Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0TD koło ma luzy na boki


Maciek90

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś z ciekawości przeglądałem całe zawieszenie itp bo w przyszłym tygodniu przegląd. Niby wszystko ok ale niepokoi mnie jedna rzecz, lewe przednie koło ma luz na boki, luzy nie są wielkie ale jednak są. Ruszając kołem nie wykryłem żadnych luzów w zawieszeniu, wszystko się sztywno trzyma.

-Drążek kierowniczy-ok

-wahacz dolny-ok

-wahacz górny-ok

-stabilizator-ok

-łożyska zwrotnic ok, ale miało by wtedy luzy na godz. 12 i 6 a ja mam na 9 i 15.

-Nakrętka od półosi dokręcona.

Luz jest a nie widać go, raczej wątpie żeby mnie przepuścili z takim luzem, miał ktoś takie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to być łożysko koła? Jeżeli tak to jak spr. Tak to cisza podczas jazdy nic nie puka nie huczy itp, jedynie z tej strony terkocze przebug przy skręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to być łożysko koła? Jeżeli tak to jak spr. Tak to cisza podczas jazdy nic nie puka nie huczy itp, jedynie z tej strony terkocze przebug przy skręcie.

 

Jeśli to byłoby łożysko koła, to miałby luz na wszystkie strony (zarówno 6-12, jak i 3-9) przerabiałem ten temat 2 tygodnie temu. Więc jeśli masz luz tylko w płaszczyźnie poziomej to nie łożysko piasty. Jeśli z kolei maglownica, to identyczny luz 3-9 byłby w drugim kole.

Najlepiej chyba zdjąć koło i tarczę hamulcową i wtedy poruszać - będzie lepiej widać co się rusza a co stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość luzów zawsze widać gołym ale tego nie widać, podczas ruszania kołem wszystkie elementy są sztywno, wydaje mi się jak by to był gdzieś luz w piaście, a przegub może mieć taki luz? Już jest w takim stanie że terkocze przy lekkich skrętach. Jutro ściągne koło i poszukam jeszcze. Maglownice bym wykluczył bo z tamtej strony brak luzów. Poszukam i dam znać jak znajde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem dziś jeszcze dokładnie i wygląda na to że to kuleje końcówka drążka kierowniczego, niby ciężko go ruszyć ręką ale jakiś luz widać jak by był niedokręcony, widocznie jest w początkowej fazie demolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie tyle końcówka co drążek może mieć luz na kulce pod tą czarną guma co jest maglownice założona <czyt. osłona> i wtedy koło też będzie miało luz na 3 i 9, weź drugą osobę niech robi ci krótkie szybkie ruchy kierownicą, a ty w tym czasie złap końcówkę i poczujesz czy ma luz, a później złap za drążek i wyjdzie czy jest luz na końcówce czy na drążku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś końcówkę bo strasznie to koło piszczało przy skręcie, luz na końcówce znikomy ale jadnak był po wymianie ok, nawet zbieżność mi się nie przestawiła, założyłem yamato co mnie zdziwiło to to że końcówka posiada smarowniczkę, pierwszy raz się z tym spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...