobaczyłem to mój zacisk jest nie rozbieralny, tak przynajmniej jest w manualu, próbował ktoś go regenerować? Wrzuć foto swojego zacisku : tego typu zacisk : http://nissanklub.pl/attachments/131_Reanimacja_Zacisku_Tyl_Nissan_Primera.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Mamtakie, zdjęcie real mogę zrobić jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Mamtakie, zdjęcie real mogę zrobić jutro. Te zaciski są bardzo podobne do tych z fotorelacji z reanimacji więc myślę że też powinno się je rozebrać . Sprawdź czy jest zestaw naprawczy możliwy do kupienia . Starego typu zacisk reanimowałem i poszło sprawnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 W manualu w dziale BR strona 40 piszą "The cylinder body cannot be disassembled." gorzej jak rozbiorę i nie da się złożyć zostanę bez hamulców i nie będę miał jak wrócić do domu bo muszę robić u teścia 80 km od Warszawy bo u siebie nie mam warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Dokładnie z tego powodu musiałem ogarnąć na szrocie na szybkości inny zacisk :-] tylko ja miałem 500km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Sprawdziłem że tłoczek ma 38 mm i znalazłem zestaw naprawczy do primery o tej wielkości http://allegro.pl/reperaturka-d4740-nissan-almera-n16-primera-p11-i2590433529.html tylko on jest do zacisków lucasa a na moim jest napisane TRW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Tylko oprócz tego że to zestaw do Lucasa a nie do Trw. To zestaw bez tłoczka! A z tego co wyczytałem to raczej wymienić trzeba u Ciebie z tłoczkiem! Zresztą moim zdaniem wymiana samych uszczelek w tym wielu to skórka za wyprawkę! Daj namiar na siebie to podam Ci nr. do gościa z Wa-Kabaty który może bedzie Ci w stanie załatwić taki zestaw i wiele innych gratów w dobrej cenie! podłóg VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Lucas już nie istnieje został przejęty przez TRW , więc teraz wszystkie części są produkowane w dawnych fabrykach lucasa pod marką TRW. Jak tłoczek wysuniesz i zobaczysz że nie ma wżerów to nie trzeba go wymieniać . ( dać nowe gumy uszczelniacze i posmarować będzie śmigać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Musi być rozbieralny. Po pierwsze musisz wysunąć tłoczek. Najłatwiej to zrobić wyjmując klocki i wciskając hamulec, aż tłoczek wyleci. Ja swój jeden miałem tak przypieczony że nie chciał wyjść przy podaniu ciśnienia z kompresora 5bar. A resztę to trzeba patrzyć po rozebraniu. Ja gumki kupowałem w pobliskim sklepie http://www.autoczescivaldi.pl/, mieli do różnych modeli. Ale chyba nie sprzedają wysyłkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Sprawdziłem że tłoczek ma 38 mm i znalazłem zestaw naprawczy do primery o tej wielkości http://allegro.pl/reperaturka-d4740-nissan-almera-n16-primera-p11-i2590433529.html tylko on jest do zacisków lucasa a na moim jest napisane TRW. Z tego co się do czytałem to ten zestaw poza tym że jest do Lucasa a nie to Trw, to jest bez tłoczka! A Ty powinieneś wymienić z! Inaczej moim zdaniem to skórka za wyprawkę! Podaj namiar na siebie, to podam Ci tel. do gościa z Wa- Kabaty. Może on Ci załatwi to i wiele innych gratów w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 (edytowane) nice-wawa dzięki myślałem że lucas i TRW to tak jak lucas i Ate czyli inne systemy hamulców a z twojej wypowiedzi wynika że to jednak to samo. adambyw też mi się wydaje ze powinien być rozbieralny ale w manualu na 40 stronie o hamulcach jest wyraźnie napisane że nie rozbieralny, że trzeba wymienic w razie ble ble ble... a drugi typ ten starszy pokazują każdą część zacisku jak rozbierać i wymieniać. NEO NFS wiem że jest bez tłoczka, średnice tłoczka podałem bo do mojej primery są różne zestawy regeneracyjne i różnią się właśnie średnicą tłoczka, a jeżeli okaże się że jednak da się zregenerować ten zacisk to w razie potrzeby wymiany tłoczka dokopię sam tłoczek. A namiar do gości możesz dać na PW Edytowane 17 Września 2012 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.