kolmar Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Witam Mam problem z cieplym powietrzem w aucie. Dokladnie chodzi o to ze przy ustawieniu na minimum tzn 18st C mam zbyt cieple powietrze wylatujace z nawiewow. Przy kreceniu powolnym (co kilka kilkanascie sekund) sterowaniem temperatury odczuwalnie (mierzone organoleptycznie - reka) zmienia sie dopiero przy ok 25st a ponizej nie ma roznicy przy temperaturze na zewnatrz ok 20st. Ktos ze znajomych powiedzial mi ze to prawdopodobnie klapka ktora steruje doplywem cieplego i zimnego powietrza i ze ona sie nie domyka. Stad moje pytanie gdzie jej szukac. Chyba ze ktos ma inne propozycje na usuniecie problemu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Endri Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Witam Mam problem z cieplym powietrzem w aucie. Dokladnie chodzi o to ze przy ustawieniu na minimum tzn 18st C mam zbyt cieple powietrze wylatujace z nawiewow. Przy kreceniu powolnym (co kilka kilkanascie sekund) sterowaniem temperatury odczuwalnie (mierzone organoleptycznie - reka) zmienia sie dopiero przy ok 25st a ponizej nie ma roznicy przy temperaturze na zewnatrz ok 20st. Ktos ze znajomych powiedzial mi ze to prawdopodobnie klapka ktora steruje doplywem cieplego i zimnego powietrza i ze ona sie nie domyka. Stad moje pytanie gdzie jej szukac. Chyba ze ktos ma inne propozycje na usuniecie problemu..... Mam ten sam problem ponoć z tą klapką tylko że w P11 i z tego co mnie poradzono to szukać tej klapki należy pod konsolą wkaladając tam rękę od strony pasażera.Tak też zrobiłem ale żadnej klapki nie namacałem i dalej stoje w miejscu z tym problemem.Czekam dalej może ktoś coś więcej podpowie.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Sprawdż działanie na klimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolmar Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 (edytowane) No na klimie chlodzi, nie wiem czy dobrze ale jakos daje rade. Co do np regulacji temperatury na klimie to tez wg mnie nie dziala do ok 26-28 w zaleznosci od temperatury na zewnatrz, ale moze tak ma byc Przy ok 20 - 22st na zewnatrz bez otwarcia szyb lub wlaczenia klimy nie da sie jechac autem bo jest tak duszno, nie wspomne juz jak sa wyzsze temperatury. Np jechalem ostatnio przy ok 12st rano na zewnatrz i mialem 18st ustawione w aucie i bylo bardzo przyjemnie cieplo (komfortowo) - a bylem w krotkich spodenkach i w koszulce z krotkim rekawem. Dmuchawa ustawiona na 3 i na nogi i na srodek, tak zreszta jezdze wlasciwie caly czas. Edytowane 11 Września 2012 przez kolmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom16 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 mi poszło w primerce transystor :nissan2: :nissan2: :nissan2: :nissan2: :nissan2: :nissan: :nissan2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolmar Opublikowano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 @tom16 A jakie miałeś objawy uszkodzonego tranzystora? Tez zbyt wysoka temperatura z nawiewów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom16 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 nie poprostu nie dmuchało :nissan2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolmar Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 No a u mnie dmucha lecz zbyt cieplym powietrzem - nawet mechanik to potwierdzil bo juz myslalem ze mam schizy. Wyglada tak jakby gdzies przepuszczal cieple powietrze zamiast je zupelnie zamknac przy zupelnie zimnym (ustawione 18st) nawiewie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom16 Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 to lipa :nissan2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolmar Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 No wlasnie lipa. W cieplejsze dni (od 18st) jezdze glownie na wlaczonej klimatyzacji bo przy otwartym oknie zbyt glosno - jezdze ok 25km do pracy poza miasto.... Teraz co prawda lato sie skonczylo i bedzie juz tylko chlodniej na dworze ale wlasnie teraz gdy mniej mam wyjazdow z rodzina na pikniki chcialem sie za to zabrac. Ale widze nikt nie wie jak mi pomoc w tej sprawie. Chyba rozwiazalem problem cieplych nawiewow. Codzienne testy nawiewu pokaza czy napewno jest ok. Problem lezal po stronie czujnika temepratury - cos takiego malego wygladajacego jak rezystor. Po odkreceniu czujnika od oslony ukazal sie widok bardzo zakurzonego czujnika - byl caly obrosniety kurzem. Po wyczyszczeniu i odmuchaniu go jest wyraznie lepiej. Mam nadzieje ze innym, tez to pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cechu0302 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Mugłbyś sprecyzować gdzie znajduje się ten czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolmar Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) Czujnik ten znajduje sie z prawej strony kierownicy na dolnej oslonie - za taka mala wycieta w oslonie kratka. U mnie wystarczylo wypiac (lekko wyszarpnac) oslone wlasnie z tej strony i po odkreceniu jednej srubki byl juz na wierzchu. Ale niestety to tez nie do konca to...... po wyczyszczeniu jest jakby lepiej ale w piatek i w sobote bylo dosc cieplo ok 20 st i niestety w pewnych momentach znow wialo bardzo cieply powietrzem - wg mnie powyzej 25 stC przy ustawieniu na 18st. Czujnik ten jest zamontowany na takiej rurce, ktora wchodzi gdzies za konsole srodkowa - moze ona tez jest w srodku zakurzona, nie wiem. Musialbym sprawdzic dokad ona prowadzi. Jak znajde czas to sie znow pobawie i napisze co i jak. @cechu0302 - a moze poprostu te nasze taczkowozy tak juz maja Edytowane 22 Października 2012 przez kolmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 a rozbierałeś podszybie?? może zdejmij plastiki i wydmuchaj wszystko co w okolice filtra przez lata naleciało ja sie nieźle zdziwiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolmar Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 a rozbierałeś podszybie?? może zdejmij plastiki i wydmuchaj wszystko co w okolice filtra przez lata naleciało ja sie nieźle zdziwiłem Moze troche glupie pytanie - rozbierales podszybie wewnatrz auta (deska) czy na zewnatrz przy wycieraczkach? Moze jakis krotki opis jak sie do tego szybko i sprawnie zabrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Nie ma głupich pytań po to jest forum na zewnątrz zdejmij wycieraczki wypnji delikatnie plastikowe nity rozmontuj uszczelkę (chyb na rogach są wkrety ale nie pamietam) zdemontuj plastiki i dmuchaj dużo sprężonego powietrza z lewa na praewo i owrotnie przy okazji przedmuchaj otwory odpływowe - wyjmij całe bagno (ziemia i liście) to napewno pomaga zassać świerzego wiatru do dmuchawy ale czy to o to cho??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.