DarekN16 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Witam! Mam Almerę N16 1.8 po lifcie z LPG. Ostatnio nie dogrzewał mi się silnik i postanowiłem kupić na Allegro najtańszy termostat o temperaturze 82 st. Taki zamówiłem i dostałem termostat o temperaturze 76,5 stopni, czego niestety przed zamontowaniem nie sprawdziłem. Czujnik temperatury fabryczny w Nissanie niestety nie jest wyskalowany, ale przed "niedogrzewaniem" strzałka zawsze była poziomo. Teraz po zamontowaniu zimniejszego, silnik dogrzewa się wolniej, ale osiąga ten poziom, gdzie strzałka jest poziomo. Po podpięciu kompa do OBD, komputer pokazał, że przy poziomej pozycji strzałki temperatura cieczy chłodzącej wynosi 72 stopnie. Moje pytanie: Czy z taką temperaturą można jeździć, czy powinienem zmienić termostat na nowy 82 st, a jeżeli można jeździć to czy odczuję jakąś różnicę przy zużyciu paliwa, oleju bądź osiągach? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 lepiej z takim niż z całkowicie otwartym. Jeździć tak możesz. Jedyna sytuacja, kiedy możesz poczuć namacalną różnicę to w zimie auto będzie nieco dłużej się nagrzewało wewnątrz. te 5 stopni różnicy zauważalnie silnikowi nie szkodzi, na spalanie tez nie wpływa. Z reszta większość z nas ma taką temeraturę Wszak z czasem termostaty tracą swoje właściwości i otwierają sie nieco szybciej. Więc jeśłi ktoś jeździ na kilku czy wręcz kilkunastoletnim termostacie, to moze być ewien, że jego temperatura otwarcia już ie jest taka jak była lata temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 wobec teorii to nie dogrzewa sie wolniej bo jakim cudem termostat sie uchyli przy temp 76 a nie 82 dopiero wiec będzie tak samo ,,, tak czy inaczej na zimę zakładam jakiś plastik na kawałek chłodnicy dużo to daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Zapomniałem dodać, że kolejną rzeczą, która mnie niepokoi jest długi czas nagrzewania się silnika na tym nowym termostacie. Żeby strzałka choć lekko dygnęła potrzeba przejechać 2 km (wszystko przy temp. zewnętrznej około 20 st.), a do prawidłowej temperatury cieczy (połowa skali) musiałem przejechać dzisiaj około 8 km. Czy w tym modelu jest to norma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Czy w tym modelu jest to norma? to nie jest norma ps ten termostat to w góle od czego jest? może nie dolega jak należy/ ni ejest szczelny i pomimo tego, że zamknięty, przepuszcza powoli płyn. Coś jest zdecydowanie nie tak, bo niższa temeratura otwarcia nie oznacza, że silnik początkowo (do tej niższej temperatury) ma się wolniej rozgrzewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Na aukcji pisało, że od Almery, ale wydaje mi się, że dostałem jakiś inny, sądząc chociaż po innej temperaturze niż ta podana na aukcji... Spieprzyłem nie sprawdzając wcześniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Podaj producenta termostatu, jego numer katalogowy oraz rok produkcji swojej N16, wersję silnikową oraz moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 (edytowane) Firma JC, na opakowaniu po termostacie widać następujące rzeczy: D21007JC, termostat według katalogu, TS, IC-9ECB90. Almera N16 2002 wersja po lifcie silnik QG18DE o mocy 116 KM. Termostat kupiłem dokładnie ten: http://allegro.pl/termostat-nissan-almera-primera-sunny-1400-1600-i2556956314.html Edytowane 24 Września 2012 przez DarekN16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Termostat, który kupiłeś, jest przewidziany do silników 1.4 oraz 1.6, montowanych w Primerach czy Sunny'ch z początku lat 90tych. Jeśli już chcesz z termostat JC (swoją drogą to największa tandeta na rynku), to powinieneś kupić o symbolu D20508JC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Teraz już będę wiedział... Tylko, że na stronie były napisane, że do N16 też pasuje. Co w takim razie zrobić? Kupować od razu nowy, czy mogę na tym jakiś czas pojeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Pojeździj i zobacz, jak się będzie zachowywał. Po max 5km (przy temperaturach rzędu 5 - 10st) wskazówka od temperatury płynu powinna być już na połowie skali. Jeśli będzie się zagrzewał o wiele wolniej, ewentualnie wzrośnie spalanie z powodu niedogrzania - to pomyśl o wymianie. Nie sugeruj się tym, co piszą na stronach z ofertą części - tam nawet tego nie weryfikują, tylko żywcem kopiują skąd popadnie Zawsze używaj katalogów i porównuj dane części z numerem OE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Dziękuję bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Jest jedna sprawa na takich rzeczach sie nie oszczędza jak termostat kupiłeś najgorszy i wystarczy jedna jego przycinka i zagotujesz silnik ! zresztą ja bym sie nie czepiał temperatury bo wsadziłem do kolego volva termostat nissanowski 76 stopni on miał fabrycznie 86 i mimo wszystko auto sie dogrzewa normalnie lub nie widać różnicy na wskazówce bo i tak sterowanie wentylatorów jest z innego czujnika po trasie nie ma różnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Witam ponownie. Sprzedawca złego termostatu zaoferował mi termostat firmy VERNET za 15 zł. Proszę napisać, czy powinienem brać ten termostat, czy nie. Pozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Niech poda dokładny symbol tego Verneta, bo może się okazać, że znowu nie wie, co sprzedaje Vernet za 15zł to dziwna sprawa, albo taka cena ze względu na rekompensatę, albo to nie Vernet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) symbol: 6484.82 Edytowane 27 Września 2012 przez Tofu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Nie wiem, skąd on te termostaty bierze, do N16 1.8 jest Vernet 5079.82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.