nrb Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Wtyczki są ok, sprawdzałem, niestety ściągnąłem koło i nie będzie tak kolorowa jak myślałem zmienić ten przewód i jeszcze wtyczki przełożyć. Mi to zajęło pół godziny. Odpinasz wtyczkę, od strony koła odkręcasz 2 mocowania trzymające przewód. Ucinasz przewód przy samym czujniku i przy wtyczce, w to miejsce lutujesz nowy. Możesz przełożyć ze starego tą gumową otulinę przewodu dla lepszego zabezpieczenia i żeby mocowania dobrze trzymały. Zakręcasz mocowania,wpinasz wtyczkę - gotowe :-) można jeszcze potem skasować błąd żeby przy następnej kontroli już go nie pokazał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 A rozumiem, czyli zaraz przy wtyczkach uciąć kable i poprostu dolutować do tych kawałków co zostały przy wtyczkach nowe kable? Pożyczę jeszczę od znajomego miernik i sprawdzę sam czujnik, tylko jak dokładnie ustawić miernik i gdzie to mierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 czujniki masz 4 i wtyczki też 4 , 2 od przednich które są pod maską a 2 od tylnych i chyba są w okolicach pod progami tylnych drzwi, odpinasz wtyczki mierzysz opór i przy tym kręcisz przewodami od czujników na wszystkie strony , chyba nie trzeba tłumaczyć po co, ... zajrzyj do tematu "kody błędów" poczytaj jak się robi diagnostykę i będziesz wiedział na czym się skupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 (edytowane) Podłącz miernik do konektora, podnieś koło na podnośniku i nim pomału kręć, zobacz na opór, powinno być w granicach 1,5 ~ 1,7 Kohm ale i tak na 99 % masz przewód do wymiany POZDR Edytowane 4 Listopada 2012 przez dawid1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 A rozumiem, czyli zaraz przy wtyczkach uciąć kable i poprostu dolutować do tych kawałków co zostały przy wtyczkach nowe kable? Pożyczę jeszczę od znajomego miernik i sprawdzę sam czujnik, tylko jak dokładnie ustawić miernik i gdzie to mierzyć? Dokładnie tak. Ponieważ nie wiadomo gdzie jest przerwa najlepiej uciąć przewód jak najbliżej wtyczki i z drugiej strony czujnika - zostaw sobie tylko tyle miejsca żeby Ci było wygodnie lutować. Wiem że ktoś miał problemy z tym lutowaniem bo mu się stary przewód po prostu rozpadał, więc lepiej troszkę zapasu sobie zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Zmierzyłem oporność i wyszło mi na prawym kole 1,89 czyli za dużo, a przy okazji lewy-1,67 bodajże. Skoro jest za dużo to to też będzie wina kabla czy samego czujnika? Chlapa jest na polu, pada, błoto to nie bardzo miałem jak zdjąć koło żeby sprawdzić sam czujnik sprzętem... Ale poruszałem tą kostką pod maską i teraz mam takie objawy kontrolki ABSu że dam zapłon, zaświecają się kontrolki razem z ABS który po chwili gaśnie, dopiero jak ruszę z miejsca to się zaświeca, zgaszę silnik i znowu nie świeci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 To rzeczywiście trochę za dużo, ale jeśli jest np małe zwarcie na przewodzie to może właśnie być przyczyna. Te objawy które masz teraz są jak najbardziej właściwe dla usterki przewodu lub czujnika. A samego czujnika nie sprawdzisz niczym bez cięcia przewodu - robi się to właśnie na kostce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 No to nic, wróci auto od pompiarza to utnę te przewody i zmierzę czujnik, jeśli dalej będzie za dużo to smiem twierdzić że czujnik do wymiany, nie da się nic zrobić, tak? Chyba że na czujniku będzie dobrze to dolutuje te kable, jak nie to będę szukał czujnika a jak będę jeździł za ten czas jak znajdę czujnik bez kabla to chyba nic się nie zmieni w jeździe skoro i tak nie działa abs... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Czujnik jeśli pokazuje opór to raczej jest dobry, jeśli pokazuje wartości większe lub mniejsze to albo jest bardzo zanieczyszczony (opiłki metalu), albo pierścień jest bardzo skorodowany. Zanim wymienisz czujnik to zerknij na pierścień i wyczyść dokładnie bo może się okazać że wymienisz i dalej będzie lipa. Przetnij przewód przy czujniku (tylko zostaw miejsce żeby polutować z nowym przewodem) i zmierz opór kręcąc kołem bardzo pomału. