FreeoN Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 (edytowane) Witam, Mam pytanko, od kilku godzin podczas wchodzenia na obroty słyszę dziwny dźwięk (trwa on krótką chwilkę i zazwyczaj na pierwszym biegu), coś jakby tarcie jakiegoś paska tylko, że to nie pasek. Dźwięk czasami słychać a czasami jest idealnie cicho. Zapytałem kolegi, mówi, że to coś w okolicy turbo. Turbina ma moc, nie dymi, samochód ładnie wchodzi na obroty...sam nie wiem.. Macie jakieś pomysły co to może być ? Edytowane 20 Września 2012 przez FreeoN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 ale przy ruszaniu czy na postoju?? czy przy dynamicznej jeździe też to występuje i przy dodawaniu gazu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 na postoju cisza i spokój (wolne obroty), generalnie różnie, czasami mogę go cisnąc i nic nie slychać, czasami na postoju jak mu dam w okolicy 2000 obrotów to pisknie. Byłem u mechanika, wstępnie mówił coś o przeczyszczenie kierownicy w turbinie (chyba chodzi o łopatki). Umówiony jestem na czyszczenie turbiny we wtorek, zobaczymy co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 ale jeśli przed 2000 nie ma pisku a po 2000 jest to szukaj na przewodach gumowych od turbiny Co to jest czyszczenie turbiny????? turbina działa lub nie działa Czasami jest mikro pękniecie na przewodzie gumowym trzeba dokładnie pomiętolić przewód opisywali już takie przypadki na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Pisk jest różnie czasami w okolicy 1000 obrotów, czasami 3000, naprawdę różnie...Czyszczenie turbiny - mówili, że ją otworzą i wyczyszczą, mówili coś o jakichś kierownicach. Mechanik dotykał jakiegoś zaworu(czy jakoś tak) koło turbo odłączył go no i wtedy nie było pisku, niestety nie pamiętam jak on się nazywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 podciśnieniowy??? zmiennej geometrii łopatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 o dokładnie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 to w moim mniemaniu nie powinno mieć tak znaczącego wpływu na pisk przy 1000 raczej dopiero gdy turbina zaczyna pracować a pisk przy nieszczelności gumy jest różnie przerabiałem to miesiąc temu łącznie z regeneracja turbiny (przy okazji demontażu) miąłem pękniętą gumkę wydmuchana uszczelkę na wydechu i minimalny luz osiowy na turbinie bez wpływu na jakość pracy raczej lekko zszargane łopatki turbiny ssania mogły dawać niepokojące objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 gdzie szukać tej pękniętej gumki ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 niestety sciskanie przewodów gumowych nie zawsze pomaga (gdzieś na forum) moja guma była peknieta zaraz przy zacisku i nie zawsze piszczała nawet na dużych obrotach dopiero po demontażu gum okazało sie że jest pęknieta przy zacisku(opaska zaciskowa) na na wylocie z turbiny do coolera ale jesli chcesz się bawić w demontaże to na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Wczoraj oddałem autko na wymianę rozrządu, mechanik obiecał przyjrzeć się turbinie, sprawdzić luz itp, zobaczymy co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Oj kolego FreoN zanim doprowadzisz ten samochód do właściwego porządku to trochę minie a twoje opisy usterek nie są precyzyjne i dlatego nie można trafić z diagnozą co do przyczyny ( czytając twoje wszystkie posty), przyczyną piszczenia jest lużny pasek wieloklinowy lub zerwane koło dwumasowe wału korbowego ( to na samym dole co napędza cały pasek) lub luz na osi turbiny ale nie poosiowy) natomiast syczenie powietrza przy dodawanu gazu to jak poprzedni kolega podpowiadał ma swoją przyczynę w pękniętym przewodzie turbo za turbiną ( na przewodzie tłoczącym powietrze do koektora ssącego - może to być tuż za turbiną, na przewodzie dochodzącym do interculera lub za nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Wiem, że moje opisy nie są precyzyjne ale w samochodach jestem kompletnym laikiem, postaram się poprawić. Dzisiaj powinienem wiedzieć w jakim stanie jest turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Turbo jest OK, podobno powinno się przeczyścić "kierownice" i będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.