Jaroszy Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Witam serdecznie. Prosze Państwa, prosze o poradę odnośnie usterki w układzie elektrycznym. Posiadam Almerę N16, 2003 rok, wersja 1,5 benzyna ( 98KM). Gday auto postało ok 4 dni, przy próbie odpalenia auto nie reaguje a dodatkowo nie pali się kontrolka silnika. Auto nie reaguje, nie słysze pompy paliwa, nie ma iskry. Gdy odłaczyłem akumulator na całą noc, po ponownym podłaczeniu, na desce zapaliła się Dioda Nats. Dodatkowo uruchamia się wentylator od chłodnicy. Sprawdziłem bezpieczniki. Co jeszcze mooże byc przyczyną. Kolega próbował sie podłaczyc z kompem. Nie komunikuje się ( brak łaczności). Dziękuje za ewentualne wskazówki, ponieważ nie mam już siły szukać problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 BRAK ZASILANIA ECU ,,, sprawdź przekaźniki zasilające komputer opis ECCS albo pokrewny tam szukaj komp bez prądu nie zadziała i nie odpali cewek zapłonowych pompy paliwa itd ew stacyjka i prąd ACC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaroszy Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Dziękuję za podpowiedź. Jutro posprawdzam przekaźniki. A czy świecąca dioda Nats po włączeniu zapłonu ma zwiazek z brakiem tego zaslania? Czy w jakiś sposób przez "brak zasilania" Nats niezależnie odcina zapłon?Czy sa to dwie usterki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 nie znam schematu n16 ale patrząc pokrewnie to wszystko jest sterowane z ecu jeśli tak to nats jako osobny układ współpracujący z ecu nie dostaje sygnału lub nie dostaje sygnału od ecu i ecu nie odpala tz nie zasila układów takich jak zapłon czy wtryskiwacze trzeba po pinach przesledzić gdzie ecu dostaje prąd i czy go dostaje i ja bym sie zainteresował stacyjką kostką od niej ,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaroszy Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 No nic. To czeka mnie batalia. Jeszcze raz dzięki. Posprawdzam ta stacyjkę i sterowanie ecu. Jak znajde rozwiązanie, aby wreszczie uruchomić moją Almerę, napisze co jej dolegało. Podobno wszystko jest do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 no musisz mieć schemat wyjść tz kostki ecu i patrzyć co do czego idzie kup miernik u ustawieniem na sprawdzanie obwodu trafisz na odpowiednie kable do sprawdzenia ew sprawdź czy 2 gim kluczykiem nie zadziała .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaroszy Opublikowano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Dziekuję bardzo za niezbędne wskazówki. Udało się uruchomic Almerę poi 3 tygodniach..Uff. Powodem usterki okazał się przewód pomiedzy sterownikiem silnika a skrzyneczka bezpieczników, umieszczonych po lewej stronie pod maską. Immo nie mając komunikacji, zablokował pompę paliwa i auto nie reagowało. Po wymianie przewodu i odczycie po komunikacji, dioda Nats gaśnie, Check się świeci i gra muzyka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 No i Super wszystko sie znalazło 3 tygodnie nie ważne ważna satysfakcja ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaroszy Opublikowano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 No tak. Jak znów przyjemnie pojeździć .Serdecznie pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.