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 co ma opór do zanieczyszczenia? opór jest na uzwojeniu a nie na pierścieniu. jak kupowałem swojego "rupiecia" też miałem problem z ABS i jeszcze wtedy nie znałem autodiagnostyki i kodów błędów więc podpiołem pod kompa i wyszło że coś jest nie teges z lewym czujnikiem przedniego koła , może i kabel ale wtedy nie znając tematu , wydłubałem stary czujnik i wsadziłem używkę i do tej pory od 4 lat ABS spełnia swoje zadanie, używane czujniki kupuje się razem z piastą bo rdza je zaciska i wyjęcie bez kątówki jest nie możliwe, przy zakupie czujnika czy to używki czy nawet nowego warto mieć miernik żeby zmierzyć opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 a co to jest "kątówka", mówisz o szlifierce ? Opór do zanieczyszczenia ma tyle że im więcej rdzy i syfu jest na pierścieniu i opiłków metalu na czujniku (bo przecież to elektromagnez) to tym błędne wartości na mierniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 tak kątówka to szlifierka i żeby wyjąć czujnik z kupionej piasty wyjąć to trzeba ją pociąć oczywiście ostrożnie żeby czujnika nie uszkodzić, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 No to chyba lepiej zmienić cała piastę :-) bo jej się i tak nie kupi używanej bez łożyska. Ja bym chyba nie ryzykował cięcia piasty kątówką, za duże ryzyko zepsucia czujnika. Lucek158 wymień przewód, oczyść czujnik i pierścień. Jak będzie źle to dopiero wtedy kombinuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Przy sprawdzaniu oporu na czujniku mam kręcić kołem? Ja sprawdzałem bez kręcenia, tylko się wpiąłem w kostkę. Czujnik mam tylko tam z wierzchu wyczyścić z jakiegoś błota itp czy próbować to rozkręcać? Gdzie ten pierścien znajdę dokładnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) Nie trzeba kręcić kołem do pomiaru, opór to opór, nie zmienia się. Kręcąc kołem można ewentualnie zmierzyć napięcie jakie podaje czujnik podczas pracy, ale w tym celu trzeba by wpiąć się w przewód czujnika kiedy jest on włączony do centralki, na uruchomionym silniku. Tego się w sumie nie robi bo zmiany napięcia są bardzo szybkie (44 zęby czyli 88 zmian napięcia na jeden obrót koła) a te zwykłe mierniki nie ogarną takiej prędkości. Wyczyszczenie czujnika z zewnątrz nic nie da. A żeby wyczyścić go od środka trzeba wyjąć przegub z piasty, poczytaj w tematach o wymianie przegubu jak to zrobić (czasem jest łatwo, czasem nie, przede wszystkim potrzeba klucza nasadowego 36 i szczęścia w odkręceniu zwrotnicy). Jak uda Ci się to rozmontować to wtedy zobaczysz końcówkę czujnika w środku zwrotnicy i tam właśnie trzeba ją wyczyścić, będziesz miał też doskonały dostęp do pierścienia (jest zamontowany na przegubie). To sporo roboty, zdecydowanie mniej jest z samą wymianą przewodu czujnika i ja bym zaczął właśnie od tego. Bez rozbierania też możesz spróbować wyczyścić sam pierścień, choć będzie ciężko zrobić to dokładnie - pierścień jest tu: Edytowane 7 Listopada 2012 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Proponuję prostsze rozwiązanie: przetnij przewód przy samym czujniku (ale tak żeby go potem polutować), podłącz miernik do czujnika i kręć powoli kołem Jeśli miernik będzie pokazywać opór 1,44 ~ 1,76 Kohm (serwisówka BR-77) to nie baw się w czyszczenie pierścienia i czujnika tylko wymień przewód, czyli od miejsca cięcia przy czujniku do konektora pod maską. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 nrb inaczej nie da się wyjąć używanego czujnika jak tylko wycięcie go ze zwrotnicy no ale trzeba mieć cokolwiek pojęcia i odrobinę cierpliwości,chyba mało kto sprzedaje używany czujnik bez zwrotnicy , rdza tak go zaciska że wyjęcie go bez uszkodzenia jest raczej niemożliwe, jeżeli gdzieś piasta leży sobie na szrocie i łożysko nie pracuje to jest bardzo prawdopodobne że długo nie pochodzi więc lepiej zostawić swoją piastę, ja kupiłem czujnik razem z piastą i na spokojnie go wyciąłem i nawet zadraśnięcia na nim nie zrobiłem. z włożeniem to już nie a problemu bo się wyczyści gniazdo z rdzy i wchodzi luźno ... żeby wyczyścić czujnik nie potrzeba wyciągać przegubu , wystarczy odkręcić nakrętkę i cofnąć przegub na tyle że odsłoni się czujnik i wtedy można go oczyścić sprężonym powietrzem a pierścień szczotką drucianą i też przedmuchać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 To rzeczywiście trochę za dużo, ale jeśli jest np małe zwarcie na przewodzie to może właśnie być przyczyna. Błąd. Zwarcie powoduje zmniejszenie rezystancji. Zawsze. przyczyną jej wzrostu może być korozja przewodu - zmniejszenie jego przekroju lub korozja na połączeniach. Nie należy zapominać że kabel jest łączony w czujniku. Nie trzeba kręcić kołem do pomiaru, opór to opór, nie zmienia