Gość artopoo Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Witam , czytajac forum , przerazaja mnie troche posty o problemach z odpalaniem diesla . Samochod mam dopiero 2 dni , ale chcialbym przygotowac sie do zimy , by nie miec najmniejszych problemow z odpalaniem. Webasto odpada - zaduzo kasy chca za takie cos . Slyszalem ze mozna zamontowac grzalke , ktora wklada sie gdzies w blok silnika , podlacza sie ja do pradu i podobno problemy z odpalaniem znikaja . Czy ktos stosuje takie rozwiazanie? Jaki jest koszt takiego urzadzenia? No i najwazniejsze , gdzie to mozna kupic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Zdrowy akumulator, zdrowy altek, zdrowy rozrusznik, działające świece zarowe i silnik w stanie przynajmniej nie agonalnym gwaratują odpalenie w zimie. Ja osobiście nigdy w żadym swoim aucie (a już 4 dieslami jeździłem) niczego ponad standard nie dokładałem i, omimo to, problemów w zimie nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Zdrowy akumulator, zdrowy altek, zdrowy rozrusznik, działające świece zarowe i silnik w stanie przynajmniej nie agonalnym gwaratują odpalenie w zimie. Ja osobiście nigdy w żadym swoim aucie (a już 4 dieslami jeździłem) niczego ponad standard nie dokładałem i, omimo to, problemów w zimie nie miałem. Zapomniałeś dodać rzecz najważniejszą - nowe filtry paliwa i dobre paliwo, oraz czasami dodatki do paliwa. Dodatki przydały by się już teraz, aby oczyścić zbiornik oraz wtryski. artopoo - uzupełnij profil, to zawsze będzie łatwiej coś na przyszłość doradzić. Odnośnie podgrzewania zerknij w modele X-trail i Navara, tam pisali o podgrzewaniu oraz dawali namiary na grzałki. Czasami stosują grzałki nie na silnik lecz na filtr paliwa. Kłania się szukajka. Pozdrowionka i powodzonka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Witam , czytajac forum , przerazaja mnie troche posty o problemach z odpalaniem diesla . Samochod mam dopiero 2 dni , ale chcialbym przygotowac sie do zimy , by nie miec najmniejszych problemow z odpalaniem. Webasto odpada - zaduzo kasy chca za takie cos . Slyszalem ze mozna zamontowac grzalke , ktora wklada sie gdzies w blok silnika , podlacza sie ja do pradu i podobno problemy z odpalaniem znikaja . Czy ktos stosuje takie rozwiazanie? Jaki jest koszt takiego urzadzenia? No i najwazniejsze , gdzie to mozna kupic? Dokladnie tak jak kolega napisal, ja tez jakos nie mialem jeszcze zadnych problemow w zime a jezdze juz 9rok dieslami. Przed zima i w trakcie dolewaj depresator do paliwa i staraj sie nie jezdzic na rezerwie5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 (edytowane) Zapomniałeś dodać rzecz najważniejszą - nowe filtry paliwa i dobre paliwo, oraz czasami dodatki do paliwa. Dodatki przydały by się już teraz, aby oczyścić zbiornik oraz wtryski. ano rzeczywiście o tym nie pomyślałem, a rzecz rówie ważna. Przed zimą można dolać na zbiornik coś na przeczyszczenie układu wtryskowego (choc ja tego nie praktykowałem, ale na pewno nie zaszkodzi) a zimą, jak są mrozy (bądź się ich spodziewamy), to dolewać depresatora (zawsze to robię po tym jak paliwo z Orlenu mi zamarzło w filtrze już przy -15). To wystarcza. @artopoo Koszty tego nie są porażąjące Pół litrowa butelka depresatora (która wystarcza na 500l paliwa) kosztuje, w zależnosci od miejsca i producenta już od 10zł. Dodatek na przeczyszczenie wtrysków w dawce na jeden bak nie będzie droższy Edytowane 22 Września 2012 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 (edytowane) po co kupować jakieś Depresatory,jak można zwykłego Denaturatu dolać ok 50-100g na zbiornik(przed mrozami)pojeździć i wymienić filtr paliwa i spokój będzie,a w duże mrozy można dolewać dodatki,żeby się parafina nie odkładała,lub dolewać Nafty,albo benzyny jednocześnie dolewając oleju do dwusuwów (w zależności od układu wryskowego -DI mixol,-Tdci"comon rail" olej do kosiarek"syntetyczny"do DI też można.)Aaaaaaaaaa,benzyny to można dolać tyle % ile jest na minusie,ale nie więcej niż ok 12% max na zbiornik. artopo,fakt, są grzałki,co prawda nie wiem,czy do naszych Ali. W blok silnika,lub w przewód chłodzący.W fordzie to koszt jakieś ok400-600pln, (grzałka w blok silnika + przewód na 220v,lub grzałka z przewodem na 220v w przewód układu chłodzenia)Cena wiadomo ruchoma,może się zmieniać Edytowane 22 Września 2012 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Denaturat lać do auta z tak wrażliwą pompą wtryskową - gratuluję Do DI też nie lałbym mixola, osobiście dolewam Kleen-Flo smar do silników diesla, dobre opinie zbiera LM1052, ale już przesadzają z ceną i ludzie szukają innych olejów 2T. Jeśli chodzi o inne zabiegi, to tak jak koledzy pisali, przy sprawnym silniku odpali bez problemu - nigdy nie miałem problemów zimą z odpaleniem (raz był winny akumulator). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Teres,ja akurat leję Mixol i przed zimą Dinxa,i jakoś pompy nie wykończyłem,a klientom w warsztacie też polecam do DI i nikt nie narzeka(bo TDCI)to inna bajka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 w denaturacie tez jest woda ktora moze uszkodzic wtryski i ta pompe ale mixol pewnie tobie duzo pomaga. ja wole poprostu zlac troche ropy z filtra i cieszyc cie dalej z jazdy. mixol rowniez dolewam ale w zime to mniej lub wcale bo gestnieje i osiada na fitrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) dlatego jak wleję Denaturatu,przed zimą,to, w nie długim czasie wymieniam filtr paliwa i nie ma problemu.Zresztą nie musi to być Dinx,może być Bimber,ale mocny , lub inny alkochol,chodzi o to, żeby wyciągneło wodę z zbiornika.Jasne można lać różne preparaty do paliwa i pewnie spełniają swoją rolę,ale nie są tanie. Edytowane 13 Października 2012 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) lub inny alkochol,chodzi o to, żeby wyciągneło wodę z zbiornika. On nie wyciągnie, tylko zmiesza się z alkocholem i jest większa pewność że w końcu przepali. Edytowane 13 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) przepalić wszystkiego nie da rady,ale filtr to wszystko wciągnie,dlatego trzeba go po jakimś czasie wymienić.Rurka od paliwa(ssąca) jest na samym dnie zbiornika,więc wyciągnie alkohol wymieszany z wodą. Edytowane 14 Października 2012 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.