Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

antena (maszt) do terrano II


Gość donka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam nadzieje, że nie przeoczyłam takiego tematu i go nie dubluje. Mój szanowny małżonek zapomniał o wysokości samochodu i ułamał mi maszt od anteny - jaki powinnam kupić lub jaki pasuje, gdzie mogę kupić (linki lub jakiś namiar - jestem z Warszawy) bo szukałam do nissana terrano na allegro i nic nie znalazłam.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podajesz z jakiego roku jest auto ale najlepiej podjechac do sklepu motoryzacyjnego ktory ma w swojej ofercie radia i anteny

i na miejscu cos dobrać np ,, NORD AUTO ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to takie rzeczy są dedykowane do poszcz. modeli? nie wiedziałem;myślałem o założeniu CB, ale problemem jest garaż, za każdym razem musiałbym zdejmować antenę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to takie rzeczy są dedykowane do poszcz. modeli? nie wiedziałem;myślałem o założeniu CB, ale problemem jest garaż, za każdym razem musiałbym zdejmować antenę?

 

Nie, załóż sobie 2metry ze sprężyną przy cewce z mocowaniem do tylnych drzwi (aby nisko) i jedyne co może być denerwujące to dygadzyń za każdym razem przy wjeździe i wyjeździe z garażu. Ja tak mam i robi już ponad rok bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej...jak chcecie zamontować antenę CB to proponuje do mocowania zapasowego koła blachę dorzucić i na stałę załozyć. Kumpel mi takie"cudo" zrobił w 2 godziny. (robił pół ale 1,5 godziy piliśmy browara :thumbsup: ). Jak chcesz to foty podrzuce.

Edytowane przez Kwiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Tak się składa, że wczoraj na gałęziach straciłem antenę teleskopowa w T1. Już wcześniej chciałem zamontować cb, więc mam pomysł, żeby kupić antenę 3w1 CB/FM/GSM. Sirio robi takie o nazwie Sirio Triflex za niecałe 200zł. Więc jest w cenie zwykłej cb. Sirio to dobra marka, od 5 lat mam ML-145 i jest super.

Pytanie brzmi: czy miał ktoś kiedyś jakieś doświadczenie z antenami 3w1? Czy to rozwiązanie się sprawdza? Będę wdzięczny za wymianę doświadczeń.

Pozdrowionka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tutaj:

 

http://www.cb-mania.pl/forum/index.php?showtopic=3473

 

http://www.cb-mania.pl/forum/index.php?showtopic=88

 

Nie wiem czy zauważyłeś ale ta antena jest na 900 MHz czyli tzw "dawna" Idea :( nie jest pełno zakresowa anteną GSM :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tutaj:

 

http://www.cb-mania....?showtopic=3473

 

http://www.cb-mania....hp?showtopic=88

 

Nie wiem czy zauważyłeś ale ta antena jest na 900 MHz czyli tzw "dawna" Idea :( nie jest pełno zakresowa anteną GSM :(

 

Dzięki za linki,generalnie wiara poleca ten model. Pewnie nie będzie idealnie pasować w oryginalne gniazdo, ale zobaczymy. Co do zakresu gsm to akurat najmniej znaczący parametr, raczej nie będę używał. Zależy mi na CB/FM.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię powoli tak że w miejsce FM ląduje gniazdo CB a FM zrobiłem na antenie wewnętrznej.

Ale ja nie jestem audiofilem i radio FM to dla mnie po prostu umilacz i może skrzeczeć ale CB muszę odbierać dobrze/bardzo dobrze :P

Lubie pobawić się w łączności na CB i rozmowy czyste i wyraźne na 40-60 km to podstawa :thumbsup:

Mam na koncie kilka łączności mobil-mobil międzynarodowych :shiftyninja:

 

Twin i Tri to anteny do dość krótkiego zasięgu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrobinę wiedzy mam na ten temat ale specjalistą się nie poczuwam.

 

W sumie to niemożna polecić żadnego konkretnego modelu czy to radia czy anteny :(

W większości wypadków aby uzyskać dobrą jakość odbioru/nadawania jest testowanie.

