Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gasnący silnik 2,0 p11.114


panstasio

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Sorki jeśli uznacie ze wszystko już było opisane ale nie moge znaleźć dalej przyczyny.

Autko kupiłem miesiąc temu. Falowało obrotami i lubiło się przydusić. Wymieniłem kopułke, paluch (bardzo ciekawa zabawa w dobieranie wzoru ;P), przewody i świece. (filtr powietrza czysty). Przepływke pomierzyłem i ma dobre wartosci napięć. Przeczyszczona szprajem. Po tych zabiegach auto odrzyło powyzej 2ty a nie jak wczesniej powyzej 4 tys. jednak nadal został problem z gaśnieciem. pozostaje mi jedynie do przeczyszczenia przepustnic ai krokowiec (skłaniam się do krokowca). Auto zachowuję się jakby łapało lewe powietrze (nie zlokalizowałem) i potrafi sie mulić przy naciśnieciu gazu w okolicy 2-3 tys. Nagrałem filmik z pracy silnika po odpaleniu. Potrafi zgasnąc po minucie jałowego chodzenia. (sorki za wage filmu)

https://www.dropbox.com/s/8d3iu9oeiw4twps/20121002_184628.mp4

Poprzenid wlasciciel wymieniał przyepustnice i z jego relacji mechanik mu powiedizał że kupił bez jakichś czujników :| (nie potrafił wyjaśnic co dokłądnie miał na mysli mechanik). Sama przepustnica wyglada jak stara która mam w bagażniku

Pytania.

w okolicy 12-13 sek widać niepodłaczoną rurkę od jakiegoś ustrostwa - rurka przechodzi na przeciwległa strone silnika i też nie jest do niczego podlaczona. Czy tak ma być? (prosiłbym może o jakiś schemat podlaczen)

W okolici 28-29 sec widać jakby czujnik temp wpięty w dolot. Czy dobrze twierdze ze to czujnik?

ok 29 sec slychać pierwsze przyduszenie i w okolicy 60 sec auto gaśnie. ;(

prosiłbym o pomoc i naprowadzneie.

Wedlug mnie problem to krokowiec na przepustnicy.

Moze jeszcze jakieś inne namiary?

post-58279-0-77863500-1349271866_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei:

- rurki są ok, tak ma być,

- to wpięte w dolot to czujnik temp. zasysanego powietrza,

Masz przyduszenia coi 30 sec. czyli standard przy nie ustawionych wolnych obrotach (albo uszkodzonej przepływce). Skoro przepływomierz wykluczyłes należy wykonać naukę wolnych obrotów (szukaj na forum, jest opis).

Na Twoim miejscu najpierw przeczyściłbym przepustnicę sprayem, a dopiero potem wykonał naukę (bo czyszczenie nie zaszkodzi, a po czyszczeniu i tak zazwyczaj trzeba uczyć).

Rozumiem, że masz auto ze skrzynia CVT? Bo na TPS-ie (czujnik poł. przepustnicy) są dwie wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o skrzynie to mam zwykła manualna 5-stopniową.

Przepustnice wykluczyłem na podstaiwe pomiary napięc (mieściła sie w zakresach).

Jak rozumiem czujnik temperatury w doloocie powoduje ze nie potrzebny w przeplywomierzy jest termistor (i faktycznie go brakl na obudowie płytki).

ogólnie dzięki za odpowiedz i wyrozumiałość - nauke czytałem i prbowałem wykonać jednak nie powiodło się za pierwszym razem. objawy identyczne.

 

Jescze jedno

w opisie nauki miedzy pkt 6-8. Odpalenie

odłaczenie czujnika ma nastapić na chodzacym silniku?

http://nissanhelp.co...me_learning.php

 

ja robiłem bodajże metodą stąd

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67156-p11144wp11144-spadajace-obroty/page__p__737446__hl__reset%20zegar%C3%B3w__fromsearch__1&?do=findComment&comment=737446

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika to tak, jest albo w dolocie osobny albo na przepływce.

