Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny dźwięk


FreeoN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanko, od kilku godzin podczas wchodzenia na obroty słyszę dziwny dźwięk (trwa on krótką chwilkę i zazwyczaj na pierwszym biegu), coś jakby tarcie jakiegoś paska tylko, że to nie pasek. Dźwięk czasami słychać a czasami jest idealnie cicho. Zapytałem kolegi, mówi, że to coś w okolicy turbo. Turbina ma moc, nie dymi, samochód ładnie wchodzi na obroty...sam nie wiem..

 

Macie jakieś pomysły co to może być ?

Edytowane przez FreeoN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju cisza i spokój (wolne obroty), generalnie różnie, czasami mogę go cisnąc i nic nie slychać, czasami na postoju jak mu dam w okolicy 2000 obrotów to pisknie.

Byłem u mechanika, wstępnie mówił coś o przeczyszczenie kierownicy w turbinie (chyba chodzi o łopatki). Umówiony jestem na czyszczenie turbiny we wtorek, zobaczymy co dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli przed 2000 nie ma pisku a po 2000 jest to szukaj na przewodach gumowych od turbiny

Co to jest czyszczenie turbiny????? turbina działa lub nie działa

Czasami jest mikro pękniecie na przewodzie gumowym trzeba dokładnie pomiętolić przewód opisywali już takie przypadki na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisk jest różnie czasami w okolicy 1000 obrotów, czasami 3000, naprawdę różnie...Czyszczenie turbiny - mówili, że ją otworzą i wyczyszczą, mówili coś o jakichś kierownicach. Mechanik dotykał jakiegoś zaworu(czy jakoś tak) koło turbo odłączył go no i wtedy nie było pisku, niestety nie pamiętam jak on się nazywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w moim mniemaniu nie powinno mieć tak znaczącego wpływu na pisk przy 1000 raczej dopiero gdy turbina zaczyna pracować

a pisk przy nieszczelności gumy jest różnie przerabiałem to miesiąc temu łącznie z regeneracja turbiny (przy okazji demontażu)

miąłem pękniętą gumkę

wydmuchana uszczelkę na wydechu

i minimalny luz osiowy na turbinie bez wpływu na jakość pracy raczej lekko zszargane łopatki turbiny ssania mogły dawać niepokojące objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety sciskanie przewodów gumowych nie zawsze pomaga (gdzieś na forum) moja guma była peknieta zaraz przy zacisku i nie zawsze piszczała nawet na dużych obrotach

dopiero po demontażu gum okazało sie że jest pęknieta przy zacisku(opaska zaciskowa) na na wylocie z turbiny do coolera

ale jesli chcesz się bawić w demontaże to na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego FreoN zanim doprowadzisz ten samochód do właściwego porządku to trochę minie a twoje opisy usterek nie są precyzyjne i dlatego nie można trafić z diagnozą co do przyczyny ( czytając twoje wszystkie posty), przyczyną piszczenia jest lużny pasek wieloklinowy lub zerwane koło dwumasowe wału korbowego ( to na samym dole co napędza cały pasek) lub luz na osi turbiny ale nie poosiowy) natomiast syczenie powietrza przy dodawanu gazu to jak poprzedni kolega podpowiadał ma swoją przyczynę w pękniętym przewodzie turbo za turbiną ( na przewodzie tłoczącym powietrze do koektora ssącego - może to być tuż za turbiną, na przewodzie dochodzącym do interculera lub za nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że moje opisy nie są precyzyjne ale w samochodach jestem kompletnym laikiem, postaram się poprawić. Dzisiaj powinienem wiedzieć w jakim stanie jest turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...