Trzeba podjechać do naprawdę dobrego serwisu i sprawdzać poszczególne modele TRX i anten na swoim aucie.

1. Radio musi być odporne na zakłócenia z samochodu

2. Instalacja antenowa powinna być wykonana profesjonalnie ( najlepiej dziura w dachu, dobrej jakości przewód antenowy)

3. Antena dobrana i zestrojona .

Niestety ale praw fizyki się nie da oszukać i antena im większa tym lepsza , oczywiście dobrana do samochodu.

Na koniec należy dobrać mikrofon do całego zestawu i swojego głosu.

 

Trochę konkretów :

- radia starej daty produkowane w tzw technologi "przewlekanej" są IMHO lepsze od nowych w technologi SMD. Jest to okupione gabarytami - nowe TRX są mniejsze.

Jednymi z potentatów w produkcji radii są amerykanie i ich wyroby typ Magnum, Galaxy, Connex, Uniden to radia o podobnej konstrukcji. ( CB - to Amerykański wymysł ). Francuski President to w większości dostosowane kopie amerykańskich wyrobów.

 

- anteny - jak napisałem - im większa tym lepsza . Sirio i Sirtel to włoskie firmy robiące dobre anteny.

Jakie ja mam ?

Sirio : Turbo 5000 , WA-27 - to długie anteny około 2m, posiadam również T3-27 krótką antenę helikalną która stosuję w mieście .

 

Z anten mogę polecić ML-145 dobry stosunek parametrów do wielkości i ceny. UWAGA - bardzo dużo podróbek tej anteny jest na rynku , naprawdę bardzo trudno rozpoznawalnych ale różniących się BARDZO jakością użytych materiałów i działania.

Radio i mikrofon należy dobrać doświadczalnie.

 

Zacząć proponuję od dobrze wykonanej instalacji antenowej.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wykonana instalacja to rzeczywiście podstawa - dawno temu mawiano ...najlepszym wzmacniaczem jest antena ... pamiętam czasy kiedy nikt nawet nie myślał o antenach magnetycznych a te "wiercone" były podstawą - wSWR osiągało się 1,1 - teraz przy 2,0 przeróżni fachmani mówią że jest rewelacja - a później po dłuższej wymianie poglądów na temat oblegania drogi przez miśków czy inny element okazuje się że radyjko przestaje gadać - w uproszczeniu ( dużym ) wygląda to tak że przy złym SWR część mocy która ma być wypromieniowana do anteny "wraca" z powrotem do wzmacniacza radyjka, w najlepszym razie powodując "skrócenie" zasięgu bądź charczenie słyszane po stronie odbiorcy naszych wywodów - a w najgorszym spalenie końcówki mocy.

Zdecydowanie najlepszy współczynnik SWR osiąga się przy dużej powierzchni masy (gruntu) anteny, w przypadku samochodów jest to karoseria ( w teorii najlepszy jest środek dachu - przyjemnie to nie wygląda ale efekt powala na kolana :) ) a w przypadku anten magnetycznych tą masą ( czyli gruntem ) jest kawałek blachy podpartej magnesem.

Tak jak pisałem wcześniej to wszystko to znaczne uproszczenie a temat anten to ocean bez dna - ale generalnie trzeba pamiętać o dobrym zestrojeniu anteny, w miarę możliwości strojenie co najmniej raz na kwartał - to w przypadku anten zmasowanych z karoserią ( wierconych ) , a w przypadku anten magnetycznych hmm kiedyś uważano że stroić taką antenę powinno się przy każdym zdjęciu i założeniu antenki na dach - najlepiej sprawdzić sobie samemu w taki sposób że dokonujemy pomiaru w jednym miejscu następnie przekładamy antenę w inne i jeszcze raz robimy pomiar jeżeli będzie się znacznie różnił - mamy gotową odpowiedź, jeżeli nie - możemy sobie pozwolić na rzadsze zaglądanie do SWR-miarki

 

Trochę pojechałem - ale to był kiedyś mój konik i jeżeli macie jakieś pytania chętnie pomogę

 

i oczywiście 73 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...