Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10]Falowanie obrotów na Pb i LPG Primera p10 96r 1.6 16v


Albercikzwyspy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jestem nowym użytkownikime nissan primera 1.6 16 v p 10 benzyna +gaz (sekwencja) Silnik: GA 14DE tak mi z VIN wyświetla(nie wiem nie zma się). Mój problem (możliwe że błachy) falowanie obrotów, po jeździe samochodemem powyżej 20 minut potrafi na biegu jałowym zgasnąć, obrotomierz pokazuje ok 600 obr/min i skacze z lekkim wychyłem, jak parkuje na wstecznym potrafi zgasnąć kilka razy. To samo na benzynie jak i na gazie. Wymieniłem świece i przewody. Znikoma poprawa. Proszę o przyczyny po doktoryzowaniu się przez google to mam siliczek krokowy, przepustnica, masa, coś z powietrzem już sam nie wiem od czego mam zacząć. Co mogę sam zrobić a co lepiej oddać w ręce specjalisty. Mogę wstawić zdjęcia w razie czego. Proszę o jaką kolwiek pomoc. Z góry dziękuję.
Jeżeli jest możliwość proszę dać znać na gadu gadu mam cały czas włączone w telefonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! No to dobrze się z doktoryzowałeś! A jeszcze jak by tak chciało Ci się po czytać, to znalazł byś nie jeden post w tym temacie. Ale od czego zaczniesz to obojętne. Trzeba szukać i zaczynać w tych rzeczach; masa, przepływomierz, węże pod ciśnieniowe, wyczyść przepustnicę, sprawdź czujnik odchylenia przepustnicy("silniczek krokowy")i zrób adaptacje przepustnicy! To że masz niskie obr. może wskazywać na przepustnice+przepływkę . Falowanie- to co w.w + układ wtryskowy+wtryski. A równie może świadczyć falowanie na rozgrzanym silniku że łańcuch jest dobrze wyciągnięty(nie dzwoni Ci?), jeżeli tak to lepiej nie jeździć bo rozpieprzy Ci silnik. Jeżeli do tego dochodzi Ci nie równa praca silnika w dolnym zakresie obr., a masz LPG- to daj do regulacji zaworów. Przy gazie należy zrobić to przy najmniej co 30tyś, chyba że twoja instalacja ma przypadkiem lubryfikator(ale wątpię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziekuję za szybką odpowiedź zaczne po kolei wszystko sprawdzać zobaczymy co wyjdzie.

 

Witam serdecznie

Poszukuję mechanika od nissana w katowicach lub okolice

Niestety próby znalezienia przyczyny nie przyniosły rezultatu a mechanik który podjął się naprawy też ma z tym problem prawdopodobnie z tego co powiedział to układ zapłonowy no ale nie chcę gdybać proszę o jakieś namiary

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, jakby to był układ zapłonowy to by było źle ciągle, a nie tylko na wolnych obrotach... nawet chyba gorzej byłoby pod obciążeniem.

Ale czy na pewno wyczyściłeś przepływomierz, przepustnicę i silnik krokowy? Sprawdziłeś węże podciśnienia i odmy czy nie ma przedmuchów? To najczęstsze przyczyny i praktycznie zawsze wina leży gdzieś tu. Z naciskiem na przepływomierz. Możliwe że jest po prostu zepsuty i czyszczenie nic nie da, najlepiej włożyć inny na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze nawet jutro dzieki

Witam
samochód po odebraniu od mechanika specjalizującym się tylko w nissanach, przeczyszczony i sprawdzony lecz efekt ten sam. Czy masz radę od których części zacząć wymieniać może zacznij proszę wypisywać od najtańszych. Problem bo gazu nie ustawie i tak to wygląda że przez te szaleństwo pali jak smok i same tylko problemy :0 Będę wdzięczny za info

 

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na przepływnomierz, który niestety jest chyba najdroższym z tych elementów. No ale zawsze możesz poszukać kogoś na forum z Twojej okolicy żeby do niego podjechać i podmienić na próbę.

