nunu85 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Ostatnio grzebałem troche przy aucie (m.in. wymieniałem łożysko koła i co rzuciło mi się w oczy, to to, że sworzeń wahacza jest niewymienialny. Czy mam rozumieć, że jak końcówka dostanie luzu, to musze wymienic cały wahacz? Czy jakoś to się wycina i wstawia jakiś zastępczy na śruby (otwory niby są jakieś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Ostatnio grzebałem troche przy aucie (m.in. wymieniałem łożysko koła i co rzuciło mi się w oczy, to to, że sworzeń wahacza jest niewymienialny. Czy mam rozumieć, że jak końcówka dostanie luzu, to musze wymienic cały wahacz? Czy jakoś to się wycina i wstawia jakiś zastępczy na śruby (otwory niby są jakieś) Swożeń wahacza jak i dwie pozostałe tuleje na wahaczu to elementy wymienialne. Nie musisz kupować całego wahacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Swożeń wahacza jak i dwie pozostałe tuleje na wahaczu to elementy wymienialne. Nie musisz kupować całego wahacza. W dotychczasowych swoich autach zawsze miałem sworznie przykręcane a śruby. Tu jest on jakoś wciskany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Swożen wymieniałem niedawno.Jest on wprasowywany.Jak znajdziej jakis tanszy i drozszy to sie nie zastanawiaj i kupuj drozszy.Jak sie postarasz to da rady go wybic bez zdejmowania wahacza.Ja jednak wahacz zdejmowałem na imadło wybiłem stary wbiłem nowy i cyka.Patrze ze masz N16 ja mam N15 ale powinno byc podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Swożen wymieniałem niedawno.Jest on wprasowywany.Jak znajdziej jakis tanszy i drozszy to sie nie zastanawiaj i kupuj drozszy.Jak sie postarasz to da rady go wybic bez zdejmowania wahacza.Ja jednak wahacz zdejmowałem na imadło wybiłem stary wbiłem nowy i cyka.Patrze ze masz N16 ja mam N15 ale powinno byc podobnie. narazie wymieniac na szczęście nie muszę, ale zainteresowało mnie samo rozwiązanie. I całe szczęscie, ze jest to część wymienialna, bo z moim stylem jazdy (często dziurawe wapienne drogi plus dość duża prędkość) ten dzień nadejdzie raczej szybciej niż później . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 ]narazie wymieniac na szczęście nie muszę, ale zainteresowało mnie samo rozwiązanie. I całe szczęscie, ze jest to część wymienialna, bo z moim stylem jazdy (często dziurawe wapienne drogi plus dość duża prędkość) ten dzień nadejdzie raczej szybciej niż później . [/b] Lecz na Twoim miejscu nie robił bym tak jak wspomniał kolega Białyyy. W zależności od materiału z jakiego jest wykonany wahacz, to swożeń można wymienić np. z dwa razy. Każde wyprasowanie a zarazem wprasowywanie swożnia, tworzy na gładzi w wahaczu rysy, czym powiększa i rozkalibrowywuje otwór, a tym bardziej jeśli do tej czynności podchodzimy z młotkiem. Swożeń powinien być byc wciskany równo w pionie, a uderzenia młotkiem nie zawsze wyjdą centralnie, więc jest większa szansa aby uszkodzić wahacz. Jeśli byś robił to sam, to i tak musisz zdemontować wahacz a później Twoja mordęga, która może przynieść negatywne skutki. Na warsztatach wymiana swożnia z wyjęciem wahacza, to np. na stacjach Nastapol, to koszt 50 zł. więc czy warto samemu się męczyć i coś popsuć??? To jest tylko wyłącznie moja opinia. Pozdrowionka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 mirekg9 ma zupełną racje! A rady Białyyy na młotek i imadło- polecam tym co lubią zwiększać koszty eksploatacji! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.