nunu85 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Witam Panowie Wymieniałem sobie dziś łożysko z przodu, bo zaczęlo szumieć niemiłosiernie i w zwiążku z tym pytanie: jakim momentem dokręcić nakrętke piasty? Nie chcę zrobić tego za mocno, bo już zdarzyło mi się w poprzednim aucie, że załatwiłem w ten sposób nowe łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Przeważnie dokręca się w granicach 250Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 A ja znam inną wersję; bez używania klucza dynam.: dokręcasz tak, by koło się dość luźno kręciło i następnie cofasz nakrętkę o 1/8 obrotu. Wtedy blokujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Z tym cofaniem klucza to chyba mówisz o tylnim łożysku koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuh1305 Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Z tym cofaniem to jest tylko jak są łozyska stożkowe, przeważnie są tylko z tylu. Są przypadki że w niektórycha autach nawet na łozyskach stozkowych dokręca się do oporu. Z przednionapędówkach przeważnie z przodu są łożyska które dokręca się do oporu. Muszą być mocno skręcone bo wewnętrzne bieżnie (dwie) mogą się rozjechać jak będzie za luźno skręcone i koło będzie miało luz na łożysku. NIe powinno się stawiać na koła auta bez zamontowanych przegubów zewnętrznych bo własnie wewnętrzne bieżnie łożyska się rozjeżdzają. Można też zamiast przegubów skręcić jakimiś śrubami jeżeli musimy gdzieś przepchać auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Przeważnie dokręca się w granicach 250Nm. Dzięki wielkie za info. Ze względu na to, żeby pasowała zawleczka wyszło mi coś koło 220-230Nm. Myślę, że będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.