 

Ale też może to być coś innego - nie to żebym się jakoś super znał. Pisałem tylko o tym co się u mnie działo i jak dochodziłem do przyczyny, nie tylko w nissanie miałem problem z obrotami. No i moje doświadczenia pochodzą z SR20DE, w Twoim silniku przyczyna może być jeszcze inna. Niech się wypowie ktoś może kto ma taki silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja bym stawiał na przepływnomierz, który niestety jest chyba najdroższym z tych elementów. No ale zawsze możesz poszukać kogoś na forum z Twojej okolicy żeby do niego podjechać i podmienić na próbę.

 

Ale też może to być coś innego - nie to żebym się jakoś super znał. Pisałem tylko o tym co się u mnie działo i jak dochodziłem do przyczyny, nie tylko w nissanie miałem problem z obrotami. No i moje doświadczenia pochodzą z SR20DE, w Twoim silniku przyczyna może być jeszcze inna. Niech się wypowie ktoś może kto ma taki silnik.

Niestety wymieniłem przewody na nowe , kupiłem cały przepływomierz z osprzętem czyli silniczek krokowy itd... i bez zmian co w zasadzie kosztowało mnie najwięcej i jest na gwarancji ehh ale zostawie, kolejna rzecz która do mnie jedzie jest kopułka i z orientacji jeszcze mam na oku listwe z wtryskami ale jeżeli to nie to to ja już sam nie wiem jakieś rady....

 

Sprawa dość poważna więc się również poważnie pytam jakiś serwis w Katowicach który jest zorientowany na takiego rodzaju naprawy

Jakiś może elektromechanik

Albo ktoś kto podłączy pod komputer i powie coś więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też pojawiło się kilka dni temu falowanie: na jałowym ma normalnie 900 obr, a w dość regularnych odstępach czasu (ok. 40s) spada nagle do 500, po czym powoli znów rośnie do 900. Zarówno na benzynie jak i gazie. Rozebrałem i przeczyściłem cały dolot (przepływomierz, przepustnica) a także dodatkowo reduktor bo przy okazji dzień później coś się zapchało i nie chciał jechać na gazie. Okazało się że membrana reduktora jest do wymiany - odpadł mały kawałek filtra gazu i ją porwał. Posklejałem membranę tak na szybko mocną taśmą, o dziwo nawet to jeździ (ale tylko do 4000 obr :-)). Na benzynie falowanie ustało, jutro lub pojutrze będę miał nową membranę reduktora, wymienię i napiszę czy na gazie też przestało. Także taka wskazówka, może to być przyczyna. Nie wiem za bardzo jak rozwalona membrana mogłaby mieć wpływ na jazdę na Pb, chociaż ja nie mam sekwencji tylko BLOSa - ale faktem jest że po ww. zabiegach falowania na benzynie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

U mnie też pojawiło się kilka dni temu falowanie: na jałowym ma normalnie 900 obr, a w dość regularnych odstępach czasu (ok. 40s) spada nagle do 500, po czym powoli znów rośnie do 900. Zarówno na benzynie jak i gazie. Rozebrałem i przeczyściłem cały dolot (przepływomierz, przepustnica) a także dodatkowo reduktor bo przy okazji dzień później coś się zapchało i nie chciał jechać na gazie. Okazało się że membrana reduktora jest do wymiany - odpadł mały kawałek filtra gazu i ją porwał. Posklejałem membranę tak na szybko mocną taśmą, o dziwo nawet to jeździ (ale tylko do 4000 obr :-)). Na benzynie falowanie ustało, jutro lub pojutrze będę miał nową membranę reduktora, wymienię i napiszę czy na gazie też przestało. Także taka wskazówka, może to być przyczyna. Nie wiem za bardzo jak rozwalona membrana mogłaby mieć wpływ na jazdę na Pb, chociaż ja nie mam sekwencji tylko BLOSa - ale faktem jest że po ww. zabiegach falowania na benzynie nie ma.

Dziękuję bardzo za odpowiedź szukam dalej przyczyny

 

Niestety nie znalazłem nic więc poddaje się. Dość mam już nerwów na ten silnik, zostawiam jak jest aż padnie, za dużo włozyłem w części nie wiem kto by mógł coś zrobić z tym a widzę że przyczyn może być wiele więcej albo mam coś nietypowego.

 

Witam przyczyna już jest wyjaśniona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Mateusz_P11_144

 

Witam przyczyna już jest wyjaśniona

 

 

Skoro znalazłes przyczyne i rozwiązałes to napisz cos wiecej.

Żeby inni wiedzieli i mogli się posiłkowac na Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...