Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Zimniejszy termostat


DarekN16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam Almerę N16 1.8 po lifcie z LPG. Ostatnio nie dogrzewał mi się silnik i postanowiłem kupić na Allegro najtańszy termostat o temperaturze 82 st. Taki zamówiłem i dostałem termostat o temperaturze 76,5 stopni, czego niestety przed zamontowaniem nie sprawdziłem. Czujnik temperatury fabryczny w Nissanie niestety nie jest wyskalowany, ale przed "niedogrzewaniem" strzałka zawsze była poziomo. Teraz po zamontowaniu zimniejszego, silnik dogrzewa się wolniej, ale osiąga ten poziom, gdzie strzałka jest poziomo. Po podpięciu kompa do OBD, komputer pokazał, że przy poziomej pozycji strzałki temperatura cieczy chłodzącej wynosi 72 stopnie.

Moje pytanie:

Czy z taką temperaturą można jeździć, czy powinienem zmienić termostat na nowy 82 st, a jeżeli można jeździć to czy odczuję jakąś różnicę przy zużyciu paliwa, oleju bądź osiągach?

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej z takim niż z całkowicie otwartym.

Jeździć tak możesz. Jedyna sytuacja, kiedy możesz poczuć namacalną różnicę to w zimie auto będzie nieco dłużej się nagrzewało wewnątrz.

 

te 5 stopni różnicy zauważalnie silnikowi nie szkodzi, na spalanie tez nie wpływa.

 

Z reszta większość z nas ma taką temeraturę

Wszak z czasem termostaty tracą swoje właściwości i otwierają sie nieco szybciej. Więc jeśłi ktoś jeździ na kilku czy wręcz kilkunastoletnim termostacie, to moze być ewien, że jego temperatura otwarcia już ie jest taka jak była lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wobec teorii to nie dogrzewa sie wolniej bo jakim cudem termostat sie uchyli przy temp 76 a nie 82 dopiero wiec będzie tak samo ,,,

tak czy inaczej na zimę zakładam jakiś plastik na kawałek chłodnicy dużo to daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że kolejną rzeczą, która mnie niepokoi jest długi czas nagrzewania się silnika na tym nowym termostacie. Żeby strzałka choć lekko dygnęła potrzeba przejechać 2 km (wszystko przy temp. zewnętrznej około 20 st.), a do prawidłowej temperatury cieczy (połowa skali) musiałem przejechać dzisiaj około 8 km.

Czy w tym modelu jest to norma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy w tym modelu jest to norma?

 

to nie jest norma

 

ps

ten termostat to w góle od czego jest?

może nie dolega jak należy/ ni ejest szczelny i pomimo tego, że zamknięty, przepuszcza powoli płyn.

 

Coś jest zdecydowanie nie tak, bo niższa temeratura otwarcia nie oznacza, że silnik początkowo (do tej niższej temperatury) ma się wolniej rozgrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na aukcji pisało, że od Almery, ale wydaje mi się, że dostałem jakiś inny, sądząc chociaż po innej temperaturze niż ta podana na aukcji... Spieprzyłem nie sprawdzając wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma JC, na opakowaniu po termostacie widać następujące rzeczy: D21007JC, termostat według katalogu, TS, IC-9ECB90. Almera N16 2002 wersja po lifcie silnik QG18DE o mocy 116 KM. Termostat kupiłem dokładnie ten: http://allegro.pl/termostat-nissan-almera-primera-sunny-1400-1600-i2556956314.html

Edytowane przez DarekN16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat, który kupiłeś, jest przewidziany do silników 1.4 oraz 1.6, montowanych w Primerach czy Sunny'ch z początku lat 90tych. Jeśli już chcesz z termostat JC (swoją drogą to największa tandeta na rynku), to powinieneś kupić o symbolu D20508JC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już będę wiedział...

Tylko, że na stronie były napisane, że do N16 też pasuje.

Co w takim razie zrobić? Kupować od razu nowy, czy mogę na tym jakiś czas pojeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj i zobacz, jak się będzie zachowywał. Po max 5km (przy temperaturach rzędu 5 - 10st) wskazówka od temperatury płynu powinna być już na połowie skali. Jeśli będzie się zagrzewał o wiele wolniej, ewentualnie wzrośnie spalanie z powodu niedogrzania - to pomyśl o wymianie.

 

Nie sugeruj się tym, co piszą na stronach z ofertą części - tam nawet tego nie weryfikują, tylko żywcem kopiują skąd popadnie :) Zawsze używaj katalogów i porównuj dane części z numerem OE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedna sprawa na takich rzeczach sie nie oszczędza jak termostat kupiłeś najgorszy i wystarczy jedna jego przycinka i zagotujesz silnik !

 

zresztą ja bym sie nie czepiał temperatury bo wsadziłem do kolego volva termostat nissanowski 76 stopni on miał fabrycznie 86 i mimo wszystko auto sie dogrzewa normalnie lub nie widać różnicy na wskazówce bo i tak sterowanie wentylatorów jest z innego czujnika po trasie nie ma różnic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprzedawca złego termostatu zaoferował mi termostat firmy VERNET za 15 zł. Proszę napisać, czy powinienem brać ten termostat, czy nie.

Pozdrawiam

Darek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech poda dokładny symbol tego Verneta, bo może się okazać, że znowu nie wie, co sprzedaje ;) Vernet za 15zł to dziwna sprawa, albo taka cena ze względu na rekompensatę, albo to nie Vernet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...