Natomiast przepustnicę masz założoną złą. Ta czarna wtyczka poniżej brązowej jest do czegoś podpięta? Nie wiszą z niej kable? Nie przyczaił ich gdzieś tam mechanik (żeby nie było widać, że do niczego toto nie podpięte)? Ew jest opcja, że auto wyjechało z fabryki z CVT i zostało przelożone na manuala później. Można sprawdzić po VIN-ie tutaj: http://www.japancats.ru/nissan/Group.aspx

Przepustnice do SR z manualami wyglądają inaczej, jest tylko brązowa wtyczka, nie ma tego doprowadzenia/wężyka na górze, nie ma też tego zaworu(?) z którego on wychodzi. Nie wiem czy Ci się uda wszystko dobrze ustawić na tej przepustnicy.

Tak czy siak jest jeszcze jedna, alternatywna procedura ustawiania (u mnie działa):

 

1 Turn ignition switch "ON" and wait at least 1 second.

2 Turn ignition switch "OFF" and wait at least 10 seconds.

3 Start engine and warm it up to normal operating temperature.

4 Check that all items listed under the topic PREPARATION (previously mentioned) are in good order.

5 Turn ignition switch "OFF" and wait at least 5 seconds.

6 Start the engine and let it idle for at least 15 seconds.

7 Disconnect throttle position sensor harness connector (brown), then reconnect it within 5 seconds.

8 Wait 15 seconds.

9 Make sure that idle speed is within specifications. If not, the result will be incomplete.

10 Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within

specifications.

 

TPS-a (brązową wtyczkę) odłącza się na pracującym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz. Pojawiło się słowo kluczowe - zła przepustnica. Koleś od ktorego kupiłem mówił ze mechaniur wlasnie coś takiego stwierdził ze brakuje czujników itd..Najwidoczniej wtyczka wpieta idzie w powietrze albo wtyczka pokombinowana.

Mam wcześniejszą przepustnice, jednak bez krokowca i czujnika. Obskoczę ją zdjęciami (dowiem się także czemu była wymieniana bo na oko jest w miare czysta).

Wedlug VIN skrzynia F5

МОДЕЛЬ [P11E] PRIMERA Детальная информация down.gif ДАТА ИЗГОТОВЛЕНИЯ 11/1999 GRADE [EP2] EP2 TYPE ДВИГАТЕЛЬ [sR20DE] SR20DE TYPE ENGINE КУЗОВ [5HB] 5 DOOR HATCHBACK РЕГИОН [EUC] CENTRAL EUROPE AREA ТРАНСМИССИЯ [F5] 5-SPEED MANUAL TRANS КОД ЦВЕТА [KH3] BLACK КОД ЦВЕТА ОБИВКИ [K] GREY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie ma się czym przejmować. Moje auto wyjechało z fabryki z CVT a teraz ma manuala, natomiast przepustnica została stara - z dwiema wtyczkami. Mimo to da radę to jako tako ustawić. Piszę jako tako, ponieważ obroty trzyma bardzo równo, natomiast nie da rady ustawić wolnych poniżej 950 obr/min - nauka nic nie daje. Ale w sumie nie przeszkadza mi to (na gazie ustawiłem sobie w BLOSIE 800 i jest ok).

 

Wskazówka: u mnie lewe powietrze dostawał dziurawą odmą (1) a także była dziurka w rurce (2)

 

60909487.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk oznaczony nr2 juz skracałem bo też był pękniety.

Odme dokładnie bedę musiał obejrzeć.

Jednak zgłupiałem już kompletnie bo przepustnica poprzednia dla takiego laika jakim jestem wyglada identyko jak zamontowana. Nie rozumiem więc w czym mechanik mialby widzieć różnice :|

 

https://www.dropbox.com/sh/61end9b5edh6v1i/gBS6CVmd3e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panstasio moja primerka też gasła podobnie jak u Ciebie, rozebrałem przepustnice była cała czarna w środku więc czyszczenie, potem krokowiec dokładnie wyczyściłem, poskładałem dając trochę sylikonu na uszczelke pod przepustnice bo miałem troche juz wytartą i na koniec czyszczenie przepływki którą i tak już wymieniłem na nową. Efekt był od razu, lepiej się wkręcał na obroty i już przestał gasnąć do tej pory jest ok, na koniec nauka wolnych obrotów bo po czyszczeniu obr ok 1100.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie pomoże czyszczenie przepustnicy podmien na chwilkę aparat zapłonowy ja miałem w mojej WP11.144 podobny problem nikt nie potrafił pomóc okazało się że w aparacie zapłonowym jest czujnik światłoczuły nad którym śmiga tarcza metalowa z nacięciami to było uszkodzone i po wymianie aparatu zapłonowego wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...