Albercikzwyspy Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 WitamJestem nowym użytkownikime nissan primera 1.6 16 v p 10 benzyna +gaz (sekwencja) Silnik: GA 14DE tak mi z VIN wyświetla(nie wiem nie zma się). Mój problem (możliwe że błachy) falowanie obrotów, po jeździe samochodemem powyżej 20 minut potrafi na biegu jałowym zgasnąć, obrotomierz pokazuje ok 600 obr/min i skacze z lekkim wychyłem, jak parkuje na wstecznym potrafi zgasnąć kilka razy. To samo na benzynie jak i na gazie. Wymieniłem świece i przewody. Znikoma poprawa. Proszę o przyczyny po doktoryzowaniu się przez google to mam siliczek krokowy, przepustnica, masa, coś z powietrzem już sam nie wiem od czego mam zacząć. Co mogę sam zrobić a co lepiej oddać w ręce specjalisty. Mogę wstawić zdjęcia w razie czego. Proszę o jaką kolwiek pomoc. Z góry dziękuję.Jeżeli jest możliwość proszę dać znać na gadu gadu mam cały czas włączone w telefonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Witam! No to dobrze się z doktoryzowałeś! A jeszcze jak by tak chciało Ci się po czytać, to znalazł byś nie jeden post w tym temacie. Ale od czego zaczniesz to obojętne. Trzeba szukać i zaczynać w tych rzeczach; masa, przepływomierz, węże pod ciśnieniowe, wyczyść przepustnicę, sprawdź czujnik odchylenia przepustnicy("silniczek krokowy")i zrób adaptacje przepustnicy! To że masz niskie obr. może wskazywać na przepustnice+przepływkę . Falowanie- to co w.w + układ wtryskowy+wtryski. A równie może świadczyć falowanie na rozgrzanym silniku że łańcuch jest dobrze wyciągnięty(nie dzwoni Ci?), jeżeli tak to lepiej nie jeździć bo rozpieprzy Ci silnik. Jeżeli do tego dochodzi Ci nie równa praca silnika w dolnym zakresie obr., a masz LPG- to daj do regulacji zaworów. Przy gazie należy zrobić to przy najmniej co 30tyś, chyba że twoja instalacja ma przypadkiem lubryfikator(ale wątpię). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albercikzwyspy Opublikowano 6 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Dziekuję za szybką odpowiedź zaczne po kolei wszystko sprawdzać zobaczymy co wyjdzie. Witam serdecznie Poszukuję mechanika od nissana w katowicach lub okolice Niestety próby znalezienia przyczyny nie przyniosły rezultatu a mechanik który podjął się naprawy też ma z tym problem prawdopodobnie z tego co powiedział to układ zapłonowy no ale nie chcę gdybać proszę o jakieś namiary Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 No nie wiem, jakby to był układ zapłonowy to by było źle ciągle, a nie tylko na wolnych obrotach... nawet chyba gorzej byłoby pod obciążeniem. Ale czy na pewno wyczyściłeś przepływomierz, przepustnicę i silnik krokowy? Sprawdziłeś węże podciśnienia i odmy czy nie ma przedmuchów? To najczęstsze przyczyny i praktycznie zawsze wina leży gdzieś tu. Z naciskiem na przepływomierz. Możliwe że jest po prostu zepsuty i czyszczenie nic nie da, najlepiej włożyć inny na próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albercikzwyspy Opublikowano 13 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) sprawdze nawet jutro dziekiWitamsamochód po odebraniu od mechanika specjalizującym się tylko w nissanach, przeczyszczony i sprawdzony lecz efekt ten sam. Czy masz radę od których części zacząć wymieniać może zacznij proszę wypisywać od najtańszych. Problem bo gazu nie ustawie i tak to wygląda że przez te szaleństwo pali jak smok i same tylko problemy :0 Będę wdzięczny za info Edytowane 3 Listopada 2013 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Ja bym stawiał na przepływnomierz, który niestety jest chyba najdroższym z tych elementów. No ale zawsze możesz poszukać kogoś na forum z Twojej okolicy żeby do niego podjechać i podmienić na próbę. Ale też może to być coś innego - nie to żebym się jakoś super znał. Pisałem tylko o tym co się u mnie działo i jak dochodziłem do przyczyny, nie tylko w nissanie miałem problem z obrotami. No i moje doświadczenia pochodzą z SR20DE, w Twoim silniku przyczyna może być jeszcze inna. Niech się wypowie ktoś może kto ma taki silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albercikzwyspy Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Ja bym stawiał na przepływnomierz, który niestety