Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tarcie i stuki


Gość Marcin12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pacjent: NOTE 1.6, przebieg 93kkm

 

Dwa objawy:

 

1. Stuki (rezonowanie) w przedniej części auta (wydobywające się spod maski, spod silnika) - tak jakby plastiki (osłony) rezonowały podczas przejeżdżania przez nierówności na drodze (np. przejazd po bruku czy łatanej asfaltówce). Dzwięk jest taki jakby NOTEs miał się zaraz rozlecieć. W pierwszym serwisie Nissana nie stwierdzono żadnych odchyłek od normy w drugim serwisie ustalono, że może to być urwany/wyłamany jakiś zaczep od zderzaka, plastikowej osłony lub coś podobnego. Proponowana wymiana zderzaka - podziękowałem. Czy ktoś miał/ma podobną sytuację i jak jej zaradzić? Wkurza mnie to rezonowanie.

 

2. Drugi objaw występujący czasami - dla mnie bardziej kłopotliwy - to dźwięk krótkotrwałego obcierania (tak mi się zdaje - lub inaczej zgrzytu) podczas jazdy przy jednoczesnym skręcie (na nierównościach) w lewo na pewno, w prawo tego nie jetem pewien. Sytuacja ta występuje także gdy skręcam z niewielką prędkością na nierównym parkingu. Na równej drodze i niewielkich prędkościach podczas skręcania sytuacja nie występuje. Objaw jest od ok. roku. Teraz chyba się nasilił. Zgłaszałam w serwisie, była jazda testowa i nic nie zgrzytało (jak na złość). Co może być tego objawem? Nadmienię, że gdy kręcę kierownicą podcas postoju nic mi nie zgrzyta i nie przeskakuje (przynajmniej nie słyszę). Nie znam się na budowie samochodu a chciałbym doprowadzić NOTEsa do stanu normalności.

 

Może te dwa objawy są ze sobą związane.

 

Chcę pojechać do serwisu ale nie wiem co mają sprawdzić? Na co zwrócić uwagę?

 

Pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o drugą przypadłość, to może być tzw. rant na tarczach hamulcowych. Trzeba zdjąć przednie koła i zobaczyć czy na "szczytach" tarcz nie ma rdzy i osadu. Trzeba to opukać - tak aby "zbić" luźna rdzę i oczyścić. Trzeba też obejrzeć tarcze hamulcowe, może są zużyte i wymagają wymiany. Na szczytach tarcz jest "zfazowanie". Jeżeli płaszczyzna tarczy jest "głębiej" niż ta faza, tarcza jest do wymiany.

Możliwe także, że kończą się klocki hamulcowe - musisz sprawdzić, czy nie kwalifikują się do wymiany.

 

Sprawy o których wspomniałem, mogą podczas skręcania na nierównościach powodować "efekt" obcierania o którym pisałeś.

 

Jeżeli chodzi o "pierwszą" sprawę, ciężko coś doradzić. Podejrzewam, że serwis skupił się na zawieszeniu i pewnie tam jest ok. Trzeba wejść pod auto i "obmacać" części plastikowe pod samochodem. Coś pewnie się poluzowało i telepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn tego rezonowania może być wiele.Note z przodu jest poskladany na zatrzaskach i kołkach.Wystarczy obluzowanie niektórych elementów i muzyka gra.Marcin podejdź do samochodu jak do drewna :D od przodu i obijaj go pięscią po zderzaku i plastikach,tylko w ten sposób dojdziesz co to gra.Dźwięk ten przypuszczam masz zakodowany w uszach więc porównasz z tym co usłyszyszProste ale skuteczne.

Ten zgrzyt ,to możesz mieć padające łożyska kolumny.Są tak wredne że nie zawsze dają odgłos,a można je usłyszeć właśnie na skręcie i przy jeździe po nierównościach.Czasami dochodzi do tego dźwięk z gum od drążka stabilzacyjnego,jest to właśnie taki zgrzyt,tyle że nie ma nic wspólnego ze skrętem,a jedynie z pokonywaniem nierówności.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o drugą przypadłość, to może być tzw. rant na tarczach hamulcowych. Trzeba zdjąć przednie koła i zobaczyć czy na "szczytach" tarcz nie ma rdzy i osadu. Trzeba to opukać - tak aby "zbić" luźna rdzę i oczyścić. Trzeba też obejrzeć tarcze hamulcowe, może są zużyte i wymagają wymiany. Na szczytach tarcz jest "zfazowanie". Jeżeli płaszczyzna tarczy jest "głębiej" niż ta faza, tarcza jest do wymiany.

Możliwe także, że kończą się klocki hamulcowe - musisz sprawdzić, czy nie kwalifikują się do wymiany.

 

Sprawy o których wspomniałem, mogą podczas skręcania na nierównościach powodować "efekt" obcierania o którym pisałeś.

 

Jeżeli chodzi o "pierwszą" sprawę, ciężko coś doradzić. Podejrzewam, że serwis skupił się na zawieszeniu i pewnie tam jest ok. Trzeba wejść pod auto i "obmacać" części plastikowe pod samochodem. Coś pewnie się poluzowało i telepie.

