FreeoN Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Witam, Dziś zakończył się pierwszy dzień użytkowania: Nissan Primera 2004 1.9 DCi Kombi i mam kilka pytań: 1.Czy to autko jest faktycznie tak twardo zawieszone? 2. Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 100km (spokojna jazda z małymi elementami bardzo dynamicznej jazdy) postanowiłem dotankować ponownie do pełna i sprawdzić spalanie (wiem 100km to żaden dystans ale byłem ciekaw) i tak: do pierwszego odbicia spalił 5,24 l/100km, po 3 odbiciu do baku wlałem 6,05 l ON. Pytanie brzmi: Czy to poprawny wynik dla tego silnika? Jadąc ze stacji postanowiłem sprawdzić spalanie średnie no i na dystansie 15km wyszło 4,9l (odczyt z komputera). 3. Zauważyłem iż pomimo spalania rzędu ok 7l/100km zasięg wynosi jakieś 600km a powinien wynosić około 900 na pełnym baku. Czy czegoś nie skasowałem w komputerze, czy może nie powinienem aż tak sugerować się tym co pokazuje komputer? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Autko jest raczej twarde, ze względu na swoje osiągi, wskazania kompa na wyswietlaczu sa prawidłowe jeżeli przed pomiarem wykasujesz wszystkie dane RESETEM, wtedy nie wchodzi w obliczenia czas przxestoju samochodu , w mieście powinien palić srednio 7,5 l/100 km, w trasie 5,2 -5,6 l/100km z prędkością 140km/godz. plus minus 10 na 6- biegu, średni zasięg w mieście 850km. Jak na pierwszy dzień jak każdy po kupnie jesteś oczarowany tym samochodem, różowe okulary spadają potem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Co masz na myśli mówiąc o tych różowych okularach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 To co ma mężczyzna przed ślubem z ładną laską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Heh akurat jestem 3 tyg po ślubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 (edytowane) buuuachachachahahahahahahaha :D :D :D :D :D :D to żeś stary strzelił hardtrika to musisz teraz wybrać gdzie chcesz spędzać więcej czasu przy zonie czy przy primerze obydwie będą wymagające i bardzo absorbujące jednocześnie za...e urokliwe i mające to coś co nie pozwala się rozstać Edytowane 21 Września 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Żona również zauroczona primerką . Mam nadzieję, że nie będzie zazdrosna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 powodzenia cieszcie się każdą chwila spędzoną w drodze tym autem jest fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Wiemy, że jest fajnie Czas pokaże jak będzie, oby dobrze Wczoraj zrobiłem sobie małą wycieczkę i tak: Dystans: 215km Trasa:150km Miasto 65km Tryb jazdy: spokojny do 100km\h (chwilowo 120 w trakcie wyprzedzania) w trasie w mieście wiadomo 50-60km/h Spalanie 5,7 l także jestem miło zaskoczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 30 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Update: spalanie w mieście przy spokojnej jeździe 6,4l. Kolejny raz miło zaskoczony ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 zmieniaj biegi przy 1500 to spadnie do 5,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 A ja Ci życzę, żeby Twoja 1.9 dCi okazała się bezproblemową jednostką :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Czyli lepiej zmieniać biegi przy 1500 obrotów niż poniżej tej wartości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 zalezy co chcesz uzyskać??? Przy bardzo niskich obrotach i wysokich biegach jest duże obciążenie na wałkach i wtedy może dojść do zerwania kliniczka od rozrządu ale spalanie w miescie spadnie ci do 5 Pojedź gdzieś na trase bez skrzyzowań i świateł korków i remontów i ustawiaj sobie kolejno prędkości tempomatem i zeruj spalanie to zobaczysz jak i co kiedy i przy jakiej wartości Fajna zabawa w drodze dla drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 tym tempomatem co go właśnie nie mam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 no tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 no własnie hehe, pomysł z tempomatem upadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 ale zawsze możesz używac delikatnie nózki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Garbski Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 zmieniaj biegi przy 1500 to spadnie do 5,5 Spadnie Ci na komputerze, a rzeczywiste spalanie takie nie będzie. W primerkach, a może i nissanach, jest ten problem, że obliczają spalanie bardzo niedokładnie. W mazdach np co do dziesiątej litra wynik jest poprawny. Ja uczyłem się optymalnej dla spalania jazdy przy spalaniu chwilowym, polecam szczerze. Najważniejszy wniosek jest taki, że wysokie obroty wcale nie idą z dużo wyższym spalaniem. I tak przykładowo jadąc 90km/h za jakimś samochodem bardziej opłaca się jechać na 5 biegu, gdyż masz lepszą elastyczność ( przy 2000 obr^-1 masz maksymalny dostępny moment obrotowy). Na 6 przy niskich obrotach aby rozpędzić auto i tak musisz bardziej wcisnąć sporo gaz, co powoduje danie większej dawki paliwa przy mizernym efekcie. Ogólnie nie ma co oszczędzać na siłę. Jakaś super ekonomiczna jazda da Ci maksymalnie 0,5l na 100km przejechanych a to są w sumie gorsze w porównaniu do tego ile Cie mogą ewentualne naprawy kosztować. Na trasie drugi bieg przy 2,5 tys obr^-1, 3 przy 2,4: 4 przy 2,3: 5 przy 2,2 i 6 w zależności od warunków. I spokojnie można dojść do spalania 5,5 przy dynamicznej jeździe. W mieście jak za kimś się wleczesz w korku faktycznie można na niższych jeździć. Ale jak na najwolniejsze miasto w Polsce, przy krótkich odcinkach spalanie 9l też nie jest źle. Nie wspominając o fakcie, że męczenie go do 1,5 tys obr^-1 i zmiana i od nowa rozpędzanie jest strasznie nudne, a nie o to pierwotnie w motoryzacji chodziło. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Wczoraj trasa 450km spalanie 5.8 (komputer) no i po zatankowaniu również wyszło 5,8. Najbardziej optymalne spalanie zaobserwowałem w okolicy 100km/h. No i tak jak mówi Garbski, czasami lepiej na 5-tce jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Spadnie Ci na komputerze, a rzeczywiste spalanie takie nie będzie. W primerkach, a może i nissanach, jest ten problem, że obliczają spalanie bardzo niedokładnie. W mazdach np co do dziesiątej litra wynik jest poprawny. Ja uczyłem się optymalnej dla spalania jazdy przy spalaniu chwilowym, polecam szczerze. Najważniejszy jestes w bledzie.niedokladne wskazania biora sie z tego,ze podczas postoju auta np.w korku komputer interpretuje to jako spalanie maksymalne.natomiast w trasie wskazania komputera praktycznie pokrywaja sie z rzeczywistym spalaniem.jako przyklad podam ze na trasie 1800km spalanie w/g kompa wynioslo 6,6l/100km a w/g tankowan-6,5l/100km.byloby pewnie jeszcze dokladniej j ale jednak np.po zjezdzie z autostrady na tankowanie chwile zostawia sie silnik aby turbina ostygla co podwyzsza spalanie srednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 (edytowane) Mam takie pytanie Gdy jedziecie prędkością 90-100 km/h to na jakim biegu w 1,9 dci ? Ja mam takie spalanie w mieście w zimie z bez klimatyzacji 6,8 (Kraków) z Klimatyzacją włączaną co 5 km to 7,2 trasa 5,7 Edytowane 22 Grudnia 2012 przez michaell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Po mieście na 5 jest elastyczniejsza w trasie na 6 W mieście w zimie palę powyżej 7 na włączonej klimie non stop ale nie przekaraczam8 W lato pali mi poniżej 7 w mieście na włączonej klimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ccino Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Co to za pomysł, żeby zmieniać bieg przy obrotach na poziomie 1500? Optymalną (najtańszą) wersją jazdy jest ok. 2000, czyli bieg zmieniasz przy ok 2500. Panowie, bez jaj, Primerek sie nie wstawia na karawany! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.