jest chyba najdroższym z tych elementów. No ale zawsze możesz poszukać kogoś na forum z Twojej okolicy żeby do niego podjechać i podmienić na próbę. Ale też może to być coś innego - nie to żebym się jakoś super znał. Pisałem tylko o tym co się u mnie działo i jak dochodziłem do przyczyny, nie tylko w nissanie miałem problem z obrotami. No i moje doświadczenia pochodzą z SR20DE, w Twoim silniku przyczyna może być jeszcze inna. Niech się wypowie ktoś może kto ma taki silnik. Niestety wymieniłem przewody na nowe , kupiłem cały przepływomierz z osprzętem czyli silniczek krokowy itd... i bez zmian co w zasadzie kosztowało mnie najwięcej i jest na gwarancji ehh ale zostawie, kolejna rzecz która do mnie jedzie jest kopułka i z orientacji jeszcze mam na oku listwe z wtryskami ale jeżeli to nie to to ja już sam nie wiem jakieś rady.... Sprawa dość poważna więc się również poważnie pytam jakiś serwis w Katowicach który jest zorientowany na takiego rodzaju naprawy Jakiś może elektromechanik Albo ktoś kto podłączy pod komputer i powie coś więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 zmierz przepływomierz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 U mnie też pojawiło się kilka dni temu falowanie: na jałowym ma normalnie 900 obr, a w dość regularnych odstępach czasu (ok. 40s) spada nagle do 500, po czym powoli znów rośnie do 900. Zarówno na benzynie jak i gazie. Rozebrałem i przeczyściłem cały dolot (przepływomierz, przepustnica) a także dodatkowo reduktor bo przy okazji dzień później coś się zapchało i nie chciał jechać na gazie. Okazało się że membrana reduktora jest do wymiany - odpadł mały kawałek filtra gazu i ją porwał. Posklejałem membranę tak na szybko mocną taśmą, o dziwo nawet to jeździ (ale tylko do 4000 obr :-)). Na benzynie falowanie ustało, jutro lub pojutrze będę miał nową membranę reduktora, wymienię i napiszę czy na gazie też przestało. Także taka wskazówka, może to być przyczyna. Nie wiem za bardzo jak rozwalona membrana mogłaby mieć wpływ na jazdę na Pb, chociaż ja nie mam sekwencji tylko BLOSa - ale faktem jest że po ww. zabiegach falowania na benzynie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albercikzwyspy Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 U mnie też pojawiło się kilka dni temu falowanie: na jałowym ma normalnie 900 obr, a w dość regularnych odstępach czasu (ok. 40s) spada nagle do 500, po czym powoli znów rośnie do 900. Zarówno na benzynie jak i gazie. Rozebrałem i przeczyściłem cały dolot (przepływomierz, przepustnica) a także dodatkowo reduktor bo przy okazji dzień później coś się zapchało i nie chciał jechać na gazie. Okazało się że membrana reduktora jest do wymiany - odpadł mały kawałek filtra gazu i ją porwał. Posklejałem membranę tak na szybko mocną taśmą, o dziwo nawet to jeździ (ale tylko do 4000 obr :-)). Na benzynie falowanie ustało, jutro lub pojutrze będę miał nową membranę reduktora, wymienię i napiszę czy na gazie też przestało. Także taka wskazówka, może to być przyczyna. Nie wiem za bardzo jak rozwalona membrana mogłaby mieć wpływ na jazdę na Pb, chociaż ja nie mam sekwencji tylko BLOSa - ale faktem jest że po ww. zabiegach falowania na benzynie nie ma. Dziękuję bardzo za odpowiedź szukam dalej przyczyny Niestety nie znalazłem nic więc poddaje się. Dość mam już nerwów na ten silnik, zostawiam jak jest aż padnie, za dużo włozyłem w części nie wiem kto by mógł coś zrobić z tym a widzę że przyczyn może być wiele więcej albo mam coś nietypowego. Witam przyczyna już jest wyjaśniona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam przyczyna już jest wyjaśniona Napisz coś więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maro711 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 mam ten sam problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Witam przyczyna już jest wyjaśniona Skoro znalazłes przyczyne i rozwiązałes to napisz cos wiecej. Żeby inni wiedzieli i mogli się posiłkowac na Twoim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
werdy90 Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Też bym się chętnie dowiedział bo również mam ten problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.