pawel250 Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Witam,po nagrzaniu silnika można usłyszeć dźwięk podobny do chrobotania. Nie mam porównania z innym silnikiem ale wydaje mi się że taki hałas to chyba norma w przypadku łańcucha rozrządu. Halas nie jest glosny, jedynie po podniesieniu maski go slychac. W kabinie jest cisza. W kabinie rozrzad slychac jedynie przez 2 sekundy po odpaleniu do czasu zgasniecia kontrolki oleju, ale to podobno jest norma w przypadku naszych silnikow. Oceńcie sami na filmach. Pierwszy film nagrany od razu po odpaleniu zimnego silnika Drugi film nagrany na rozgrzanym silniku. Hałas słychać dużo wyraźniej jednak należy wziaść pod uwagę fakt że stojąc normalnie nad silnikiem ten dzwięk nie jest tak głośny jak filmie, więc może być to trochę mylące. Najlepiej jeśli byłaby możliwość porównania dźwięku innego silnika nagranego z tego samego punktu. Na 90 % ma przejechane 140 tys. km i raczej przez ten czas rozrząd nie był ruszany. Zdjąłem boczną pokrywę aby sprawdzić napinacze i łańcuch. Wydaje mi się że górny napinacz jest w porządku ponieważ aby go wcisnąć musiałem nacisnąć dość mocno dwoma kciukami. Ślizg napinacza jest zdarty na 1-2 mm, tyle ile wystaje boczny łącznik ogniwa łańcucha. Ślizg górnego łańcucha jest nie tkniety. Łańcuch nie jest chyba mocno zużyty ponieważ z trudem mogę go oderwać od zębatki na 0,5 mm (dolny ma większy luz). W przypadku dolnego łańcucha jest nieco gorzej. Napinacz mogę wcisnąć lekko palcem wskazującym jakby byla tam sprężyna od długopisu. Pytanie jest czy napinacz ten wykorzystuje jedynie ciśnienie oleju do wytworzenia siły czy powinna tam być mocna sprężyna ? Łańcuch jak widać na filmie poniżej można oderwać od zębatki na 1 mm. Nie wiem w jakim stanie są dolne ślizgi. Co sądzicie o tym rozrządzie ? Czy pamiętacie jakie luzy mieliście na zębatkach przed i po wymianie ? Czy nowy napinacz dolny ma mocną sprężynę? P.S. Aktualnie walczę z późno gasnącą kontrolka oleju. Filtr oleju oczywiscie juz wymieniony na Knechta. Ktoś mi zasugerował że to wina napinacza rozrządu więc stąd ta podejrzliwość. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.