 

Dziękuję za radę. Tarcze i klocki były już wymieniane ale warto jeszcze raz sprawdzić. Czy może być taka sytuacja, że klocki nie są dobrze spasowane/zamontowane i powstaje taki efekt obcierania?

 

Serwis skupił się faktycznie na zawieszeniu i tutaj wg serwisu wszystko ok. Podejrzewam plastiki. Z grubsza przejrzałem "spód" auta ale chyba będę musiał dokładniej się przyjrzeć.

 

Przyczyn tego rezonowania może być wiele.Note z przodu jest poskladany na zatrzaskach i kołkach.Wystarczy obluzowanie niektórych elementów i muzyka gra.Marcin podejdź do samochodu jak do drewna :D od przodu i obijaj go pięscią po zderzaku i plastikach,tylko w ten sposób dojdziesz co to gra.Dźwięk ten przypuszczam masz zakodowany w uszach więc porównasz z tym co usłyszyszProste ale skuteczne.

Ten zgrzyt ,to możesz mieć padające łożyska kolumny.Są tak wredne że nie zawsze dają odgłos,a można je usłyszeć właśnie na skręcie i przy jeździe po nierównościach.Czasami dochodzi do tego dźwięk z gum od drążka stabilzacyjnego,jest to właśnie taki zgrzyt,tyle że nie ma nic wspólnego ze skrętem,a jedynie z pokonywaniem nierówności.

 

Dokładnie tak jak piszesz do tematu podszedł jeden z serwisów po jeździe testowej. Szukali szukali aż w końcu ktoś stuknął w zderzak i coś zarezonowało. Wtedy proponowali wymianę zderzaka ale odmówiłem. Wydaje mi się że nie jest to koniecznie. Przyjrzę się na kanale.

 

Zgrzyty występują tylko podczas skrętu. Podczas jazdy na wprost i delikatnych skrętach nie. Podczas wizyty w serwisie powiem co mają sprawdzić. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro bili po zderzaku i dawało odgłos to będzie ,albo plastik pod zderzakiem...łączenie z nadkolem,lub osłony wentylatora za grilem,albo górna część grila.Jest ona właśnie mocowana do zderzaka na takich wsuwkach zarzaskach,które lubią pękać same od siebie ,albo wyskakiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ostatnio pojawił się taki problem, że jak puszczam sprzęgło i auto troszkę szarpnie to slychac rytmiczne piszczenie w rytm tych szarpnięć, jakby jakas blacha o blachę tarła (albo kreda o tablicę), odgłosy pojawiaja się też niekiedy przy przejeżdżaniu przez nierówności w jezdni (nierówna jezdnia i trochę buja), a także jak w czasie jazdy puszczę pedał gazu a potem go wcisnę, tak, że autem trochę szarpnie.

Nie spotkał się ktoś z szanownych kolegów z czymś takim? Cóż to może być? Jakieś śrubki, obudowa? obluzowana czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana obciążenia bryły samochodu,tak w czasie jazdy jak i przy pokonywaniu nierówności.Czy jak jedziesz po policjantach na wakacjach :D też to słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać jak jade sam i jak jadę w 5 osób.

na policjantach nie słychać, za to słychac na niewielkich nierównościach w nawierzchni, albo jak jadąc 70km/h nacisnę i szybko puszczę pedał sprzęgła

wcześneij tego nie było

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to czasem związane z hamulcem, bo takie popiskiwanie (tarcie, szuranie) na chybił trafił, u mnie zwiastują konieczność przeczyszczenia hamulców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj rano przy mocniejszych szarpnięciach doszło metaliczne pobrzękiwanie dochodzące od tyłu (piski dochodziły jakby z komory silnika)

 

więc zacząłem sprawdzać co to może być, poruszełem silnikiem, rurą wydechową i cisza

plastiki, nadkola hokej i nic

 

i nie uwierzycie:

postanowiłem sprawdzić pod siedzeniem (ostatnio ktoś pisał o skrzypiącym siedzeniu)

wkłądam rękę nad gaśnicą (bo wożę po bożemu z przodu na rzepach przyczepioną) i pisk

jeszcze raz i to samo

 

GAŚNICA!! i cięgno od regulacji siedzenia kierowcy

przy szarpinęciach ten drut obcierał o gaśnicę i piszczał

a przy mocniejszych gaśnica trochę się poruszała i drut też i stukało metalicznie

 

 

O JA CIERPIEDOLĘ!

a wczoraj prawi 300km z duszą na ramieniu, bo coś piszczy i nie wiem co :)

 

gaśnica przesunięta żeby nie miała styku z drutem i spokój :)

 

 

a więc potomni, jak coś piszczy i stuka z przodu to nie ufajcie swojemu uchu

równie dobrze może stukać z tyłu, bo note ma dziwną akustykę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z duszą! Mocne ale coś w tym jest bo pare razy głowe bym dał sobie uciąć że cos z przodu telepie sie w silniku a zwykle to byly klamoty w schowkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...