się. Kręcąc kołem można ewentualnie zmierzyć napięcie jakie podaje czujnik podczas pracy, ale w tym celu trzeba by wpiąć się w przewód czujnika kiedy jest on włączony do centralki, na uruchomionym silniku. Tego się w sumie nie robi bo zmiany napięcia są bardzo szybkie (44 zęby czyli 88 zmian napięcia na jeden obrót koła) a te zwykłe mierniki nie ogarną takiej prędkości. Nie należy kręcić kołem podczas pomiaru. Pomiar rezystancji polega na podaniu napięcia (do ok 3V w zależności od zakresu pomiarowego) przez miernik na czujnik, i pomiaru prądu przezeń płynącego. Rezystancę miernik wylicza z prawa oma (R=U/I). Napięcie w cewce czujnika wywołuje pole magnetyczne. Kręcenie kołem (czyli zębatką) wywołuje zmiany tego pola, i zmianę prądu płynącego przez cewkę. A zmiany prądu to zmiana odczytanej rezystancji bo miernik zakłąda napięcie jako wartość stałą, niezmienną. Mierniki uniwersalne mają dość wolny odczyt, aktualizacja pomiaru przeważnie trwa jakieś 0,5-1sek. Mieżyć na stykach nie ruszając kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Kręcąc pomału kołem na podłączonym mierniku (najlepiej analogowym) jesteśmy w stanie wyeliminować zabrudzony czujnik lub pierścień a to zaoszczędza nam dużo czasu i pracy, i jeszcze trzeba mieć kanał żeby był dostęp. Czyściłem wszystkie czujniki i pomogło tylko na chwilę. Nie musiałem ich czyścić bo wystarczyło posprawdzać połączenia na konektorach. Dopiero jak wywaliło błąd ABS prawy przód to wiedziałem gdzie go boli. Dla tego sugeruję podłączenie miernika przy samym czujniku i sprawdzenie oporu czujnika (kręcąc pomału kołem) Jeśli opór jest w granicach to nie trzeba czyścić tylko wymienić przewód. A z tej teorii to i tak większość ludzisk nic nie zajarzy. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Dzięki za wiele informacji Oczywiście pierwsze co zrobię to utnę ten przewód przy czujniku i zmierzę wtedy opór, jak spadnie do właściwego poziomu to zakładam nowy kabel i mam nadzieję że będzie grać. Jeśli dalej będzie za wysoki to może znajdę czas na te czyszczenie. dawid1 jeśli będę kręcił powoli kołem to skąd będę wiedział czy jest potrzeba czyszczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 pisałem, podłącz miernik przy samym czujniku i jednocześnie kręć kołem, jeśli opór będzie pomiędzy 1,44 a 1,76 KOhm to czujnik i pierścień jest ok. Tylko kręć kołem bardzo powoli. Jak jest ok to wymień ten przewód i skasuj błąd i ma grać pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Miernik przy samym czujniku wskazał wartość mieszczącą się w przedziale Nowy przewód i już działa. Dzięki za pomoc ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcis4 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Witam Panowie ja jestem założycielem tematu i chciałem powiedzieć tylko, że znalazłem u siebie przyczynę. Również miałem kabel do wymiany.Dziwne jest tylko to że ABS tyrczał przy hamowaniu a nie zapalała się kontrolna abs-u ani nie miałem żadnych błędów przy diagnostyce abs-u.Dodam jeszcze tylko żeby wiedzieli Ci co jeszcze nie wiedzą :-) że przy mierzeniu oporu przewodu do czujnika z prawej strony(jak zwykle wszyscy mają problemy z tą stroną) na wyprostowanych kołach miałem opór 1.7 ohma a gdy skręciłem koła w lewo lub prawo wzrastało do 14 om nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 na wyprostowanych kołach miałem opór 1.7 ohma a gdy skręciłem koła w lewo lub prawo wzrastało do 14 om nawet. Jeżeli wzrastało o 14Om: 1% to prawie błąd pomiaru. Jeżeli skok występował tylko podczas ruchu kołem mógł byś wywołany zmianem położenia zęba/szczeliny względem czujnika. Jeżeli malało do 14Om, to wskazuje na zwarcie w kablu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcis4 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Jeżeli wzrastało o 14Om: 1% to prawie błąd pomiaru. Jeżeli skok występował tylko podczas ruchu kołem mógł byś wywołany zmianem położenia zęba/szczeliny względem czujnika. Jeżeli malało do 14Om, to wskazuje na zwarcie w kablu. Kolego tak tylko że przy skręcie kołabo na bok koło nie kręciło sie ani do przodu ani do tyłu poniewaz auto było na lewarku a koło odkręcone także szczelina sie nie zmieniała miedzy czujnikiem a zębami ABS-u.Tak jak mówie wymieniłem przewód problem zniknoł.Z kostką nic nie robiłem bo wedłóg mnie wygląda ona jak nowa i nie widziałem potrzeby poprawiania tam niczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.