Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kilka pytań po dniu użytkownia


FreeoN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś zakończył się pierwszy dzień użytkowania:

Nissan Primera 2004 1.9 DCi Kombi i mam kilka pytań:

 

1.Czy to autko jest faktycznie tak twardo zawieszone?

2. Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 100km (spokojna jazda z małymi elementami bardzo dynamicznej jazdy) postanowiłem dotankować ponownie do pełna i sprawdzić spalanie (wiem 100km to żaden dystans ale byłem ciekaw)

i tak: do pierwszego odbicia spalił 5,24 l/100km, po 3 odbiciu do baku wlałem 6,05 l ON. Pytanie brzmi: Czy to poprawny wynik dla tego silnika? Jadąc ze stacji postanowiłem sprawdzić spalanie średnie no i na dystansie 15km wyszło 4,9l (odczyt z komputera).

3. Zauważyłem iż pomimo spalania rzędu ok 7l/100km zasięg wynosi jakieś 600km a powinien wynosić około 900 na pełnym baku. Czy czegoś nie skasowałem w komputerze, czy może nie powinienem aż tak sugerować się tym co pokazuje komputer?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko jest raczej twarde, ze względu na swoje osiągi, wskazania kompa na wyswietlaczu sa prawidłowe jeżeli przed pomiarem wykasujesz wszystkie dane RESETEM, wtedy nie wchodzi w obliczenia czas przxestoju samochodu , w mieście powinien palić srednio 7,5 l/100 km, w trasie 5,2 -5,6 l/100km z prędkością 140km/godz. plus minus 10 na 6- biegu, średni zasięg w mieście 850km. Jak na pierwszy dzień jak każdy po kupnie jesteś oczarowany tym samochodem, różowe okulary spadają potem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:dribble: buuuachachachahahahahahahaha :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

to żeś stary strzelił hardtrika

to musisz teraz wybrać gdzie chcesz spędzać więcej czasu przy zonie czy przy primerze obydwie będą wymagające i bardzo absorbujące

jednocześnie za...e urokliwe i mające to coś co nie pozwala się rozstać :nissan2::huh:

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiemy, że jest fajnie :) Czas pokaże jak będzie, oby dobrze

 

Wczoraj zrobiłem sobie małą wycieczkę i tak:

 

Dystans: 215km

Trasa:150km

Miasto 65km

 

Tryb jazdy: spokojny do 100km\h (chwilowo 120 w trakcie wyprzedzania) w trasie w mieście wiadomo 50-60km/h

 

Spalanie 5,7 l :) także jestem miło zaskoczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy co chcesz uzyskać???

Przy bardzo niskich obrotach i wysokich biegach jest duże obciążenie na wałkach i wtedy może dojść do zerwania kliniczka od rozrządu ale spalanie w miescie spadnie ci do 5

Pojedź gdzieś na trase bez skrzyzowań i świateł korków i remontów i ustawiaj sobie kolejno prędkości tempomatem i zeruj spalanie to zobaczysz jak i co kiedy i przy jakiej wartości :nissan2:

Fajna zabawa :icecream: w drodze dla drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zmieniaj biegi przy 1500 to spadnie do 5,5

Spadnie Ci na komputerze, a rzeczywiste spalanie takie nie będzie. W primerkach, a może i nissanach, jest ten problem, że obliczają spalanie bardzo niedokładnie. W mazdach np co do dziesiątej litra wynik jest poprawny. Ja uczyłem się optymalnej dla spalania jazdy przy spalaniu chwilowym, polecam szczerze. Najważniejszy wniosek jest taki, że wysokie obroty wcale nie idą z dużo wyższym spalaniem. I tak przykładowo jadąc 90km/h za jakimś samochodem bardziej opłaca się jechać na 5 biegu, gdyż masz lepszą elastyczność ( przy 2000 obr^-1 masz maksymalny dostępny moment obrotowy). Na 6 przy niskich obrotach aby rozpędzić auto i tak musisz bardziej wcisnąć sporo gaz, co powoduje danie większej dawki paliwa przy mizernym efekcie. Ogólnie nie ma co oszczędzać na siłę. Jakaś super ekonomiczna jazda da Ci maksymalnie 0,5l na 100km przejechanych a to są w sumie gorsze w porównaniu do tego ile Cie mogą ewentualne naprawy kosztować. Na trasie drugi bieg przy 2,5 tys obr^-1, 3 przy 2,4: 4 przy 2,3: 5 przy 2,2 i 6 w zależności od warunków. I spokojnie można dojść do spalania 5,5 przy dynamicznej jeździe. W mieście jak za kimś się wleczesz w korku faktycznie można na niższych jeździć. Ale jak na najwolniejsze miasto w Polsce, przy krótkich odcinkach spalanie 9l też nie jest źle. Nie wspominając o fakcie, że męczenie go do 1,5 tys obr^-1 i zmiana i od nowa rozpędzanie jest strasznie nudne, a nie o to pierwotnie w motoryzacji chodziło. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trasa 450km spalanie 5.8 (komputer) no i po zatankowaniu również wyszło 5,8. Najbardziej optymalne spalanie zaobserwowałem w okolicy 100km/h. No i tak jak mówi Garbski, czasami lepiej na 5-tce jechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadnie Ci na komputerze, a rzeczywiste spalanie takie nie będzie. W primerkach, a może i nissanach, jest ten problem, że obliczają spalanie bardzo niedokładnie. W mazdach np co do dziesiątej litra wynik jest poprawny. Ja uczyłem się optymalnej dla spalania jazdy przy spalaniu chwilowym, polecam szczerze. Najważniejszy ;)

jestes w bledzie.niedokladne wskazania biora sie z tego,ze podczas postoju auta np.w korku komputer interpretuje to jako spalanie maksymalne.natomiast w trasie wskazania komputera praktycznie pokrywaja sie z rzeczywistym spalaniem.jako przyklad podam ze na trasie 1800km spalanie w/g kompa wynioslo 6,6l/100km a w/g tankowan-6,5l/100km.byloby pewnie jeszcze dokladniej j ale jednak np.po zjezdzie z autostrady na tankowanie chwile zostawia sie silnik aby turbina ostygla co podwyzsza spalanie srednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam takie pytanie

Gdy jedziecie prędkością 90-100 km/h to na jakim biegu w 1,9 dci ?

Ja mam takie spalanie

w mieście w zimie z bez klimatyzacji 6,8 (Kraków)

z Klimatyzacją włączaną co 5 km to 7,2

trasa 5,7

Edytowane przez michaell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście na 5 jest elastyczniejsza w trasie na 6

W mieście w zimie palę powyżej 7 na włączonej klimie non stop ale nie przekaraczam8

W lato pali mi poniżej 7 w mieście na włączonej klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Co to za pomysł, żeby zmieniać bieg przy obrotach na poziomie 1500? Optymalną (najtańszą) wersją jazdy jest ok. 2000, czyli bieg zmieniasz przy ok 2500. Panowie, bez jaj, Primerek sie nie wstawia na karawany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...