Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Nieregularne obroty, duszenie, chlip oleju - zrób to sam?


Gość prasny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów,

 

Po przejrzeniu tematów na forum postanowiłem jednak założyć nowy, by zebrać wszystko do kupy, bo żaden z tematów nie opisuje w pełni objawów problemu (a też jego rozwiązania) mojego samochodu.

 

Więc główny problem, który pojawił się ostatnio to szarpanie samochodem podczas przyspieszania. Szarpanie ma miejsce jedynie do ok 2.2 tys obrotów. Natomiast powyżej 4.5 tys się dusi. Dodatkowo lubi sobie popić oleju - po przejechaniu trasy 1300km trzeba mu dolać niecały litr. W załącznikach przesyłam zdjęcia silnika - widoczne tam są miejsca, w których jest zapocony olejem.

 

Moje pytanie brzmi nie tylko cóż to może być, ale też czy jestem w stanie to zrobić sam. W życiu raczej nie miałem zbyt dużo do czynienia z mechaniką samochodową, ale teraz chciałbym się moją primką zająć osobiście. Pytanie tylko co mogę zrobić sam, a z czym lepiej pojechać do mechanika?

 

Samochodzik to PRIMERA P11, 2.0 16V, 115KM, 97r. Hatchback, przejechane 255 tys. km.

 

Serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam,

Tomek.

post-34453-0-98990800-1346829706_thumb.jpg

post-34453-0-57213700-1346829728_thumb.jpg

post-34453-0-62835300-1346829737_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie, czy jak stoisz samochodem to zostaje Ci duża plama oleju pod nim? Jeżeli nie to będziesz miał silnik do remontu, bo przez samą pokrywę aż tyle oleju nie wycieknie. Litra na 1000km to bardzo dużo.

Oczywiście możesz wymienić samą uszczelkę pod deklem, nie jest to bardzo skomplikowane, i ciężko to mocno zepsuć, ale nie wróżę dużej poprawy.

 

Zerknij do manuala do pliku EM na stronę 87, masz tam kolejność odkręcania śrub dekla, następnie na stronie 104 masz sposób umieszczenia uszczelki, gdzie nanieść sylikon i na 105 w jakiej kolejności i z jaką siłą przykręcić.

Instrukcja tam pisze o spuszczaniu płyny, ściąganiu kół itd, ciebie to nie dotyczy, bo nie będziesz rozbierał całego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...