tadzio Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Szanowni koledzy prosze o opinie, czy jazda na luzie z pagorkw daje oszczednosci na zuzyciu paliwa,dzieki za wypowiedz ,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Nie, masz samochód z wtryskiem sterowanym elektronicznie. Z góry jedzie się na biegu bez gazu, wtedy wtryski są wyłączane i nie zużywasz paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Oczywiście nie w każdym zakresie obrotów - jadąc z górki na biegu jak obroty spadną do ~1500 to podawane jest paliwo, dawka mniejsza, niż podczas jazdy na luzie, ale jest. Powyżej tych obrotów zużycie paliwa zerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Coś nie mogę zrozumieć tych porad szanownych kolegów - napiszę z własnego doswiadczenia. Oczywiście, że przełączenie na luz auta podczas jazdy daje najniższe zużycie paliwa, ponieważ auto jedzie własnym rozpędem a zużywa paliwo jak na biegu jałowym , czyli przy obrotach silnika 600 - 800 obr/ min. Jeżeli tylko zdejmie sie nogę z gazu - wtedy obroty nie spadają do tej wielkości / 600 - 700/ lecz są wyższe tj 1200 - 1500.- a więc i dawka / zużycie /paliwa jest odpowiednio do obrotów silnika wyższe. Różnice powyższe są niewielkie, więc nie opłaca się zmieniać na luz i tak jechać, tym bardziej, że jazda na luzie zwiększa zagrożenie wypadkiem, ponieważ mamy zmniejszaną możiwość operowania autem . Znajomy jadąc na luzie o mało nie miał kolizji właśnie z powodu niemożliwości operowania pedałem przyspieszenia. Osobiście nie "wrzucam" luzu przy zjazdach z góry , mimo dużej masy auta ; wykorzystuję rozpęd i jedynie luzuje pedał gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Kolega wyżej oczywiście nie rozumie, jak działa układ wtryskowy w aucie Halo, to nie gaźnik, mamy XXI wiek i wtrysk jest w standardzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Jeżeli tylko zdejmie sie nogę z gazu - wtedy obroty nie spadają do tej wielkości / 600 - 700/ lecz są wyższe tj 1200 - 1500.- a więc i dawka / zużycie /paliwa jest odpowiednio do obrotów silnika wyższe. Tiaaa.... 1200 -1500 obrotów to jest skutek tego że auto sie porusza, koła sie obracają, skrzynia pracuje, wał korbowy tez, co za tym idzie obrotomierz pokazuje obroty które są spowodowane obracaniem kól a nie wtryskiem paliwa..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Oczywiście nie w każdym zakresie obrotów - jadąc z górki na biegu jak obroty spadną do ~1500 to podawane jest paliwo, dawka mniejsza, niż podczas jazdy na luzie, ale jest. Powyżej tych obrotów zużycie paliwa zerowe. Oczywiście. Paliwo podawane jest w momencie gdy ECU uzna, że trzeba podać paliwo by podtrzymać pracę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Silnik almery zużywa około 1l paliwa na godzinę pracy (na luzie), wiec zjeżdżając z górki wiele się nie oszczędzi - samo porównywanie na biegu czy na luzie tez nie ma sensu, różnica w spalaniu jest niezauważalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Tak jak pisze kolega Borys, jazda na luzie stwarza pewne nie bezpieczeństwo nie możności szybkiej reakcji na zagrożenie. Acz kolwiek co do oszczędności paliwa, jazda na luzie daje większą oszczędność chodź dawkowanie przez wtryski jest na tym samym poziomie co przy zdjętej nodze z gazu. Jednak że wypinając bieg na luz pokonasz większą odległość przy mniejszej wytracie prędkości, niż na spuszczonym pedałe gazu gdzie dodatkowo silnik szybciej wyhamowywuje pojazd. Założenie; zjazd z pochyłości X przy prędkości 80km/h. Na "biegu", zwalnia do 60km/h, odcinek600m. Na luzie, do 60 , odcinek 1000m. Na trasie do Gdańska wykorzystując luz gdzie "bylo bezpiecznie" zwiększony zasięg o ok60km. Oszczędność (ok3,9l-LPG * 2,79pln ) = 0!!! w przeliczeniu na utratę kontroli w razie czego! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Panowie, różnica znikoma, a bezpieczeństwo wielkie gdy mamy na biegu.!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Silnik almery zużywa około 1l paliwa na godzinę pracy (na luzie), wiec zjeżdżając z górki wiele się nie oszczędzi - samo porównywanie na biegu czy na luzie tez nie ma sensu, różnica w spalaniu jest niezauważalna. Skąd takie info? Z matematycznego punktu widzenia wychodziły by okolice nieco poniżej 3 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 nissan primera SR20 na biegu jałowym zużywa 2.5 ms otwarcie wtryskiwaczy na jakimkolwiek biegu i wysokich obrotach czas 0.5 ms !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak dla mnie 4 krotnie mniejsze zużycie paliwa pomijając czas 0,5 to kompletne zamknięcie wtrysków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zic Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Ja bym powiedział, że zależy od górki. Jeżeli na jej końcu czeka nas hamowanie lub kontunowanie jazdy z taką samą prędkością - jadę na biegu, jeżeli czeka nas podjazd pod kolejną - jadę na luzie, aby nie wytracić prędkości na biegu a nawet ją zwiększyć jadąc na luzie. Oczywiście nie dotyczy to na prawde stromych górek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Tak jak pisze kolega Borys, jazda na luzie stwarza pewne nie bezpieczeństwo nie możności szybkiej reakcji na zagrożenie. Acz kolwiek co do oszczędności paliwa, jazda na luzie daje większą oszczędność chodź dawkowanie przez wtryski jest na tym samym poziomie co przy zdjętej nodze z gazu. Jednak że wypinając bieg na luz pokonasz większą odległość przy mniejszej wytracie prędkości, niż na spuszczonym pedałe gazu gdzie dodatkowo silnik szybciej wyhamowywuje pojazd. Założenie; zjazd z pochyłości X przy prędkości 80km/h. Na "biegu", zwalnia do 60km/h, odcinek600m. Na luzie, do 60 , odcinek 1000m. Na trasie do Gdańska wykorzystując luz gdzie "bylo bezpiecznie" zwiększony zasięg o ok60km. Oszczędność (ok3,9l-LPG * 2,79pln ) = 0!!! w przeliczeniu na utratę kontroli w razie czego! Ma to ręce i nogi, kiedyś jechałem PKSem i kierowca chyba z połowę dystansu przejechał na luzie ! Później pewnie wąż, kanister i ceny paliwa niestraszne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadzio Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Witam ponownie i dalej pruszam temat oszczednej jazdy jednak tym razem prosze o opinie czy jazda na wysokim biegu-5 przy malych obrotach 1500,daje oszczednosc w zuzyciu paliwa czy odwrotnie, dzieki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 W przypadku diesla jest to w miarę ekonomiczne, z kolei dla benzyny to trochę za mało i niezdrowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 W przypadku diesla jest to w miarę ekonomiczne, z kolei dla benzyny to trochę za mało i niezdrowo. Dokładnie sie zgadzam zwłaszcza z tym niezdrowo zresztą ktoś robił testy smigał na wysokich biegach z niskimi obrotami a potem kręcił jak Bóg i fabryka pozwala w opcji nr 2 spalił mniej a to czemu bo nam sie wydaje że mając 1500 obr mamy eko ale ciśniemy delikatnie i ecu wzbogaca tak by sie zebrać i nie przepalamy tego paliwa ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.